Skip to content Skip to footer

Starbucks Corporation (SBUX)

PROFIL SPOLEČNOSTI

Starbucks Corp. se zabývá výrobou, marketingem a maloobchodním prodejem speciální kávy. Její prodejny nabízejí kávové a čajové nápoje, pražená zrna, mletou kávu, nápoje a různé potravinářské produkty jako je pečivo, snídaňové sendviče a obědové menu. Společnost také licencuje své ochranné známky prostřednictvím licencovaných obchodů a potravin. Své produkty nabízí pod značkami Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee, Evolution Fresh, Ethos, Starbucks Reserve a Prince. Společnost sídlí v Seattle, státě Washington.

Sektor:

Odvětví:

Zaměstnanci:

CEO:

Založeno:

Země:

Web:

Dokumenty:

Consumer Cyclical

Restaurants

402 000

Laxman Narasimhan

1971

USA

IPO:

Dividenda:

Burza:

Ticker:

Rating S&P:

Moody’s:

Portfolio GP:

26.06.1992

Ano (čtvrtletně)

NASDAQ

SBUX

BBB+

Baa1

Ano

ANALÝZA SPOLEČNOSTI

Tržby

Tržby stabilně rostou a je na tomto grafu vidět, že jsou produkty společnosti stále velmi oblíbené. Navíc společnost reaguje i na sezónnost a nabízí svým zákazníkům produkty dle aktuálního ročního období. V roce 2022 dosáhly tržby celkové hodnoty 32.25 miliardy dolarů, což představovalo nárůst o zhruba 11 % oproti předchozímu roku 2021.

Zisk na akcii

Zisk na akcii je o něco více kolísavý, ale i tak je znatelný rostoucí trend. Největší propad zaznamela společnost Starbucks v roce 2020 díky celosvětovým lockdownům. V roce 2022 vygenerovala 2.86$ na akcii, což představovalo pokles o zhruba 19.5 % oproti roku 2021, kdy došlo ke kompletnímu znovuotevření restaurací a kaváren.

Hrubá marže

Hrubá marže, neboli rozdíl mezi příjmem a náklady na prodané zboží nebo služby v roce 2022 byla 25.9 %. Při pohledu na graf můžeme vidět, že se tyto marže pohybují po celou dobu velmi stabilně mezi 20 – 30%, kdy dlouhodobý průměr za sledované období je 23.9 %.

ROIC

Návratnost investovaného kapitálu za rok 2022 byla 24.5 %. Obecně platí, že hodnota nad 20 % znamená velmi finančně zdravou společnost. I když v posledních letech docházelo k výkyvům, tak se průměrná návratnost za dvě poslední dekády pohybuje okolo 26.5 %.

Právě se snažíte dostat na obsah, který je přístupný pouze členům.

KOMUNITA

Pokud již do naší komunity patříte, zde se můžete přihlásit.

OBSAH

Nejste členem a zajímá vás, jak to tu chodí a co vše nabízíme?

ČLENSTVÍ

Rozhodli jste se k nám přidat a nebo vám skončilo členství?

NOVINKY

Ještě jste se nerozhodli? Nevadí, zůstaňte s námi v kontaktu.

PROFIL SPOLEČNOSTI

Starbucks Corp. se zabývá výrobou, marketingem a maloobchodním prodejem speciální kávy. Její prodejny nabízejí kávové a čajové nápoje, pražená zrna, mletou kávu, nápoje a různé potravinářské produkty jako je pečivo, snídaňové sendviče a obědové menu. Společnost také licencuje své ochranné známky prostřednictvím licencovaných obchodů a potravin. Své produkty nabízí pod značkami Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee, Evolution Fresh, Ethos, Starbucks Reserve a Prince. Společnost sídlí v Seattle, státě Washington.

Sektor:Consumer Cyclical
Odvětví:Restaurants
Zaměstnanci:402 000
CEO:Laxman Narasimhan
Založeno:1971
Země:USA
IPO:26.06.1992
Dividenda:Ano (čtvrtletně)
Burza:NASDAQ
Ticker:SBUX
Rating S&P:BBB+
Rating Moody’s:Baa1
  
Portfolio GP: ANO 
Web: starbucks.com 
Dokumenty: Tiskové zprávy 

Právě se snažíte dostat na obsah, který je přístupný pouze členům.

KOMUNITA

Pokud již do naší komunity patříte, zde se můžete přihlásit.

OBSAH

Nejste členem a zajímá vás, jak to tu chodí a co vše nabízíme?

ČLENSTVÍ

Rozhodli jste se k nám přidat a nebo vám skončilo členství?

NOVINKY

Ještě jste se nerozhodli? Nevadí, zůstaňte s námi v kontaktu.