Skip to content Skip to footer

PepsiCo Earnings Call_CZ

PepsiCo Inc.

Earnings Call Transcript 2023-Q4 

Operator

Dobrý den, vítejte u otázek a odpovědí na otázku k výsledkům společnosti PepsiCo za čtvrté čtvrtletí roku 2023. Vaše linky byly přepnuty na poslech, dokud na vás nepřijde řada s otázkou. Dnešní hovor je nahráván a bude archivován na adrese www.pepsico.com.

Je mi nyní potěšením představit pana Raviho Pamnaniho, senior viceprezidenta pro vztahy s investory. Pan Pamnani, můžete začít.

Ravi Pamnani (executive)

Děkuji, operátore. Dobré ráno všem. Doufám, že všichni měli dnes ráno možnost prostudovat si naši tiskovou zprávu a připravené poznámky, které jsou k dispozici na našich webových stránkách. Než začneme, vezměte prosím na vědomí naše varovné prohlášení. V dnešním hovoru můžeme učinit výhledová prohlášení, včetně prohlášení o našich obchodních plánech, pokynech a výhledu. Výhledová prohlášení s sebou neodmyslitelně nesou rizika a nejistoty a odrážejí pouze náš pohled k dnešnímu dni, 9. únoru 2024, a nejsme povinni je aktualizovat.

Při diskusi o našich výsledcích se odvoláváme na ukazatele, které nejsou v souladu s principy GAAP a které z vykazovaných výsledků vylučují určité položky. Viz naše zpráva o výsledcích za čtvrté čtvrtletí roku 2023 a formulář 10-K za rok 2023, které jsou k dispozici na stránkách pepsico.com. definice a odsouhlasení ne-GAAP ukazatelů a další informace týkající se našich výsledků, včetně diskusi o faktorech, které mohou způsobit, že se skutečné výsledky budou podstatně lišit od výhledových prohlášení.

Připomínáme, že naše vykázané finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok 2022 zahrnovaly jeden týden vykazování navíc. pro naše severoamerické podniky. Naše vykázané finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí a fiskální rok 2023 v Severní Americe odrážejí dopady spojené s jedním vykazovacím týdnem méně ve srovnání s předchozím rokem.

Dnes jsou se mnou předseda představenstva a generální ředitel společnosti PepsiCo Ramon Laguarta a výkonný viceprezident společnosti PepsiCo. a finanční ředitel Jamie Caulfield. Žádáme vás, abyste se omezili na jednu otázku.

S tímto, pane operátore, předávám slovo pro první otázku.

Operator

Děkujeme. První otázku nám položí Bryan Spillane z Bank of America. Můžete mluvit.

Bryan D. Spillane (analyst)

Díky, operátore. Dobré ráno všem. Jamie, nejsem si jistý, kdo je více překvapený, že spolu zase mluvíme? Já nebo ty? Ale vítej zpátky.

Jamie Caulfield (executive)

Je skvělé s tebou opět mluvit, Bryane.

Bryan D. Spillane (analyst)

Takže mám otázku, myslím, že jenom – dnes jsme dostali několik otázek ohledně prognózy organického růstu tržeb pro letošní rok. A možná, jestli by jsi mohl pomoci dimenzovat nejen to snížení, ale i to, kolik je věcí, které jsou pod vaší kontrolou? A možná se zamyslet nad tím, jakou rovnováhu očekáváte v Severní Americe a jak velkou na mezinárodní úrovni. Jen se snažím pochopit pohyblivé části toho, jak se dostaneme k orientačnímu ukazateli organických tržeb pro tento rok.

Ramon L. Laguarta (analyst)

Skvělé. Dobré ráno, Bryane. Tady Ramon. Poslyšte, dovolte mi, abych se na chvíli vrátil a promluvil si o několika posledních letech a o tom, jak do toho zapadá příští rok. V posledních třech letech jsme zaznamenali dvouciferný růst, a to v horní linii. Myslím, že se jedná o 11% CAGR a 14% nebo dvouciferný růst zisku na akcii. Takže tři velmi dobré roky. Nyní vidíme – v roce 2024 vidíme normalizaci kategorií, normalizaci nákladů, normalizaci inflace. Takže vidíme, že vše směřuje zpět k našemu dlouhodobému algoritmu.

Nyní jsme se při předchozím hovoru k výsledkům řídili horní hranicí horní i dolní linie. Zachovali jsme horní linii na horní hranici pro zisk na akcii a posunuli jsme se zpět na minimálně čtyři pro horní linii; a je zde několik faktorů, které jsou podle mého názoru podstatné. Jedním z nich je stažení výrobků Quaker z trhu. V našem dodavatelském řetězci Quaker v USA jsme měli incident týkající se bezpečnosti potravin, který nás ovlivnil v listopadu a prosinci; a myslím, že nás bude ovlivňovat i nadále, přinejmenším v první polovině roku, dokud se náš dodavatelský řetězec nevrátí do normálu.

