PROFIL SPOLEČNOSTI
Estée Lauder se zabývá výrobou produktů péče o pleť, make-upu, parfémů a vlasové kosmetiky. Výrobky firmy se prodávají v zemích a teritoriích pod značkami jako jsou Estee Lauder, Clinique, Aramis, Prescriptives, Lab Series, Origins, MAC, Bobbi Brown, La Mer, Aveda, Jo Malone London, Bumble and bumble, Darphin, Smashbox, Le Labo, RODIN olio lusso, Editions de Parfums Frederic Malle, GLAMGLOW, By Kilian, BECCA, Too Faced, dr. Jart+, Tommy Hilfiger, Donna Karan New York, DKNY, Kiton, Michael Kors, Tom Ford, Dr. Andrew Weil, Ermenegildo Zegna a AERIN. Její výrobky pro péči o pleť zahrnují hydratační krémy, séra, čisticí a tonizační přípravky, přípravky pro péči o tělo, peelingy, korektory akné a mastnoty, pleťové masky a přípravky pro péči o pokožku při opalování. Společnost sídlí v New Yorku.
Sektor: | Consumer Cyclical | IPO: | 17.11.1995 |
Odvětví: | Personal Products | Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Zaměstnanci: | 48 825 | Burza: | NYSE |
CEO: | William P. Lauder | Ticker: | EL |
Založeno: | 1946 | Rating S&P: | A+ |
Země: | USA | Rating Moody’s: | A1 |
767 Fifth Avenue | Portfolio GP: NE |
New York, NY, 10153 | Web: elcompanies.com |
United States | Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti pravidelně rostou až na menší poklesy v roce 2009 a 2020. V ukončeném fiskálním roce vygenerovala společnost 17.74 miliardy dolarů, což je nárůst o 9.4 % oproti předchozímu roku 2021.
Zisk na akcii
Zisk na akcii má také stoupající trend, i když jsou zde znatelnější poklesy během krizí. V roce 2022 činil zisk na akcii 6.64$, což znamenalo pokles o zhruba 16 % oproti předchozímu roku 2021.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 75.73 %. Na grafu je patrné, že si společnost drží marže velmi stabilní a velmi vysoké. Dlouhodobý průměr se pohybuje kolem 77.5 %.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 21 % a společnost se pomalu oklepává s krize 2020 a návratnost se pomalu vrací zpět na dlouhodobý průměr, který je 23.3 %.
Aktiva vs. Pasiva
Aktiva společnosti pravidelně rostou a v roce 2022 činily 20.9 miliardy dolarů. Oproti tomu roste také dlouhodobý dluh společnosti, který v roce 2022 dosáhl hodnoty 7 miliard dolarů.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly lehce přes 1 miliardu dolarů. Tyto výdaje mimo jiné rostou také díky akvizicím.
<span style=“color: #4d4a51;“>.</span>
<p style=“text-align: center;“><span style=“font-size: 18pt;“><span style=“color: #ffffff;“>Kompletní analýza je dostupná pouze pro členy. Pokud již jste členem, tak se</span> <a href=“https://klient.goldenpocket.cz/wp-login.php“>PŘIHLAŠTE</a><span style=“color: #ffffff;“>.
Pokud členem nejste, níže si vyberte jedno z našich nabízených členství.</span></span></p>
<span style=“color: #4d4a51;“>.</span>