PROFIL SPOLEČNOSTI
Procter & Gamble se zabývá poskytováním značkového baleného spotřebního zboží. Firma působí v pěti segmentech: Kosmetika, Péče o tělo, Péče o zdraví, Péče o tkaniny a domácnost a Péče o děti, ženy a rodinu. Firma prodává své výrobky v jednotlivých zemích především prostřednictvím obchodů s běžným zbožím, obchodů s potravinami, členských klubů, drogerií, obchodních domů, distributorů, velkoobchodů, obchodů s dětským zbožím, specializovaných obchodů s kosmetikou, elektronických obchodů, lékáren a obchodů s elektronikou. Společnost nabízí výrobky pod značkami Head & Shoulders, Herbal Essences, Pantene, Rejoice, Olay, Old Spice, Safeguard, Secret, SK-II, Braun, Gillette, Venus, Crest, Oral-B, Metamucil, Neurobion, Pepto-Bismol, Vicks, Ariel, Downy, Gain, Tide, Cascade, Dawn, Fairy, Febreze, Mr. Clean, Swiffer, Luvs, Pampers, Always, Always Discreet, Tampax, Bounty, Charmin a Puffs. Společnost sídlí v Cincinnati ve státě Ohio.
Sektor: | Consumer Defensive | IPO: | 22.03.1950 |
Odvětví: | Household Products | Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Zaměstnanci: | 106 000 | Burza: | NYSE |
CEO: | David Taylor | Ticker: | PG |
Založeno: | 1837 | Rating S&P: | AA- |
Země: | USA | Rating Moody’s: | Aa3 |
One Procter & Gamble Plaza | Portfolio GP: ANO |
Cincinnati, OH, 45202 | Web: pginvestor.com |
United States | Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti pravidelně až do roku 2013 rostly. V roce 2014 došlo k poklesu, který akceleroval v letech 2015 a 2016. Na vině byla snížená poptávka po produktech společnosti Procter & Gamble a také výkyvy jednotlivých měn, které způsobily snížení tržeb i zisku. Na základě snížené poptávky společnost zareagovala a začala s transformací společnosti, která obsahovala mimo jiné vyřazení více než 100 značek ze svého portfolia. Cílem bylo vytvořit rychleji rostoucí a ziskovější společnost. To se jim podařilo a tržby v ukončeném fiskálním roce 2022 byly $80.19B
Zisk na akcii
Zisk na akcii má podobný trend jako tržby, kde problémy v roce 2015 poznamenaly výší zisku nejvíce. Další větší pokles byl v roce 2019, který byl způsoben především v důsledku poplatků za snížení účetní hodnoty značky Gillette. Od té doby se zisk na akcii vrátil zpět na původní hodnoty a v roce 2022 dosáhl dokonce svého zatím maxima 5.81$ na akcii.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 47 %. Na grafu je patrné, že je to jejich nejnižší hrubá marže za posledních 20 let.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 21 %. Společnost dokázala po velmi dlouhé době dostat svoji návratnost nad 20%, která se uvádí, že značí velmi finančně zdravou společnost.
Aktiva vs. Pasiva
Společnost vydala své poslední dluhopisy v roce 2020, ale i přes to si drží úroveň svého dlouhodobého dluhu na zhruba stejných hodnotách. Za rok 2022 činil dlouhodobý dluh společnosti $22.64B.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku, klesají už od roku 2013 a za rok 2022 byly už o zhruba jednu miliardu dolarů nižší, tedy $3.16B.
Dividendy
Společnost se řadí mezi takzvané Dividendové zombie, jelikož vyplácí dividendy bez jakéhokoliv snížení už od roku 1891. Jedná se tedy o 131letou historii výplat. Vyplácenou částku navyšují v průměru o 5 % ročně a v roce 2022 vyplatili 3.65$ na akcii.
Dividendový výnos
Dividendový výnos v roce 2021 byl lehce nad 2 % a výplatní poměr přes 50 %. I když se zdá být výnos nízký, na druhou stranu je třeba brát v úvahu Yield on Cost, který za pár let posune dnešní dividendový výnos na úplně jiné hodnoty díky pravidelnému navyšování vyplácející částky.