Jsme také svědky některých geopolitických událostí ve světě, které mají dopad na některé naše trhy, což by mohlo potenciálně pokračovat i v první polovině příštího roku. A pak třetím prvkem je, že ve 4. čtvrtletí zaznamenáváme určité zpomalení v USA, a to jak v kategorii potravin, tak v kategorii nápojů. Částečně se jedná o zpomalení v důsledku cen a situace v oblasti disponibilních příjmů. Částečně je to také změna mezi domácí spotřebou a spotřebou mimo domov. Spotřeba mimo domov, kterou pozorujeme v našem podnikání v USA. Domníváme se, že to může pokračovat i v příštím roce, a proto snižujeme náš výhled.

V roce 2024 máme v USA dobrý pocit ze spotřeby. Máme dobrý pocit ve smyslu velmi nízké nezaměstnanosti. Máme dobrý pocit z toho, že se domníváme, že mzdy v příštím roce porostou více než inflace. A doufáme, že do léta klesnou úrokové sazby, což vytvoří další zdroj kyslíku pro disponibilní příjmy domácností. Takže ze spotřebitelů v USA máme dobrý pocit. Ale když se zamyslíte nad těmito třemi prvky, rozhodli jsme se mít jako výhled pro horní linii alespoň 4 %.

Operator

Děkujeme. Malý moment před další otázkou. Dobrá, otázka otázka přichází od Lauren Liebermanové ze společnosti Barclays. Vaše linka je otevřená.

Lauren R. Lieberman (analyst)

Skvělé. Děkuji. Dobré ráno. Jen tak trochu navazuji na toto téma, otázka možná pro Ramona, ale zaměřuji se více na Frito. Takže údaje nevypadaly dobře. Hlášený pokles objemu je tak nějak větší, než jaký jsme viděli v tomto odvětví. Ale když se podívám na víceleté období, věci vypadají stabilněji, když se zaměřím na druhá pololetí.

Takže by mě jen zajímalo, nakolik jsou možná tyto krátkodobé výsledky společnosti Frito a pohled na začátek roku více… jsou víceleté srovnávací výsledky? Je to spotřebitelské pozadí, vliv cenotvorby? Jen tak o tom trochu přemýšlím, o vašich očekáváních a plánech, myslím, na dosažení většího růstu jednotek oproti objemu v roce 2024, když přemýšlíte o tyto dvě části?

Ramon L. Laguarta (executive)

Jo. Skvělé, Lauren. Myslím, že je to skvělá otázka. Jen bych to shrnul. Vidíme, jak se obchod s Frito vrací zpět. k ziskovému růstu objemu v roce 2024. Takto o tomto podnikání uvažujeme. Pokud se zamyslíte nad zpomalením ve 4. čtvrtletí a spojíte si ho s prvky, o kterých jsem mluvil, je zde dynamika jednotek versus objemů ve 4. čtvrtletí docela relevantní. Jak vidíte, spotřeba se přesouvá z domácího do mimodomácího prostředí, což významně odlišuje velikost objemu. Takže jsme svědky růstu v obchodech s rychlým občerstvením. Zaznamenali jsme růst, který je asi 2 až 3krát vyšší než růst maloobchodu, ale samozřejmě má vliv na objem.

Při pohledu na rok 2024 máme pro společnost Frito velmi silný obchodní plán. Naše klíčové značky máme velmi dobře zainvestovány. Viděli jste, že v roce 2023 jsme významně zvýšili naše A&M. To plánujeme i v roce 2024. Takže Lay’s má velký nárůst A&M. Doritos má velký nárůst A&M. Celé naše přípustné portfolio, které – pokud si představíte kombinaci SunChips, PopCorners, celou řadu Simply, Smartfoods, tuto část portfolia, která se týká i potravin, a toto portfolio roste téměř třikrát více než průměr společnosti Frito.

Takže na tuto konkrétní část portfolia klademe velký důraz, abychom se ujistili, že je dobře realizována v rámci obchodu. A nyní, když se dodavatelský řetězec vrátil na 100 %, budeme tuto část portfolia prosazovat ještě více. Agresivněji. Myslíme si tedy, že Frito bude pokračovat v růstu podílu na trhu, kterého dosahuje již několik let, a očekáváme, že i tato kategorie se odrazí ode dna.

Částečně díky tomu, co uděláme s našimi značkami, které mají samozřejmě velkou váhu v celkové kategorii, ale také skutečnost, že si myslíme, že se spotřebitelé budou po celý rok cítit lépe, a to povede k oživení Frito-Lay horní linii s vyváženějším ziskovým růstem objemu a cen oproti tomu, co jsme viděli v letošním roce.

Operator

Děkujeme. Další otázka přichází od Bonnie Herzogové z firmy Goldman Sachs. Vaše linka je otevřená.

Bonnie Herzog (analyst)

Dobře. Všem vám moc děkuji. Mám otázku ohledně ziskovosti PBNA. Domnívám se, že stále máte za cíl dosáhnout střednědobé úrovně provozní marže. Ale zatím jsme opravdu neviděli mnoho pokroku. Takže, Ramone, doufám, že byste se mohl dotknout vašich plánů, jak toho dosáhnout, a pak možná, zda uvažujete o větších strukturálních změnách ve vašem podnikání, jako je případná re-franšízace vašeho podniku?

Vím, že jste se v minulosti zmínil, že vidíte určité výhody v širokém vlastnictví vaší sítě, ale prostě zajímalo by mě, jestli se vaše názory na tuto otázku změnily. A pokud ne, jaké další iniciativy plánujete zavést, abyste zlepšili ziskovost společnosti PBNA? Díky.

