PROFIL SPOLEČNOSTI
Starbucks Corp. se zabývá výrobou, marketingem a maloobchodním prodejem speciální kávy. Její prodejny nabízejí kávové a čajové nápoje, pražená zrna, mletou kávu, nápoje a různé potravinářské produkty jako je pečivo, snídaňové sendviče a obědové menu. Společnost také licencuje své ochranné známky prostřednictvím licencovaných obchodů a potravin. Své produkty nabízí pod značkami Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee, Evolution Fresh, Ethos, Starbucks Reserve a Prince. Společnost sídlí v Seattle, státě Washington.
Sektor:
Odvětví:
Zaměstnanci:
CEO:
Založeno:
Země:
Web:
Dokumenty:
IPO:
Dividenda:
Burza:
Ticker:
Rating S&P:
Moody’s:
Portfolio GP:
ANALÝZA SPOLEČNOSTI
Tržby
Tržby stabilně rostou a je na tomto grafu vidět, že jsou produkty společnosti stále velmi oblíbené. Navíc společnost reaguje i na sezónnost a nabízí svým zákazníkům produkty dle aktuálního ročního období. V roce 2022 dosáhly tržby celkové hodnoty 32.25 miliardy dolarů, což představovalo nárůst o zhruba 11 % oproti předchozímu roku 2021.
Zisk na akcii
Zisk na akcii je o něco více kolísavý, ale i tak je znatelný rostoucí trend. Největší propad zaznamela společnost Starbucks v roce 2020 díky celosvětovým lockdownům. V roce 2022 vygenerovala 2.86$ na akcii, což představovalo pokles o zhruba 19.5 % oproti roku 2021, kdy došlo ke kompletnímu znovuotevření restaurací a kaváren.
Hrubá marže
Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 25.9 %. Při pohledu na graf můžeme vidět, že se tyto marže pohybují po celou dobu velmi stabilně mezi 20 – 30%, kdy dlouhodobý průměr za sledované období je 23.9 %.
ROIC
Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 24.5 %. Obecně platí, že hodnota nad 20 % znamená velmi finančně zdravou společnost. I když v posledních letech docházelo k výkyvům, tak se průměrná návratnost za dvě poslední dekády pohybuje okolo 26.5 %.
Právě se snažíte dostat na obsah, který je přístupný pouze členům.
PROFIL SPOLEČNOSTI
Starbucks Corp. se zabývá výrobou, marketingem a maloobchodním prodejem speciální kávy. Její prodejny nabízejí kávové a čajové nápoje, pražená zrna, mletou kávu, nápoje a různé potravinářské produkty jako je pečivo, snídaňové sendviče a obědové menu. Společnost také licencuje své ochranné známky prostřednictvím licencovaných obchodů a potravin. Své produkty nabízí pod značkami Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee, Evolution Fresh, Ethos, Starbucks Reserve a Prince. Společnost sídlí v Seattle, státě Washington.
Sektor: | Consumer Cyclical |
Odvětví: | Restaurants |
Zaměstnanci: | 402 000 |
CEO: | Laxman Narasimhan |
Založeno: | 1971 |
Země: | USA |
IPO: | 26.06.1992 |
Dividenda: | Ano (čtvrtletně) |
Burza: | NASDAQ |
Ticker: | SBUX |
Rating S&P: | BBB+ |
Rating Moody’s: | Baa1 |
Portfolio GP: ANO | |
Web: starbucks.com | |
Dokumenty: Tiskové zprávy |
Právě se snažíte dostat na obsah, který je přístupný pouze členům.