PROFIL SPOLEČNOSTI
Společnost Scotts Miracle-Gro se zabývá výrobou, marketingem a prodejem výrobků pro péči o trávník, zahradu a hydroponické zahradnictví. Firma působí ve třech segmentech: U.S. Consumer, Hawthorne a Other. Segment U.S. Consumer se skládá ze spotřebitelského podnikání v oblasti trávníků a zahrad ve Spojených státech. Segment Hawthorne se skládá z podnikání v oblasti zahradnictví a hydroponického zahradnictví. Segment Other se skládá ze spotřebitelských obchodů s trávníky a zahradami na mezinárodní úrovni a z prodeje výrobků komerčním zahradnictvím, pěstitelům a dalším profesionálním zákazníkům. Spotřebitelské značky firmy pro trávníky a zahrady zahrnují výrobky Scotts a Turf Builder pro trávníky a travní osivo, půdu, rostlinné krmivo a insekticidy Miracle-Gro, rostlinné krmivo LiquaFeed a výrobky Osmocote1 pro zahradní a krajinářské práce a značkové výrobky Ortho, Home Defense a Tomcat pro hubení hmyzu a plevele. Společnost sídlí v Marysville ve státě Ohio.
Sektor: | Basic Materials | IPO: | 29.12.1995 |
Odvětví: | Agricultural Inputs | Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Zaměstnanci: | 6 100 | Burza: | NYSE |
CEO: | James Hagedorn | Ticker: | SMG |
Založeno: | 1868 | Rating S&P: | BB- |
Země: | USA | Rating Moody’s: | Ba2 |
14111 Scottslawn Road | Portfolio GP: ANO |
Marysville, OH, 43041 | Web: scottsmiraclegro.com |
United States | Dokumenty: Tiskové zprávy |
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby společnosti do roku 2010 stabilně rostly, v roce 2011 došlo ke zpomalení a vedení začalo pracovat na budoucím rozvoji společnosti. Od roku 2019 došlo opět k růstu, který se zastavil v roce 2022, kde tržby klesly zhruba o 20 % na 3.92 miliardy dolarů, oproti předchozímu roku. Na vině jsou rostoucí ceny komodit a pokles zájmu o jejich o produkty.
Zisk na akcii
Zisk na akcii má v dlouhodobém pohledu rostoucí trend, i když je na grafu patrné, že si společnost prochází cykly, kdy se zisk dostává do červených čísel. Stejně tak se stalo v roce 2022, kdy společnost skončila 12.23$ v mínusu.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 22 %. Na grafu je patrné, že je to z dlouhodobého pohledu nejnižší návratnost za posledních 28 let. Na druhou stranu 22 % není vůbec špatné číslo a uvidíme, jak se toto číslo bude měnit po stabilizaci cen komodit.
ROCE
Návratnost investovaného kapitálu za ukončený fiskální rok 2022 skončila v záporu a to -13 %. Jak už jsme viděli na datech výše, rok 2022 nebyl pro společnost vůbec podařený. V dlouhodobém horizontu se návratnost pohybuje od 15 do 20 %.
.
Celá analýza společnosti je dostupná pouze pro členy. Pokud již jste členem, tak se PŘIHLAŠTE. Pokud členem nejste, níže si vyberte jedno z našich nabízených členství.
.