Ramon L. Laguarta (executive)

Jo. Takže. Poslouchejte, řekl bych, že v tuto chvíli neuvažujeme o žádných strukturálních změnách v našem podnikání. Nadále si myslíme, že provozování podniku má pro nás výhody z hlediska rychlosti realizace. a některých dalších prvků, které – jak vidíme, kde podnikání roste v oblasti elektronického obchodování, mimo domov a některých dalších kanálech budoucnosti, včetně přímého prodeje spotřebitelům, si myslíme, že to vytvoří výhodu.

Nyní děláme pokroky dobrým tempem ve zlepšování marží. Pokud se zamyslíte nad posledními třemi roky, čisté příjmy společnosti PBNA vzrostly o více než 5 miliard dolarů a provozní zisk vzrostl o 1 miliardu dolarů, což je jádro společnosti. provozní marže se zvýšila o více než 150 bazických bodů. V posledních několika letech tedy vidíme dobré zlepšení v oblasti PBNA. Myslíme si, že to bude pokračovat i v následujících letech, vlastně až do roku 2024. To je první krok.

Optimalizujeme portfolio. Vyřazujeme části portfolia, které byly méně ziskové. Odvolávali jsme se na balenou vodu. Zmínili jsme některé části portfolia s více druhy nápojů, které nebyly tak ziskové. Pokračujeme optimalizovat efektivitu našeho dodavatelského řetězce. Digitalizujeme náš dodavatelský řetězec. Pokračujeme v odstraňování plýtvání. Pokračujeme v práci na globálních obchodních službách, které snižují G&A. Optimalizujeme také A&M, snažíme se dosáhnout vyšší návratnosti investic do A&M a našich obchodních investic.

Takže si i nadále myslíme, že optimalizace všech těchto prvků v různých částech P&L bude i nadále přispívat ke zvyšování efektivity udržitelné zlepšování marží, přičemž na trhu zůstáváme velmi konkurenceschopní. A to je rovnováha, kterou se snažíme v této oblasti dosáhnout. Zatím máme dobrý pocit. Obchod rostl spolu se zbytkem kategorie.

Pokud vezmete vše, co je v našem systému, rostlo v souladu s kategorií a zvýšili jsme provozní marži. Takto tedy v tuto chvíli přemýšlíme o podnikání v oblasti PBNA, samozřejmě s dlouhodobou perspektivou, v tom, jak dosáhneme těchto dvou prvků, tedy růstu v souladu s kategorií a zvýšení marže.

Operator

Děkujeme. Další otázka přichází od Kaumila Gajrawaly z firmy Jefferies. Vaše linka je otevřená.

Kaumil Gajrawala (analyst)

Ahoj všichni. Dobré ráno. Vítej zpět, Jamie. No, předpokládám, že jsi nikam neodešel, myslím v jednání s námi, ale vítej zpátky.

Jamie Caulfield (executive)

Děkuji, Kaumile. Je to vždycky skvělé…

Kaumil Gajrawala (analyst)

Mohl byste se možná trochu více zmínit o mezinárodním trhu, zejména o maržích, které se nyní dostávají nad průměr. Ale také jestli je něco, čeho bychom si měli být vědomi, pokud jde o hyperinflaci, Argentinu, něco takového.

Ramon L. Laguarta (executive)

Ne. Poslyš, já začnu a Jamie to možná doplní. Poslouchejte, mezinárodní příležitost je i nadále pravděpodobně nejpozoruhodnější a nejzajímavější příležitostí, kterou jako společnost máme. Jak říkáte, naše mezinárodní podnikání je nyní velmi rozsáhlé. Mezi nápoje a občerstvení patří téměř 40 miliard dolarů. Takže když to srovnáte s některými společnostmi vyrábějícími spotřební zboží, je mnohem větší než mnoho jiných společností vyrábějících spotřební zboží, kde jsme zjevně viděli velkou příležitost. A to jsme teprve poškrábali povrch, když se zamyslíte nad tím, jaká je per spotřebu na obyvatele, kterou máme na mnoha trzích, a na příležitost, kterou máme před sebou.

Takže ano, váš názor je správný. S tím, jak ji rozšiřujeme, se některé z těchto podniků stávají ziskovějšími. A je zřejmé, že tím začínáte koloběh rozsahu, reinvestic, rozšiřování marží a dostávání se k mnohem větší ziskovosti. ziskových a zvýhodněných podniků na mnoha trzích. Takže tento rok nebude jiný. Takže, 2024 si nadále myslíme, že mezinárodní obchod poroste rychleji než obchod v USA.

Na začátku roku vidíme v mnoha našich mezinárodních podnicích dobrou dynamiku. Naše pozice je z investic na těchto trzích, takže postupujeme agresivně v oblasti produktivity a reinvestic za účelem růstu. Reinvestice do značek, reinvestice do systémů, do schopností, které nadále podporují růst per caps a našeho podílu na trhu. O našem mezinárodním podnikání byste tedy měli uvažovat jako o velké příležitosti pro společnost PepsiCo.

A pokud jde o situaci v Argentině, je to…

Jamie Caulfield (executive)

Ano, již jsme provedli hyperúčtování a neměli byste očekávat žádný podstatný dopad na růst organických tržeb.

