PROFIL SPOLEČNOSTI
Silgan se zabývá výrobou a prodejem pevných obalů pro výrobky spotřebního zboží. Firma působí ve třech segmentech: Dispensing and specialty closures, Metal containers and Custom containers. Segment Dispensing and specialty closures vyrábí a prodává dávkovací systémy a speciální uzávěry pro potraviny, nápoje, zdravotnické výrobky, zahradnické výrobky, výrobky pro domácnost, osobní péči, parfémy a kosmetické výrobky. Segment Metal containers se zabývá výrobou a prodejem ocelových a hliníkových obalů na potraviny pro lidi i domácí zvířata a rovněž na běžné výrobky. Její segment Custom containers vyrábí a prodává zakázkové plastové nádoby pro výrobky osobní péče, potraviny, zdravotní péči, farmaceutické výrobky, domácí a průmyslovou chemii, krmivo pro domácí zvířata a péči o ně, zemědělské, automobilové a námořní chemické výrobky. Segment Dispensing and specialty closures působí v Severní a Jižní Americe, Evropě a Asii. Segment Metal containers působí především v Severní Americe a Evropě. Společnost sídlí ve Stamfordu ve státě Connecticut.
Sektor: | Consumer Cyclical | IPO: | 14.02.1997 |
Odvětví: | Packaging & Containers | Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Zaměstnanci: | 15 425 | Burza: | NYSE |
CEO: | Adam J. Greenlee | Ticker: | SLGN |
Založeno: | 1987 | Rating S&P: | BB+ |
Země: | USA | Rating Moody’s: | Ba2 |
4 Landmark Square Suite 400 | Portfolio GP: NE |
Stamford, CT, 06901 | Web: silganholdings.com |
United States | Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti velmi stabilně rostou, což u tohoto byznysu není takové překvapení. V posledních 3 letech dokonce došlo k výraznému zrychlení, kdy vzrostly o více než 40 %. V roce 2022 vygenerovala Silgan 6.4 miliardy dolarů, což znamenalo nárůst o zhruba 13 % oproti předešlému roku 2021.
Zisk na akcii
Zisk na akcii má také stoupající trend, i když více cyklický. Za výraznější nárůsty v ziscích v posledních letech mohou hlavně uzavřené akvizice, například společnosti Albéa Group, čímž si společnost buduje výraznější postavení na trhu. V roce 2022 činil zisk na akcii 3.07$, což byl lehčí pokles o 5.50 % oproti roku 2021.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 16.3 %. Na grafu je patrné, jak jim tyto marže pomalu v čase rostou už od roku 2001, což je skvělá zpráva. Průměr za sledované období, tedy od roku 1994 je lehounce pod 15 %.
ROIC
Na druhou stranu, návratnost investovaného kapitálu od roku 2010 pomalu klesá a v roce 2022 se dostala na 10.5 %. Zde bude zajímavé sledovat, jestli se bude tato návratnost pomalu zvedat díky provedeným akvizicím v posledních letech. I když 10.5 % v tomto odvětví není nepovažováno za něco špatného při pohledu na konkurenční společnosti.
.
Celá analýza společnosti je dostupná pouze pro členy. Pokud již jste členem, tak se PŘIHLAŠTE. Pokud členem nejste, níže si vyberte jedno z našich nabízených členství.
.