Počet akcií v oběhu
Za narůst počtu akcií v oběhu v roce 2006 může akvizice společnosti Gillette a Dolce & Gabbana a v roce 2007 akvizice společnosti DDF. Od té doby znovu docházelo k pravidelným odkupům až do roku 2019, kde došlo k akvizici společnosti This is L., jedné z nejrychleji rostoucích značek přírodní péče o ženy v USA. V roce 2022 se počet akcií v oběhu zastavil na čísle 2.41B.
Akcionáři
Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Procter & Gamble drží Vanguard Group Inc. 8.79 %, Blackrock Inc. 6.38 % a State Streep Corp. 4.11 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Ray Dalio, Donald Yacktman a Eric Schoenstein.
Podíl tržeb: segmenty
Největší podíl na tržbách v roce 2022 měl segmentem Péče o tkaniny a domácnost (35 %), Péče o děti, ženy a rodinu (25 %), Kosmetika (18 %), Péče o zdraví (14 %) a Péče o tělo (8 %).
Podíl tržeb: jednotlivé skupiny
Největší podíl na tržbách v jednotlivých skupinách měla péče o tkaniny (23 %), péče o domácnost (12 %), péče o dítě (10 %) a vlasová péče (9 %).
Výdaje na reklamu: celosvětově
Výdaje společnosti Procter & Gamble na reklamu po celém světě byly v roce 2022 přibližně 7.9 miliardy dolarů, což je zhruba o 300 milionu dolarů méně, než v předchozím roce 2021.
Výdaje na reklamu: USA (značky)
V roce 2021 utratila společnost L’Oreal za reklamu ve Spojených státech 203 milionů dolarů, reklama na značku Dove (Unilever) činila 183 milionů dolarů a na třetím místě reklama na značku Olay od Procter & Gamble za 163 milionů dolarů.
Počet zaměstnanců
Počet zaměstnanců po celém svět od roku 2007 klesl ze 137 000 na 92 000 v roce 2018. Od té doby znovu roste a v roce 2022 se zatím zastavil na 106 000.
Výrobci kosmetiky
Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021, seřazené na základě prodeje kosmetiky. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal. Společnost Procter & Gamble se umístila na čtvrtém místě.
Prodeje zubních past
Společnost Procter & Gamble byla za rok 2021 vedoucím prodejcem zubních past v USA s tržbami přesahujícími jednu miliardu dolarů a dokázala dokonce i předběhnout hlavního konkurenta Colgate Palmolive.
Prodeje deodorantů
Statistika ukazuje přední prodejce deodorantů ve Spojených státech v roce 2021 na základě prodejů. V tomto období se společnost Procter & Gamble umístila na druhém místě s tržbami přesahujícími 1.25 miliardy dolarů.
ODHADY ANALYTIKŮ
Tržby
Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o 4 %. A odhaduje se, že by měly tržby vzrůst z $80.19B v roce 2022 na $92.63B v roce 2027.
Zisk na akcii
Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je růst o necelých 6 % ročně. Zisk na akcii by tak měl vzrůst z 5.81$ v roce 2022 na 7.53$ v roce 2027.
VALUACE
Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.41%
WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.00%
Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 115.47$ za akcii.
Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Procter & Gamble 109.94$ za akcii.
Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 112.70$. (výpočty jsou ke dni 12.12.2022)
TECHNICKÁ ANALÝZA
PROFIL SPOLEČNOSTI
Procter & Gamble se zabývá poskytováním značkového baleného spotřebního zboží. Firma působí v pěti segmentech: Kosmetika, Péče o tělo, Péče o zdraví, Péče o tkaniny a domácnost a Péče o děti, ženy a rodinu. Firma prodává své výrobky v jednotlivých zemích především prostřednictvím obchodů s běžným zbožím, obchodů s potravinami, členských klubů, drogerií, obchodních domů, distributorů, velkoobchodů, obchodů s dětským zbožím, specializovaných obchodů s kosmetikou, elektronických obchodů, lékáren a obchodů s elektronikou. Společnost nabízí výrobky pod značkami Head & Shoulders, Herbal Essences, Pantene, Rejoice, Olay, Old Spice, Safeguard, Secret, SK-II, Braun, Gillette, Venus, Crest, Oral-B, Metamucil, Neurobion, Pepto-Bismol, Vicks, Ariel, Downy, Gain, Tide, Cascade, Dawn, Fairy, Febreze, Mr. Clean, Swiffer, Luvs, Pampers, Always, Always Discreet, Tampax, Bounty, Charmin a Puffs. Společnost sídlí v Cincinnati ve státě Ohio.
Sektor: | Consumer Defensive |
Odvětví: | Household Products |
Zaměstnanci: | 106 000 |
CEO: | David Taylor |
Založeno: | 1837 |
Země: | USA |
IPO: | 22.03.1950 |
Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Burza: | NYSE |
Ticker: | PG |
Rating S&P: | AA- |
Rating Moody’s: | Aa3 |
One Procter & Gamble Plaza | |
Cincinnati, OH, 45202 | |
United States | |
Portfolio GP: ANO | |
Web: pginvestor.com | |
Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti pravidelně až do roku 2013 rostly. V roce 2014 došlo k poklesu, který akceleroval v letech 2015 a 2016. Na vině byla snížená poptávka po produktech společnosti Procter & Gamble a také výkyvy jednotlivých měn, které způsobily snížení tržeb i zisku. Na základě snížené poptávky společnost zareagovala a začala s transformací společnosti, která obsahovala mimo jiné vyřazení více než 100 značek ze svého portfolia. Cílem bylo vytvořit rychleji rostoucí a ziskovější společnost. To se jim podařilo a tržby v ukončeném fiskálním roce 2022 byly $80.19B
Zisk na akcii
Zisk na akcii má podobný trend jako tržby, kde problémy v roce 2015 poznamenaly výší zisku nejvíce. Další větší pokles byl v roce 2019, který byl způsoben především v důsledku poplatků za snížení účetní hodnoty značky Gillette. Od té doby se zisk na akcii vrátil zpět na původní hodnoty a v roce 2022 dosáhl dokonce svého zatím maxima 5.81$ na akcii.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 47 %. Na grafu je patrné, že je to jejich nejnižší hrubá marže za posledních 20 let.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 21 %. Společnost dokázala po velmi dlouhé době dostat svoji návratnost nad 20%, která se uvádí, že značí velmi finančně zdravou společnost.
Aktiva vs. Pasiva
Společnost vydala své poslední dluhopisy v roce 2020, ale i přes to si drží úroveň svého dlouhodobého dluhu na zhruba stejných hodnotách. Za rok 2022 činil dlouhodobý dluh společnosti $22.64B.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku, klesají už od roku 2013 a za rok 2022 byly už o zhruba jednu miliardu dolarů nižší, tedy $3.16B.
Dividendy
Společnost se řadí mezi takzvané Dividendové zombie, jelikož vyplácí dividendy bez jakéhokoliv snížení už od roku 1891. Jedná se tedy o 131letou historii výplat. Vyplácenou částku navyšují v průměru o 5 % ročně a v roce 2022 vyplatili 3.65$ na akcii.
Dividendový výnos
Dividendový výnos v roce 2021 byl lehce nad 2 % a výplatní poměr přes 50 %. I když se zdá být výnos nízký, na druhou stranu je třeba brát v úvahu Yield on Cost, který za pár let posune dnešní dividendový výnos na úplně jiné hodnoty díky pravidelnému navyšování vyplácející částky.
Počet akcií v oběhu
Za narůst počtu akcií v oběhu v roce 2006 může akvizice společnosti Gillette a Dolce & Gabbana a v roce 2007 akvizice společnosti DDF. Od té doby znovu docházelo k pravidelným odkupům až do roku 2019, kde došlo k akvizici společnosti This is L., jedné z nejrychleji rostoucích značek přírodní péče o ženy v USA. V roce 2022 se počet akcií v oběhu zastavil na čísle 2.41B.