Operator

Děkujeme. Další otázku pokládá Dara Mohsenian z Morgan Stanley. Vaše linka je otevřená.

Dara Mohsenian (analyst)

Ahoj. Dobré ráno, lidi. A Jamie, ráda tě zase slyším.

Jamie Caulfield (executive)

Ahoj, Daro.

Ramon L. Laguarta (executive)

Zdravím, Daro.

Dara Mohsenian (analyst)

Chtěla bych se trochu podrobněji věnovat otázce Bonnie, ale když se podíváme na horní linii společnosti PBNA, je zřejmé, že v některých částech portfolia, jako jsou sportovní nápoje, CSD atd., došlo k určitým bojům o podíl na trhu. Takže, myslím, že by jsi mohl trochu více pohovořit o změnách strategie z hlediska prodeje? Jakým způsobem řídíš podnikání podle kategorií výrobků a co si myslíš o trendech v oblasti podílů, pokud jde o budoucnost? Děkuji.

Ramon L. Laguarta (executive)

Ahoj, Daro. Poslyš, z celkového portfolia PBNA máme dobrý pocit. Víte, že podnik řídíme jako plnohodnotný podnik LRB; ne jako CSD nebo nějakou konkrétní podkategorii. Díváme se na celé portfolio a na to, jak – je vždy všude pro spotřebitele od rána do večera při dalších více příležitostech. Pokračujeme v tom věříme, že máme výhodné portfolio. Pokud si vzpomenete na naše pozice v oblasti sportu a hydratace, na naše pozice v kávě, čaji, nyní na portfolio, které máme v oblasti energie, a také na naši pozici v CSD. Takže i nadále hospodaříme jako plnohodnotná LRB.

Nyní, pokud se zamyslíte nad našimi prioritami pro letošní rok, relaunch značky Pepsi s novou image. Soustředíme se na Zero. Zero velmi rychle roste a nadále je pro nás výhodnou nabídkou. Do značky Mountain Dew vkládáme spoustu dalších investic a zavádíme značku Baja Blast jako stálou SKU. Baja Blast byla po mnoho let úspěšná jako LTO, časově omezená nabídka. Nyní ji uvádíme na trh. Tento víkend využíváme Super Bowl jako platformu pro uvedení Baja Blast.

Pokračujeme v budování pozice v oblasti citronové limetky se Starry. Starry, to byl dobrý první rok. Myslím, že jsme měli – přeindexovali jsme se u generace Z. Vidíme, že značka získává dobré opakování. Uvidíte také investici kolem Super Bowlu a pokračování v průběhu roku, takže to je naše portfolio CSD. Z Gatorade máme velmi dobrý pocit. Gatorade je – historicky se posouváme od tekutiny pro výkonné sportovce k ekosystému řešení v oblasti hydratace a paliva pro každý typ aktivního člověka.

A vidíme, že se nám to daří. Není to jen Gatorade jako takové, ale je to Gatorlyte, GFit, Propel, Muscle Milk, vše pod jednou střechou. A nejsou to jen tekuté roztoky, jsou to prášky, tablety, je to vybavení, personalizované vybavení, lahve a další. A nyní, v době konání Super Bowlu, uvádíme na trh Gatorade iD, což je také ekosystém věrnosti a, řekl bych, personalizace pro naše spotřebitele, který přinese ještě větší pozornost značce a větší věrnost u mladších spotřebitelů.

V oblasti energií jsme s naším portfoliem velmi spokojeni. Na jedné straně samozřejmě kávová energie Starbucks, Rockstar a samozřejmě naše spolupráce se společností Celsius, která zaznamenala velký úspěch a poskytuje nám rozsah pro vstup na trh a také jakýsi vstupní bod u některých našich zákazníků. A pak se nám nadále velmi dobře daří v oblasti čaje Pure Leaf a naše spolupráce se Starbucksem se nyní přesouvá více do oblasti, řekl bych, mimo kávy, více osvěžovačů a některých dalších inovací, které Starbucks vyvíjí pro své kavárny a my je přinášíme do hotových nápojů.

Takže si myslím, že máme krásné portfolio. Pokračujeme v růstu v maloobchodě a hodně se zaměřujeme na prodej mimo domov, protože vidíme, že kanál prodeje mimo domov získává mnohem větší návštěvnost, protože lidé se vracejí do a na ten se budeme zaměřovat i nadále. Myslíme si, že v letošním roce budeme pokračovat v růstu trhu i v dalším získávání podílu v tomto velmi ziskovém a rychle rostoucím kanálu. Takto tedy přemýšlíme o našem podnikání, Daro. Doufám, že vám to dává dobrou představu o záměrech, o tom, jak přemýšlíme. o širokém portfoliu a o naší ochotě konkurovat inovacemi, investicemi do značky a skvělou realizací.

Operator

Děkujeme. Další otázka je od Peter Grom ze společnosti UBS. Vaše linka je otevřená.

