PROFIL SPOLEČNOSTI
Williams-Sonoma se zabývá maloobchodním prodejem výrobků pro domácnost. Mezi značky společnosti patří Williams Sonoma, Pottery Barn, Pottery Barn Kids, Pottery Barn Teen, West Elm, Williams Sonoma Home, Rejuvenation a Mark and Graham, které prodává prostřednictvím svých internetových stránek, katalogů pro přímý prodej a maloobchodních prodejen. Tyto značky jsou také součástí věrnostního programu společnosti, do kterého se lze bezplatně zapojit a který nabízí členům exkluzivní výhody napříč všemi značkami Williams-Sonoma. Produkty zahrnují vše pro vaření, stolování a zábavu, včetně nádobí, nářadí, elektroniky, příborů, stolních a barových desek, venkovního vybavení, nábytku a kuchařských knih. Pottery Barn je přední všesměrový prodejce bytových doplňků. Firma provozuje přibližně 544 prodejen, což zahrnuje přibližně 502 prodejen ve 41 státech, Washingtonu, D.C. a Portoriku, 20 prodejen v Kanadě, přibližně 19 prodejen v Austrálii a tři prodejny ve Spojeném království. Společnost sídlí v San Francisku v Kalifornii.
Sektor: | Consumer Cyclical | IPO: | 08.07.1983 |
Odvětví: | Specialty Retail | Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Zaměstnanci: | 21 000 | Burza: | NYSE |
CEO: | Ms. Laura Alber | Ticker: | WSM |
Založeno: | 1956 | Rating S&P: | – – – |
Země: | USA | Rating Moody’s: | – – – |
3250 Van Ness Avenue | Portfolio GP: ANO |
San Francisco, CA, 94109 | Web: williams-sonomainc.com |
United States | Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
V ukončeném fiskálním roce 2022 dosáhly celosvětové tržby společnosti Williams-Sonoma více než 8.2 miliardy dolarů, což představuje nárůst o více než 21 % oproti loňskému roku.
Zisk na akcii
Podobný trend má i zisk na akcii, který v roce 2022 činil 14.75$, což představuje nárůst dokonce o více než 71 % oproti roku předchozímu roku 2021. Na růstu se podílela mimo jiné akvizice pozemku o rozloze více než 75 akrů, kde se nachází obrovské sklady.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 44 %, což znamená lehčí nadprůměr, který se pohybuje lehce přes 40 %.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla necelých 51 %, což je také způsobeno akvizicí zmiňovaného pozemku se sklady. Dlouhodobý průměr návratnosti se u společnosti pohybuje lehce přes 22 %.
Aktiva vs. Pasiva
Aktiva společnosti pravidelně rostou a v roce 2022 činily 4.6 miliardy dolarů. Na druhou stranu je společnost prakticky bez jakéhokoliv dlouhodobého dluhu. Jediné závazky jsou z pronájmu prostor pro jejich kamenné prodejny, které byly za rok 2022 necelých 1.3 miliardy dolarů.
CAPEX
Kapitálové výdaje, které nám říkají, jak vysoké jsou náklady společnosti na pořízení nového a obnovu starého majetku za rok 2022 byly 226.5 milionu dolarů. Na grafu je patrné, že si společnost drží náklady dlouhodobě na zhruba stejné výši a nijak výrazně je nenavyšuje.
<span style=“color: #4d4a51;“>.</span>
<p style=“text-align: center;“><span style=“font-size: 18pt;“><span style=“color: #ffffff;“>Kompletní analýza je dostupná pouze pro členy. Pokud již jste členem, tak se</span> <a href=“https://klient.goldenpocket.cz/wp-login.php“>PŘIHLAŠTE</a><span style=“color: #ffffff;“>.
Pokud členem nejste, níže si vyberte jedno z našich nabízených členství.</span></span></p>
<span style=“color: #4d4a51;“>.</span>