Akcionáři
Největší podíl z institucí a fondů ve společnosti Procter & Gamble drží Vanguard Group Inc. 8.79 %, Blackrock Inc. 6.38 % a State Streep Corp. 4.11 %. Ze superinvestorů má největší podíl akcií Ray Dalio, Donald Yacktman a Eric Schoenstein.
Podíl tržeb: segmenty
Největší podíl na tržbách v roce 2022 měl segmentem Péče o tkaniny a domácnost (35 %), Péče o děti, ženy a rodinu (25 %), Kosmetika (18 %), Péče o zdraví (14 %) a Péče o tělo (8 %).
Podíl tržeb: jednotlivé skupiny
Největší podíl na tržbách v jednotlivých skupinách měla péče o tkaniny (23 %), péče o domácnost (12 %), péče o dítě (10 %) a vlasová péče (9 %).
Výdaje na reklamu: celosvětově
Výdaje společnosti Procter & Gamble na reklamu po celém světě byly v roce 2022 přibližně 7.9 miliardy dolarů, což je zhruba o 300 milionu dolarů méně, než v předchozím roce 2021.
Výdaje na reklamu: USA (značky)
V roce 2021 utratila společnost L’Oreal za reklamu ve Spojených státech 203 milionů dolarů, reklama na značku Dove (Unilever) činila 183 milionů dolarů a na třetím místě reklama na značku Olay od Procter & Gamble za 163 milionů dolarů.
Počet zaměstnanců
Počet zaměstnanců po celém svět od roku 2007 klesl ze 137 000 na 92 000 v roce 2018. Od té doby znovu roste a v roce 2022 se zatím zastavil na 106 000.
Výrobci kosmetiky
Tržby 10 předních světových výrobců kosmetiky v roce 2021, seřazené na základě prodeje kosmetiky. V tomto roce byla na prvním místě mezi světovými výrobci kosmetiky společnost L’Oréal. Společnost Procter & Gamble se umístila na čtvrtém místě.
Prodeje zubních past
Společnost Procter & Gamble byla za rok 2021 vedoucím prodejcem zubních past v USA s tržbami přesahujícími jednu miliardu dolarů a dokázala dokonce i předběhnout hlavního konkurenta Colgate Palmolive.
Prodeje deodorantů
Statistika ukazuje přední prodejce deodorantů ve Spojených státech v roce 2021 na základě prodejů. V tomto období se společnost Procter & Gamble umístila na druhém místě s tržbami přesahujícími 1.25 miliardy dolarů.
ODHADY ANALYTIKŮ
Tržby
Odhady analytiků na budoucí vývoj tržeb, je průměrný meziroční růst o 4 %. A odhaduje se, že by měly tržby vzrůst z $80.19B v roce 2022 na $92.63B v roce 2027.
Zisk na akcii
Odhady analytiků na budoucí vývoj zisku na akcii je růst o necelých 6 % ročně. Zisk na akcii by tak měl vzrůst z 5.81$ v roce 2022 na 7.53$ v roce 2027.
VALUACE
Cost of Capital
Capital Asset Pricing Model (CAPM)
8.41%
WACC
Weighted Average Cost of Capital
8.00%
Dle výpočtu DCF, kde se bere v potaz odhad budoucího volného peněžního toku, který se následně diskontuje diskontní sazbou odpovídající riziku, nám vychází výsledná hodnota současné hodnoty volného peněžního toku zhruba 115.47$ za akcii.
Dle Relativního ocenění, kde se používají poměry jako jsou EV/tržby, EV/EBITDA a P/E, algoritmy vezmou v úvahu všechny informace o násobcích ocenění a konsoliduje je do jediného čísla. A to je u společnosti Procter & Gamble 109.94$ za akcii.
Pokud vezmeme průměr těchto dvou výpočtů, vyjde nám vnitřní hodnota akcie zhruba na 112.70$. (výpočty jsou ke dni 12.12.2022)
TECHNICKÁ ANALÝZA