Peter Grom (analyst)

Díky, operátore, a dobré ráno všem. Ramone, chtěl jsem se jen zeptat na základě tvé odpovědi na otázku Bryana a Lauren ohledně organického růstu. Možná jsem se přeslechl nebo jsem si to špatně vyložil, ale zmínil jste některé věci, které děláte interně a které povedou ke zlepšení výkonnosti. Ale myslím, že jste se také zmínil o nějakém předpokladu, že se americký spotřebitel možná bude cítit lépe. Chci říct, pokud by se tak nestalo, ohrozilo by to výhled organických tržeb, nebo by lepší pozadí bylo spíše zdrojem růstu oproti více než 4 %. Díky.

Ramon L. Laguarta (executive)

Současný předpoklad je to, co jsem řekl. Domníváme se, že důvěra spotřebitelů a jejich disponibilní příjmy se budou v průběhu roku nadále zlepšovat, a to je průběžný předpoklad. Ve společnosti máme velmi silný program produktivity, který nám dává palivo pro investice a dává nám také velkou flexibilitu při řízení potenciální odlišnou spotřebitelskou realitu. V tuto chvíli si však myslíme, že je to trvalý předpoklad. Budeme investovat do našich značek. Budeme investovat do našich inovací. A nyní, kdy je dodavatelský řetězec ve velmi dobré pozici ve srovnání s tím, co bylo před několika lety, dokonce i v loňském roce, se můžeme spolehnout na nástroje, ve kterých jsme velmi dobří, což je budování značky, inovace, realizace, zvýšení distribuce, silné obchodní programy s našimi partnery. A to je oblast, kde si myslíme, že budeme hnacím motorem. růst naší nejvyšší linie.

Jamie Caulfield (executive)

Jen připomínám, že 40 % našich obchodů je nyní mezinárodních. Takže USA jsou významné, ale máme velký obchod i mimo USA.

Operator

Děkujeme. Další otázku pokládá Gerald Pascarelli ze společnosti Wedbush. Vaše linka je otevřená.

Gerald Pascarelli (analyst)

Skvělé, moc děkuji. Ramone, mám otázku ohledně energetických nápojů. Mohl byste se zmínit o svých plánech, které by mohly v letošním roce zvýšit výkonnost společnosti Rockstar? V oblasti energetických nápojů je již nějakou dobu relativně nevýkonná a nyní se na trh vrací Bang, což by mohlo potenciálně vést k určitému narušení. Takže možná jen nějaké informace o tom, jak uvažujete o zlepšení této značky, a pak možná širší úvahy o dynamice konkurence v oblasti energetických nápojů v tomto roce. Děkuji.

Ramon L. Laguarta (executive)

Ano, to je skvělá otázka. Jak vidíte, kategorie energie stále roste nad kategorií LRB, takže se nadále rozšiřuje o nové spotřebitele a nové spotřebitelské příležitosti, což samozřejmě vytváří růst pro všechny, kteří se na této kategorii podílejí. Takže se účastníme, jak jsme vždy říkali, s více vektory. Jsme hrdí na naše partnerství se společností Starbucks a na některé produkty, které nabízíme, Doubleshot, Tripleshot.

Jsme hrdí na značku Rockstar. Rockstar roste spolu s kategorií. Víceméně jsou některé části země, kde je dobře rozšířená a preferovaná. V jiných částech země se snažíme o rozšíření a přijetí spotřebiteli. V oblastech, kde jsme byli úspěšní s produktem Rockstar, který zdvojnásobíme, jsou části portfolia Zero a Recover. Obě, pokud si myslíte, že je to energie s funkčností a kde si myslíme, že náš R&D může vytvořit výhodu. Takže prosazujeme tyto dvě platformy, Rockstar Zero a Rockstar Recover; a na to se budeme i nadále soustředit.

Soustředili jsme se také na hispánské spotřebitele a také jsme zaznamenali nárůst penetrace značky u hispánské populace, hispánských spotřebitelů. Tuto obchodní aktivitu budeme i nadále podporovat. Vnímáme to však jako portfolio řešení včetně značky Celsius a jako to, že kombinované portfolio pro nás vytváří velmi dobrý bod realizace, více značek. Umožňuje nám to vstoupit do obchodů se smíšeným zbožím a některých dalších prodejních míst mimo domov a budeme pokračovat v řízení portfolia jako jednotky realizace.

Operator

Děkujeme. Prosím chvilku strpení před další otázkou.

Ramon L. Laguarta (executive)

Zapomněl jsem, možná bych mohl říct, že další věc, kterou děláme s Rockstarem, o které moc nemluvíme, ale je to důležitá součást našeho růstu je, že Rockstar uvádíme na mezinárodní trh na mnoha trzích po celém světě, od Asie přes Evropu až po některé části Latinské Ameriky a máme dobrý úspěch. Opět jako portfolio řešení, které doplňuje naši váženou značku, kterou máme v Asii, nebo některé další značky, které máme i v Evropě.

Operator

Další otázku položí Robert Moskow z TD Cowen. Vaše linka je otevřena.

Robert Moskow (analyst)

Dobrý den. Děkuji za otázku. Ve svých připravených poznámkách jste uvedl, že očekáváte nižší inflaci komodit, ale některé zemědělské vstupy mohou být vyšší. Můžete být konkrétnější? A doufal jsem, že byste se mohl trochu zaměřit na Frito, protože v minulém roce byla velmi velká úroda brambor, náklady na rostlinné oleje klesají. Vidíte nějaké úlevu pro společnost Frito v tomto ohledu?

