PROFIL SPOLEČNOSTI
McDonald’s se zabývá provozováním restaurací a poskytováním franšíz. Restaurace nabízejí jídla a nápoje v místním měřítku a její restaurace vlastní a provozují nezávislí podnikatelé. Segmenty firmy zahrnují United States (U.S.), International Operated Markets (IOM) a International Developmental Licensed Markets & Corporate (IDL). Segment USA se zaměřuje na jídelní lístek a nabídku občerstvení, jakož i na rozvoz a digitální platformy ve Spojených státech. Segment IOM zahrnuje její aktivity na trzích, jako jsou Austrálie, Kanada, Francie, Německo, Itálie, Nizozemsko, Španělsko, Velká Británie a mnoho dalších zemí. Segment IDL zahrnuje aktivity na trzích, jako je Latinská Amerika a Asie. Digitální nabídka společnosti zahrnuje drive thru, takeaway, rozvoz a dine-in. Nabídka společnosti zahrnuje hamburgery, cheeseburgery, Big Mac, Quarter Pounder se sýrem, Filet-O-Fish, wrapy, nealkoholické nápoje, kávu, nápoje McCafe a další. Společnost sídlí v Chicagu ve státě Illinois.
Sektor:
Odvětví:
Zaměstnanci:
CEO:
Založeno:
Země:
Web:
Dokumenty:
IPO:
Dividenda:
Burza:
Ticker:
Rating S&P:
Moody’s:
Portfolio GP:
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti s železnou pravidelností až do roku 2013 rostly. V roce 2014 přišel zlom a trend se otočil a tržby začaly v důsledku skandálů a hlavně prosazování zdravé výživy klesat. V roce 2015 společnost přistoupila ke kroku vyměnit CEO, který by dokázal společnost nasměrovat na nový trend a požadavky spotřebitelů. V roce 2022 společnost vygenerovala 22.8 miliardy dolarů, což je zhruba stejná hodnota jako v roce 2021.
Zisk na akcii
Zisk na akcii si udržel stoupající trend až na nějaké menší výkyvy. To je způsobeno hlavně schopností vedení snažit se s klesajícími tržbami, zároveň snižovat i výdaje společnosti. Zde je vidět, že v roce 2015 začal řídit společnost nový CEO a zisky na akcii od roku 2016 začali opět růst, i když klesaly tržby. V roce 2022 vygenerovala společnost zisk na akcii 8.39$, což znamenalo pokles o necelých 17 % oproti předešlému roku 2021.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla necelých 57 %. Tato marže se pomalu od roku 2015 navyšuje a průměr za poslední dekádu se pohybuje lehce přes 46 %.
ROIC
Návratnost investovaného kapitálu dosáhla v roce 2022 přes 22 %, což značí, že je společnost velmi finančně zdravá. Dlouhodobý průměr návratnosti se za sledované období, tedy od roku 1994, pohybuje lehce přes 20 %.
Právě se snažíte dostat na obsah, který je přístupný pouze členům.
PROFIL SPOLEČNOSTI
McDonald’s se zabývá provozováním restaurací a poskytováním franšíz. Restaurace nabízejí jídla a nápoje v místním měřítku a její restaurace vlastní a provozují nezávislí podnikatelé. Segmenty firmy zahrnují United States (U.S.), International Operated Markets (IOM) a International Developmental Licensed Markets & Corporate (IDL). Segment USA se zaměřuje na jídelní lístek a nabídku občerstvení, jakož i na rozvoz a digitální platformy ve Spojených státech. Segment IOM zahrnuje její aktivity na trzích, jako jsou Austrálie, Kanada, Francie, Německo, Itálie, Nizozemsko, Španělsko, Velká Británie a mnoho dalších zemí. Segment IDL zahrnuje aktivity na trzích, jako je Latinská Amerika a Asie. Digitální nabídka společnosti zahrnuje drive thru, takeaway, rozvoz a dine-in. Nabídka společnosti zahrnuje hamburgery, cheeseburgery, Big Mac, Quarter Pounder se sýrem, Filet-O-Fish, wrapy, nealkoholické nápoje, kávu, nápoje McCafe a další. Společnost sídlí v Chicagu ve státě Illinois.
Sektor: | Consumer Cyclical |
Odvětví: | Restaurants |
Zaměstnanci: | 100 000 |
CEO: | Christopher Kempczinski |
Založeno: | 1940 |
Země: | USA |
IPO: | 21.04.1965 |
Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Burza: | NYSE |
Ticker: | MCD |
Rating S&P: | BBB+ |
Rating Moody’s: | Baa1 |
Portfolio GP: ANO | |
Web: mcdonalds.com | |
Dokumenty: Tiskové zprávy |
Právě se snažíte dostat na obsah, který je přístupný pouze členům.