Jamie Caulfield (executive)

Ahoj, Robe. Tady Jamie. Jo. Zpravidla komentujeme koš vstupů, nekomentujeme pohyb konkrétních komodit. Ale máš naprostou pravdu v tom, že očekáváme zmírnění komoditní inflace oproti roku 2023.

Operator

Další otázku pokládá Andrea Teixeira z JPMorgan. Vaše linka je otevřená.

Andrea Teixeira (analyst)

Děkuji, operátore. Dobré ráno vám všem a jsem ráda, že jsi zpátky, Jamie.. v režimu pro investory. Mám jednu otázku a pak upřesnění. Nejprve pro Ramona. Chtěla jsem se zeptat, jestli bys mohl trochu víc upřesnit, jak budeš lapovat? A jestli jste někdy lapovali, a jak se posouváte od away k away-from-home, kde váš podíl na trhu pravděpodobně není tak silný jako u občerstvení a jako máte v odvětvích at-home.

A vzhledem k vašim silným výsledkům v oblasti hrubé marže a vašim zkušenostem s vyjednáváním s velkými krabicovými prodejci, zejména v Evropě, žádají vás prodejci, abyste vzhledem k vašim výsledkům v oblasti hrubé marže a zvýšení produktivity zejména v Severní Americe a v Evropě investovali zpět do promo rollbacků?

A mé upřesnění pro Jamieho je, pokud jde o jakoby organický růst tržeb a růst zisku na akcii pro letošní rok, je něco, co bychom měli brát v úvahu v rámci vaší příručky jako součást růstu? Děkuji.

Jamie Caulfield (executive)

Jo. Co se týče organického růstu prodeje…. Andreo, je skvělé slyšet opět tvůj hlas a těším se na další spolupráci. Řekl bych, že tempo růstu organických tržeb je v poslední polovině roku silnější než v první polovině. Jak jsme již hovořili dříve, dopady stažení výrobků Quaker z trhu budou v přední polovině zaznamenány. A pak některé spotřebitelské tlaky, které existovaly v souvislosti se zrušením stimulačních dávek, obnovením splátek studentských půjček, ty budeme překlenovat v průběhu roku.

Ramon L. Laguarta (executive)

Jo, Andreo. Pokud jde o zákazníka, myslím, že se všichni snažíme vytvářet plány, které jsou výhodné pro obě strany v tom smyslu, že rozvíjíme podnikání a vytváříme růst zisku jak pro naše zákazníky, tak pro nás. Obvykle – v centru našeho zájmu je vždy zákazník, takže to bude kombinace toho, jak – generujeme růst prostřednictvím, jak jsem řekl, inovací, a v tomto roce máme několik velkých inovací a obnovení značky. Do toho budeme společně s našimi zákazníky hodně investovat.

Společně se zákazníky se budeme i nadále snažit rozšiřovat naše SKU a budou tam investice a budou tam i investice do snahy poskytnout spotřebitelům větší hodnotu velmi komplexním způsobem, že? Prostřednictvím ceny balení, prostřednictvím propagačních akcí, prostřednictvím akcí pro spotřebitele, které nakonec povedou k preferenci našich značek. Ale to je způsob, jakým uvažujeme o vytvoření tohoto společného obchodního plánování s našimi velkými zákazníky, které vytváří růst pro kategorii, růst pro naše zákazníky a růst pro nás.

Operator

Děkujeme.

Ramon L. Laguarta (executive)

Co se týče away-from-home, promiň, zapomněl jsem, Andreo. Vzdálenost od domova vnímáme jako a, ne jako nebo. Takže to vnímáme jako příležitost, abychom byli i nadále v životě spotřebitelů vždy a všude. A jakmile se spotřebitelé přesunou away-from-home, budeme se snažit být jim k dispozici. Již delší dobu je to pro nás oblast investic jak do distribuce, tak do specifických řešení pro away-from-home a vidíme, že naše podnikání na velkých trzích roste více než trh v oblasti away-from-home.

Takže je jasné, že to pro nás bude příležitost na mnoho let dopředu, a myslím, že se zlepšujeme v mixologii, zlepšujeme se v dalších zážitcích s jídlem, walking tacos, Doritos Loaded. Zkoušíme food trucky, zkoušíme mnoho věcí, které zpřístupní naše značky spotřebitelům mimo to, co je zabalené v sáčku, plechovce nebo láhvi. Myslím, že spotřebitelé od nás nyní mimo domov očekávají mnohem ucelenější zážitek, a právě na tom pracujeme a myslím, že děláme dobré pokroky.

Operator

Děkujeme. Další otázku pokládá Robert Ottenstein ze společnosti Evercore. Vaše linka je otevřená.

Robert Ottenstein (analyst)

Skvělé. Moc vám děkuji. Trochu podrobnější otázka na PBNA a chci mluvit o Gatorade a Celsius. Pokud jde o Gatorade, mohl byste nám připomenout, kdy došlo k přechodu na DSD a jak to ovlivnilo váš výsledek hospodaření?

A pokud jde o značku Celsius, ta si samozřejmě vedla fenomenálně. Nyní se stává docela velkou. Můžete hovořit o tom, jak Celsius ovlivňuje výsledovku v USA? A pak, jak se vyvíjel váš vztah se společností? Mluvil jste o mezinárodním rozšíření značky Rockstar. Celsius se nyní dostává na mezinárodní trh. Jste také součástí tohoto plánu? Děkuji.

Jamie Caulfield (executive)

Jo. V případě Gatorade jsme na 90 %. Tento krok má samozřejmě pozitivní vliv na celkové finanční výsledky. Udělali jsme to proto, abychom zvýšili výkonnost, a jsme spokojeni s maržemi, které v této oblasti máme. V případě společnosti Celsius to funguje tak, že se s ní dělíme o tržby ze systému.

Ramon L. Laguarta (executive)

Jo. Spolupráce se společností Celsius nás těší a je i nadále součástí naší růstové strategie. Existuje pro nás příležitost spolupracovat i v rámci mezinárodní expanze. V tuto chvíli se nejedná, řekl bych, o škálovanou příležitost. Je to příležitost pro jednotlivé trhy a velmi konkrétní trh. Takže ano, uvažujeme o tom jako o možnosti a vedeme rozhovory se společností Celsius, jak bychom mohli využít systém PepsiCo pro větší expanzi. V tuto chvíli bych řekl, že nic krátkodobého.

Operator

Děkujeme. Další otázku pokládá Chris Carey ze společnosti Wells Fargo. Vaše linka je otevřená.

Chris Carey (analyst)

Dobré ráno všem. Chtěl jsem se zeptat na společnost SG&A za poslední čtyři roky. Už jsme o tom na tomto fóru mluvili, ale vzhledem k tomu, že nyní vyšly výroční zprávy, myslel jsem, že je vhodná doba se k tomuto tématu vrátit. Jen konkrétně, Ramone, můžeš nám pomoci dát do souvislosti nárůst, který jsme zaznamenali v SG&A za poslední čtyři roky, konkrétně náklady na distribuci? Opravdu by mě zajímalo, kolik z toho je možná základní inflace na rozdíl od diskrečních investic, které PepsiCo provádí, a opravdu nehledám konkrétní číslo jako takové. Uvědomuji si, že je to asi obtížné.

Ale distribuce za poslední čtyři roky vzrostla o 40 % a mě by jen zajímalo, kolik z toho je pod vaší kontrolou, možná některé schopnosti, které se vám podařilo v tomto časovém horizontu vybudovat, a možná získat představu o tom, jak by se tato položka měla vyvíjet do budoucna. Takže díky.

Ramon L. Laguarta (executive)

Jo. Jak jsi zdůraznil, prodej a distribuce jsou toho největší součástí. Část A je méně prodejná. A bude to odraz toho, co vidíte, zaprvé, máte tam složky tržního mixu nebo sektorového mixu. V rámci našich OpEx jsme dosáhli vysoké produktivity, ale zároveň investujeme do OpEx, abychom podpořili distribuci a růst podnikání.

Jamie Caulfield (executive)

Ještě jedna věc, Chrisi, kterou by sis měl uvědomit je, že máme velký obchod s dodávkami přímo do obchodů, takže jsme měli inflaci v různých věcech, jako je pracovní síla a tak dále, a to je to, co se zvýšilo. A&M se také zvýšil, což je také součástí tohoto koše SG&A. Provedli jsme tam také řadu investic do schopností. Takže je to všechno výše uvedené. Nezaměřoval bych se pouze na náklady na distribuci, na které se zaměřujeme v 10-K, ale je tam spousta položek, které jsou mnohem hlubší a do kterých se nemůžeme dostat z konkurenčních důvodů.

Operator

Děkujeme. Další otázku pokládá Filippo Falorni ze společnosti Citi. Vaše linka je otevřená.

Filippo Falorni (analyst)

Dobré ráno všem. Ramone a Jamie, oba jste zmínili, že prognóza růstu organických tržeb bude mít větší váhu ve druhé polovině roku a vím, že neposkytujete rozdělení a prognózu objemů. Ale vzhledem k důležitosti objemových trendů, můžete nám přiblížit, jak vidíte vývoj objemů? Existuje ve vašem výhledu možnost, že ve druhé polovině roku uvidíte pozitivní objemy?

A pak, co se týče cen, možná nám můžete přiblížit, co předpokládáte z hlediska cen. Předpokládám, že v USA nebo na rozvinutých trzích je to omezené a na rozvíjejících se trzích je více možností cen. Děkuji.

Ramon L. Laguarta (executive)

Ano. Myslím, že byste měli přemýšlet o tom, že příští rok chceme zvýšit počet jednotek. V příštím roce zaznamenáme ziskový růst objemu a uvidíte větší rovnováhu mezi cenou a objemem, kterou jste viděli v předchozím roce, kdy jsme samozřejmě museli pokrýt obrovský nárůst komodit a nárůst OpEx. S tím, jak se komodity tak nějak normalizují a inflace OpEx se normalizuje, bude tato páka méně nutná mimo to, co bylo normální cenovou úrovní naší kategorie v rozmezí 2 % až 3 %. Takže byste měli uvažovat o ziskovém růstu objemu a spíše o normalizované cenotvorbě ve srovnání s tím, co bylo v období 2018-2019.

Operator

Děkujeme. Další otázku pokládá Callum Elliott z firmy Bernstein. Vaše linka je otevřená.

Callum Elliot (analyst)

Ahoj. Dobré ráno. Chtěl jsem navázat na Chrisovu otázku a zeptat se vás na koš A&M a výdaje za vaše značky. Myslím, že K vykazuje meziroční nárůst reklamy o zhruba 10 %, což představuje nárůst o zhruba 20 bazických bodů v poměru k tržbám. Stále jsme však poměrně daleko pod úrovní před pandemií, pokud jde o procento tržeb, a výrazně pod průměrem za posledních několik let. Otázka tedy zní: dostává se vašim značkám dostatečné podpory a musíme v příštích letech sledovat tlak na zvyšování výdajů na reklamu v poměru k tržbám? Děkuji.

Ramon L. Laguarta (executive)

To je skvělé. Dobrá poznámka. V absolutních číslech máme samozřejmě mnohem více A&M, takže si myslím, že jsme zvýšili – loni to bylo 500 milionů dolarů. A když se zamyslíte nad delším časovým rámcem, tak v absolutních hodnotách A&M jde o smysluplný nárůst o více než 1 miliardu dolarů, takže to jsou absolutní dolary, které jdou proti našemu podnikání. Přemýšlíme o tom, že v tomto trendu budeme pokračovat. Pokračovat v podpoře jak našich velkých značek na více trzích, tak i menších značek, kde portfolio přeneseme do budoucna. To by tedy mělo tvořit složení našich A&M.

Nyní, když se podíváte na posledních několik let, měli byste mít na paměti, že jsme přestali inzerovat v Rusku, které pro nás bylo významným trhem. Takže se to odráží v našich absolutních nebo relativních číslech. Takže byste se nad tím měli zamyslet. Ale pokud se zamyslíte nad tím, kde a jak budeme vytvářet poptávku v budoucnu, měli byste uvažovat o tom, že A&M bude nadále růst. Samozřejmě budeme hledat způsoby, jak optimalizovat A&M, a máme velmi silná opatření týkající se návratnosti investic a existují způsoby, jak investovat do našich značek. Ale měli byste přemýšlet o tom, že jako společnost pokračujete v budování značek, pokračujete v inovacích, pokračujete ve vytváření hodnoty prostřednictvím investic do spotřebitele.

A samozřejmě také vytváříme velkou poptávku prostřednictvím našeho push modelu na některé otázky, které byly položeny dříve. Měli byste přemýšlet o našich prodejních a distribučních nákladech nejen jako o nákladech, ale také jako o způsobu, jakým můžeme velmi granulárně realizovat miliony a miliony prodejních míst po celém světě, kde se dostáváme do konečného místa prodeje a vytváříme, řekl bych, viditelnost našich značek a impuls pro naše značky, které jsou relevantní, pokud se zamyslíte nad kategoriemi, ve kterých soutěžíme.

Operator

Chvíle na další otázku. Poslední otázku nám položí Steve Powers z Deutsche Bank. Vaše linka je otevřená.

Steve Powers (analyst)

Skvělé. Dobré ráno a díky všem. Jamie, přidej mě na seznam lidí, kteří se těší na další spolupráci s tebou.

Jamie Caulfield (executive)

Díky, Steve.

Steve Powers (analyst)

Ahoj. Tato otázka je možná určena tobě. Pravděpodobně je pro tebe. Na těchto hovorech se posledních několik let bavíme o tom, že jsme se v minulosti věnovali jen jakémusi profilu peněžních toků a kapitálovým investicím, které byly do podniku vloženy, případně zpět k vyšší úrovni konverze volných peněžních toků.

Hádám, že přiznáváš, že jsi byl celou dobu přitom. Hádám, že nyní, když přebíráš roli finančního ředitele, vidíš nějaké příležitosti k urychlení tohoto procesu generování peněžních toků a návratu k vyšší úrovni konverze volných peněžních toků z místa, kde jsme měli tendenci, nebo je to spíše ustálený stav? A kdyby jsi nám mohl trochu přiblížit, jak se podle tebe bude vyvíjet profil peněžních toků podniku, bylo by to skvělé. Děkuji.

Jamie Caulfield (executive)

Jo. Je tedy zřejmé, že cash flow je i nadále prioritou. Zaměřil bych se na kapitálové výdaje, a my jsme velmi cílevědomě investovali kapitál do našeho podnikání. Součástí toho bylo dohnat větší kapacitu. V současné době jsme uprostřed velkých investic do IT a digitalizace. Ale myslím, že časem uvidíte, že úroveň CapEx jako procento tržeb začne mít klesající tendenci, což pomůže s konverzí cash flow.

Ramon L. Laguarta (executive)

Skvělé. Děkuji vám všem. Jsem rád, že jsou všichni rádi, že je Jamie zpátky, a vidím, že se hodně sbližujeme. Skvělé. Ale samozřejmě vám děkujeme za důvěru, kterou jste vložili do naší investice, a těšíme se, že se s mnohými z vás uvidíme za pár týdnů na konferenci CAGNY a budeme si tam moci popovídat déle. Děkuji vám mnohokrát.

Operator

Dámy a pánové, tím dnešní prezentace končí. Nyní se můžete odpojit a přeji vám krásný den.

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

 

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

 

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

 

Copyright © 2024 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ


GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika