Skip to content Skip to footer

Microsoft Earnings Call_CZ

Microsoft Corp.

Earnings Call Transcript 2024-Q2 

Operator

Zdravím vás a vítám vás u konferenčního hovoru k výsledkům společnosti Microsoft za druhé čtvrtletí roku 2024. Připomínáme, že tato konference je nahrávána. Nyní bych rád předal konferenci vašemu moderátorovi, Brettu Iversenovi, viceprezidentovi pro vztahy s investory. Prosím, pokračujte.

Brett Iversen (executive)

Dobré odpoledne a děkujeme, že jste se k nám dnes připojili. Spolu se mnou se hovoru účastní Satya Nadella, předseda představenstva a generální ředitel, Amy Hood, finanční ředitelka, Alice Jolla, hlavní účetní, a Keith Dolliver, tajemník společnosti a zástupce generálního právního zástupce. Na webových stránkách společnosti Microsoft pro vztahy s investory naleznete naši tiskovou zprávu o výsledcích hospodaření a finanční shrnutí, které má doplnit naše připravené poznámky během dnešního hovoru a poskytuje odsouhlasení rozdílů mezi finančními ukazateli podle GAAP a ukazateli, které nejsou podle GAAP. Podrobnější slajdy k výhledu budou k dispozici na webu Microsoft Investor Relations, až během dnešního hovoru poskytneme komentář k výhledu.

Microsoft v tomto čtvrtletí dokončil akvizici společnosti Activision Blizzard a její výsledky budeme od 13. října 2023 vykazovat v segmentu More Personal Computing. Proto naše investorská metrika růstu příjmů z obsahu a služeb pro Xbox zahrnuje čistý dopad společnosti Activision. Naše tisková zpráva a prezentace navíc obsahují doplňující informace týkající se čistého dopadu akvizice společnosti Activision na naše finanční výsledky.

Během dnešního hovoru budeme diskutovat o některých položkách, které nejsou v souladu s metodikou GAAP. Uvedené finanční ukazatele, které nejsou v souladu s GAAP, by neměly být považovány za náhradu nebo nadřazené ukazatelům finanční výkonnosti připraveným v souladu s GAAP. Jsou uvedeny jako dodatečné objasňující položky, které mají investorům pomoci lépe pochopit výsledky společnosti za druhé čtvrtletí kromě dopadu těchto položek a událostí na finanční výsledky.

Všechna srovnání růstu, která dnes v hovoru uvádíme, se vztahují k odpovídajícímu období loňského roku, pokud není uvedeno jinak. Pokud budou k dispozici, uvedeme také míry růstu v konstantní měně jako rámec pro posouzení toho, jak se dařilo našim základním podnikům, s vyloučením vlivu kolísání měnových kurzů. Tam, kde jsou míry růstu ve stálé měně stejné, budeme uvádět pouze míru růstu.

Připravené poznámky zveřejníme na našich webových stránkách ihned po skončení hovoru, dokud nebude k dispozici kompletní přepis. Dnešní hovor je živě přenášen a nahráván na internetu. Pokud položíte otázku, bude zahrnuta do našeho živého přenosu, do přepisu a do případného dalšího použití záznamu. Přehrání hovoru a přepis si můžete prohlédnout na webových stránkách společnosti Microsoft pro vztahy s investory.

Během tohoto hovoru budeme uvádět výhledová prohlášení, což jsou předpovědi, projekce nebo jiná prohlášení o budoucích událostech. Tato prohlášení jsou založena na současných očekáváních a předpokladech, které podléhají rizikům a nejistotám. Skutečné výsledky se mohou podstatně lišit v důsledku faktorů uvedených v dnešní tiskové zprávě o výsledcích, v komentářích pronesených během tohoto konferenčního hovoru a v části Rizikové faktory v našich formulářích 10-K, 10-Q a dalších zprávách a dokumentech předkládaných Komisi pro cenné papíry a burzy. Nepřebíráme žádnou povinnost aktualizovat jakákoli výhledová prohlášení. A s tímto předávám slovo Satyovi.

Satya Nadella (executive)

Děkuji, Brette. Bylo to rekordní čtvrtletí, které bylo poháněno pokračující silou služby Microsoft Cloud, jejíž tržby přesáhly 33 miliard dolarů, což představuje nárůst o 24 %. Od mluvení o umělé inteligenci jsme se posunuli k jejímu uplatnění ve velkém měřítku. Pronikáním AI do všech vrstev našeho technologického stacku získáváme nové zákazníky a pomáháme dosahovat nových výhod a zvyšovat produktivitu.

Nyní zdůrazním příklady našeho rozmachu a pokroku, počínaje Azure. Azure v tomto čtvrtletí opět získal podíl díky naší výhodě v oblasti umělé inteligence. Azure nabízí nejvyšší výkon pro trénování a odvozování AI a nejrozmanitější výběr akcelerátorů AI, včetně nejnovějších od společností AMD a NVIDIA i našeho vlastního křemíku první generace, Azure Maia. A díky Azure AI poskytujeme přístup k nejlepšímu výběru základních a open source modelů, včetně LLM i SLM, které jsou všechny hluboce integrovány s infrastrukturou, daty a nástroji na Azure. Nyní máme 53 000 zákazníků Azure AI. Více než 1/3 z nich je na Azure nová za posledních 12 měsíců. Naše nová nabídka modelů služeb umožňuje vývojářům snadno používat LLM od našich partnerů, jako jsou Cohere, Meta a Mistral, na platformě Azure, aniž by museli spravovat základní infrastrukturu.

Vytvořili jsme také celosvětově nejoblíbenější SLM, které nabízejí výkon srovnatelný s většími modely, ale jsou dostatečně malé, aby je bylo možné provozovat na notebooku nebo mobilním zařízení. Například společnosti Anchor, Ashley, AT&T, EY a Thomson Reuters již zkoumají možnosti využití našeho SLM Phi pro své aplikace. A velkou dynamiku máme i se službou Azure OpenAI Service. V tomto čtvrtletí jsme přidali podporu nejnovějších modelů OpenAI, včetně GPT-4 Turbo, GPT-4 s Vision, DALL-E 3 a také jemné ladění. Zaznamenáváme zvýšené využívání ze strany začínajících firem s umělou inteligencí, jako jsou Moveworks, Poplexity, Symphony AI, i některých největších světových společností. Více než polovina společností z žebříčku Fortune 500 dnes používá Azure OpenAI, včetně společností Ally Financial, Coca-Cola a Rockwell Automation.

Například společnost Walmart se tento měsíc na veletrhu CES podělila o to, jak využívá službu Azure OpenAI spolu s vlastními daty a modely k zefektivnění práce více než 50 000 zaměstnanců a k transformaci způsobu nakupování milionů zákazníků. V širším měřítku si zákazníci nadále vybírají Azure, aby zjednodušili a urychlili migraci do cloudu. Celkově jsme svědky větších a strategičtějších obchodů se službou Azure, přičemž se zvýšil počet závazků v hodnotě přesahující miliardu dolarů. Například společnost Vodafone bude v příštích 10 letech investovat 1,5 miliardy dolarů do cloudových služeb a služeb umělé inteligence, protože se snaží transformovat digitální zkušenosti více než 300 milionů zákazníků po celém světě.

Nyní k datům. Sílu AI integrujeme napříč celým datovým zásobníkem. Naše platforma Microsoft Intelligent Data Platform spojuje provozní databáze, analytiku, správu a AI a pomáhá organizacím zjednodušit a konsolidovat jejich datový majetek. Cosmos DB je databází pro vytváření aplikací s umělou inteligencí v jakémkoli měřítku, která pohání pracovní zátěže pro společnosti ze všech odvětví od AXA a Kohl’s po Mitsubushi a TomTom. Například společnost KPMG využila Cosmos DB, včetně jejích vestavěných nativních možností vektorového vyhledávání, spolu se službou Azure OpenAI Service k pohonu asistenta AI, který podle jejích slov přispěl k až 50% zvýšení produktivity jejích konzultantů. Celkově se datové transakce v Cosmos DB meziročně zvýšily o 42 %.

A pro ty organizace, které chtějí jít nad rámec vektorového vyhledávání v databázi, nabízí Azure AI Search nejlepší hybridní vyhledávací řešení. Společnost OpenAI jej používá pro rozšířené generování vyhledávání v rámci služby ChatGPT. A v tomto čtvrtletí jsme všeobecně zpřístupnili Microsoft Fabric, který pomáhá zákazníkům, jako jsou Millman a PwC, přecházet od dat k poznatkům a akci, a to vše v rámci jednoho jednotného řešení SaaS. Objem dat uložených v multicloudovém datovém jezeře Fabric, OneLake, se oproti předchozímu čtvrtletí zvýšil o 46 %.

Nyní k vývojářům. Od GitHubu po Visual Studio – máme nejkomplexnější a nejoblíbenější vývojářské nástroje pro éru umělé inteligence. Tržby GitHubu se meziročně zrychlily na více než 40 %, a to díky růstu všech našich platforem a přijetí GitHub Copilot, nejrozšířenějšího vývojářského nástroje pro AI na světě. Nyní máme více než 1,3 milionu placených předplatitelů služby GitHub Copilot, což je o 30 % více než v předchozím čtvrtletí. A více než 50 000 organizací používá GitHub Copilot Business k super zvýšení produktivity svých vývojářů, od digitálních domorodců, jako jsou Etsy a HelloFresh, až po přední podniky, jako jsou Autodesk, Dell Technologies a Goldman Sachs. Jen společnost Accenture letos zavede GitHub Copilot pro 50 000 svých vývojářů.

A my jdeme ještě dál a děláme Copilot všudypřítomným napříč celou platformou GitHub a novými bezpečnostními funkcemi na bázi umělé inteligence a také Copilot Enterprise, který přizpůsobuje Copilot bázi kódu organizace a umožňuje vývojářům komunikovat s ním v přirozeném jazyce. Jsme také lídrem v oblasti low-code, tedy vývoje bez kódu, a pomáháme všem vytvářet aplikace, automatizovat pracovní postupy, analyzovat data a nyní i vytvářet vlastní Copiloty. Funkce umělé inteligence v platformě Power Platform již využilo více než 230 000 organizací, což je o více než 80 % více než v předchozím čtvrtletí. A díky Copilot Studiu mohou organizace přizpůsobit Copilot pro Microsoft 365 nebo si vytvořit vlastní Copiloty. Využívá jej již více než 10 000 organizací, včetně společností An Post, Holland America, PG&E. Během několika týdnů si například společnosti PayPal i Tata Digital vytvořily Copiloty, které odpovídají na běžné dotazy zaměstnanců, čímž zvyšují produktivitu a snižují náklady na podporu.

Tento moment AI využíváme také k novému vymezení naší role v podnikových aplikacích. Dynamics 365 opět převzal podíl, protože organizace využívají naše aplikace poháněné AI k transformaci svých funkcí v oblasti marketingu, prodeje, služeb, financí a dodavatelského řetězce. A rozšiřujeme náš TAM také integrací Copilotu do systémů třetích stran. V oblasti prodeje náš Copilot pomohl prodejcům ve více než 30 000 organizacích, včetně společností Lumen Technologies a Schneider Electric, obohatit jejich interakce se zákazníky pomocí dat z Dynamics 365 nebo Salesforce.

A díky našemu novému Copilotu pro servis mohou zaměstnanci společností, jako je Northern Trust, rychleji řešit dotazy klientů. Obsahuje hotové integrace s aplikacemi, jako jsou Salesforce, ServiceNow a Zendesk. Díky našim oborovým a mezioborovým cloudům přizpůsobujeme naše řešení potřebám konkrétních odvětví. Ve zdravotnictví používá DAX Copilot více než 100 zdravotnických systémů, včetně Lifespan, UNC Health a UPMC, ke zvýšení produktivity lékařů a snížení jejich vyhoření. A náš Cloud pro maloobchod byl na veletrhu NRF v centru pozornosti, přičemž maloobchodníci od Canadian Tire Corporation po Leatherman a Ralph Lauren se podělili o to, jak budou využívat naše řešení napříč celou cestou nakupujícího, aby zrychlili dobu dosažení hodnoty.

Nyní k budoucnosti práce. Rostoucí počet důkazů jasně ukazuje, jakou roli bude hrát umělá inteligence při transformaci práce. Náš vlastní výzkum i externí studie ukazují až 70% zvýšení produktivity při použití generativní AI pro konkrétní pracovní úkoly. A celkově byli první uživatelé systému Copilot pro Microsoft 365 o 29 % rychlejší v řadě úloh, jako je vyhledávání, psaní a shrnování. Po dvou měsících jsme zaznamenali rychlejší přijetí než u našich sad E3 nebo E5, protože podniky jako Dentsu, Honda a Pfizer nasadily Copilot svým zaměstnancům. A rozšiřujeme dostupnost pro organizace všech velikostí. Začíná také vznikat ekosystém Copilot. ISV jako Atlassian, Mural a Trello i zákazníci jako Air India, Bayer a Siemens vytvořili zásuvné moduly pro konkrétní obory podnikání, které rozšiřují možnosti systému Copilot.

Pokud jde o Teams, opět jsme zaznamenali rekordní využití, protože organizace spojily spolupráci, chat, schůzky a volání do jedné platformy. A Teams se pro nás stal také novým vstupním bodem. Více než 2/3 našich podnikových zákazníků, kteří využívají Teams, si pořizují Phone, Rooms nebo Premium. Všechny tyto inovace jsou hnací silou růstu v rámci celé služby Microsoft 365. Nyní máme více než 400 milionů placených míst v Office 365 a organizace jako BP, Elenco, ING Bank, Mediaset, WTW si v tomto čtvrtletí vybraly E5, aby svým zaměstnancům umožnily využívat naše nejlepší aplikace pro produktivitu ve své třídě spolu s pokročilým zabezpečením, dodržováním předpisů, hlasovými službami a analýzou.

Nyní k systému Windows. V roce 2024 se umělá inteligence stane prvotřídní součástí každého počítače. Počítače se systémem Windows s vestavěnými neuronovými procesory byly na veletrhu CES v popředí zájmu a odemkly nové možnosti AI, které vám usnadní a urychlí to, co na počítači děláte, od vyhledávání odpovědí a shrnutí e-mailů až po optimalizaci výkonu v oblasti účinnosti baterie. Copilot ve Windows je již k dispozici na více než 75 milionech počítačů s Windows 10 a Windows 11. A s naší novou klávesou Copilot, která je první významnou změnou klávesnice Windows za posledních 30 let, poskytuje přístup jedním kliknutím.

Pokračujeme také v proměně způsobu používání a správy systému Windows pomocí Azure Virtual Desktop a Windows 365. Představujeme nové funkce, které zaměstnancům usnadňují přístup a IT týmům zabezpečení jejich cloudových počítačů. Využívání systému Windows poskytovaného v cloudu se meziročně zvýšilo o více než 50 %. A celkově se komerční nasazení Windows 11 meziročně zvýšilo 2×, protože společnosti jako HPE a Petrobras zaváděly operační systémy pro zaměstnance.

Nyní k zabezpečení. Nedávné bezpečnostní útoky, včetně útoku národního státu na podnikové systémy, o kterém jsme informovali před 1,5 týdnem, zdůraznily naléhavou potřebu organizací postupovat ještě rychleji při ochraně před kybernetickými hrozbami. Proto jsme loni na podzim oznámili soubor inženýrských priorit v rámci naší iniciativy Bezpečná budoucnost, která spojuje všechny složky společnosti, aby posílily ochranu kybernetické bezpečnosti v nových produktech i ve starší infrastruktuře. A proto pokračujeme v inovacích napříč naším portfoliem zabezpečení i naším provozním zabezpečením, abychom zákazníkům pomohli přijmout bezpečnostní architekturu s nulovou důvěrou.

Naše první jednotná platforma pro bezpečnostní operace spojuje náš SIEM, Microsoft Sentinel, náš XDR, Microsoft Defender a Copilot for Security a pomáhá týmům spravovat stále složitější bezpečnostní prostředí. A díky systému Copilot for Security nyní pomáháme stovkám zákazníků s předběžným přístupem, včetně společností Cmax, Dow, LTI Mindtree, McAfee a Nucor Steel, výrazně zvýšit produktivitu jejich týmů SecOp. V tomto čtvrtletí jsme systém Copilot rozšířili o aplikace Entra, InTune a Purview. Celkem máme více než 1 milion zákazníků, z toho více než 700 000 zákazníků používá 4 a více našich bezpečnostních produktů, například Arrow Electronics, DXC Technology, Freeport-McMoRan, Insight Enterprises, J.B. Hunt a The Mosaic Company.

Nyní přejděte na LinkedIn. LinkedIn nyní pomáhá více než 1 miliardě členů učit se, prodávat a získávat zaměstnání. Nadále zaznamenáváme silný globální růst počtu členů, který je tažen registrací členů na klíčových trzích, jako je Německo a Indie. Na neustále se měnícím trhu práce si členové udržují konkurenceschopnost prostřednictvím zvyšování kvalifikace a sdílení znalostí. Za posledních 12 měsíců přidali členové do svých profilů 680 milionů dovedností, což je meziročně o 80 % více. Naše nové funkce poháněné umělou inteligencí mění zkušenosti členů sítě LinkedIn, a to vše od způsobu, jakým se lidé učí novým dovednostem, až po způsob, jakým vyhledávají pracovní nabídky a zapojují se do práce s příspěvky.

Nové funkce s umělou inteligencí, včetně personalizovanějších e-mailů, také nadále zvyšují návratnost investic do podnikání na platformě a naše náborování získalo podíl již šesté čtvrtletí po sobě. A v širším měřítku AI proměňuje naše vyhledávání a práci s prohlížečem. Tato dynamika nás povzbuzuje. Začátkem tohoto měsíce jsme dosáhli nového milníku, když jsme doposud vytvořili 5 miliard obrázků a uskutečnili 5 miliard chatů, přičemž v obou případech došlo k mezičtvrtletnímu zdvojnásobení a Bing i Edge v tomto čtvrtletí získaly podíl.

Zavedli jsme také Copilot jako samostatnou destinaci ve všech prohlížečích a zařízeních a také aplikaci Copilot pro iOS a Android. A právě před dvěma týdny jsme představili aplikaci Copilot Pro, která poskytuje přístup k nejnovějším modelům pro rychlé odpovědi a vytváření vysoce kvalitních obrázků a přístup k aplikaci Copilot pro předplatitele služby Microsoft 365 Personal a Family.

Nyní přejdeme k hrám. V tomto čtvrtletí jsme dosáhli historických rekordů v počtu měsíčně aktivních uživatelů v konzoli Xbox PC i v mobilních zařízeních, kde máme nyní více než 200 milionů měsíčně aktivních uživatelů jen včetně Activision Blizzard King. Díky naší akvizici jsme do našeho ekosystému přidali stovky milionů hráčů, protože realizujeme naši ambici oslovit více hráčů na více platformách. Díky cloudovému hraní pokračujeme v inovacích, abychom hráčům nabídli více způsobů, jak si užít hry, které mají rádi, kde, kdy a jak chtějí. Náš stream se meziročně zvýšil o 44 %.

Skvělý obsah je klíčem k našemu růstu a napříč naším portfoliem jsem nikdy nebyl více nadšený z naší nabídky připravovaných her. Začátkem tohoto měsíce jsme se podělili o nové vzrušující first-party tituly, které letos vyjdou pro Xbox, PC a Game Pass, včetně Indiana Jonese. A také jsme oznámili, že v tomto kalendářním roce spustíme významné aktualizace mnoha našich nejtrvanlivějších sérií, které nám každý měsíc přivedou miliony hráčů, včetně Call of Duty, Elder Scrolls Online a Starfield. Závěrem se těšíme na to, jaký přínos bude mít transformace založená na umělé inteligenci pro lidi a organizace v roce 2024. S tímto předávám slovo Amy.

Amy Hood (executive)

Děkuji vám, Satyo, a všem přeji dobré odpoledne. V tomto čtvrtletí dosáhly tržby 62 miliard dolarů, což představuje 18% nárůst a 16% nárůst v konstantní měně. Po očištění o poplatek za 2. čtvrtletí předchozího roku vzrostl provozní zisk o 25 % a o 23 % v konstantní měně a zisk na akcii činil 2,93 USD, což představuje nárůst o 26 % a 23 % v konstantní měně. Výsledky předčily očekávání a my jsme dosáhli dalšího dvouciferného růstu horní i dolní linie. Jak již zmínil Satya, díky dobrým výsledkům našich prodejních týmů a partnerů se i v tomto čtvrtletí podařilo dosáhnout nárůstu podílu v mnoha našich oblastech podnikání.

V našem komerčním podnikání se silná poptávka po našich nabídkách Microsoft Cloud, včetně služeb AI, postarala o lepší než očekávaný růst velkých dlouhodobých smluv na Azure. Silná pozice sady Microsoft 365 přispěla k rozšíření ARPU v naší komerční divizi Office, zatímco u samostatných produktů prodávaných mimo sadu Microsoft 365 byl růst nových obchodů nadále mírný. Objednávky komerčních služeb předčily očekávání a vzrostly o 17 % a o 9 % v konstantní měně na nízké základně vypršení platnosti. Naše výsledky podpořila již zmíněná síla dlouhodobých smluv Azure spolu se silnou realizací našich hlavních anuitních prodejních motivů, včetně zdravého obnovování.

Závazky z komerčního zbývajícího plnění vzrostly o 17 % a 16 % v konstantní měně na 222 miliard USD. Zhruba 45 % bude uznáno ve výnosech v příštích 12 měsících, což je meziročně o 15 % více. Zbývající část, uznaná po uplynutí příštích 12 měsíců, vzrostla o 19 %. A v tomto čtvrtletí činil náš anuitní mix 96 %. V naší spotřebitelské oblasti byly trhy s osobními počítači a reklamou obecně v souladu s našimi očekáváními. Objemy na trhu PC se nadále stabilizovaly na předpandemické úrovni. Trh herních konzolí byl o něco menší.

Připomínám, že můj komentář za 2. čtvrtletí zahrnuje čistý dopad společnosti Activision od data akvizice, včetně nákladů spojených s nákupním účetnictvím, integrací a transakcí. Čistý dopad zahrnuje úpravu o přesun obsahu Activision z našeho předchozího vztahu jako partnera třetí strany do vztahu první strany. Na úrovni společnosti přispěla společnost Activision k růstu tržeb přibližně 4 body, byla brzdou růstu upraveného provozního zisku o 2 body a měla negativní dopad na zisk na akcii ve výši 0,05 USD. Tento dopad zahrnuje 1,1 miliardy dolarů z úprav účetnictví nákupu, integrace a nákladů souvisejících s transakcí, jako jsou náklady na odstupné související s oznámením z minulého týdne.

Růst celkových tržeb společnosti, tržeb na úrovni segmentů, COGS a provozních nákladů byl zhruba v souladu s naším očekáváním. Tržby společnosti Microsoft z cloudových služeb dosáhly 33,7 miliardy USD, což předčilo očekávání, a vzrostly o 24 % a o 22 % v konstantní měně. Procento hrubé marže Microsoft Cloud činilo 72 %, což je meziročně relativně nezměněno. Bez zahrnutí dopadu změny účetních odhadů životnosti se procento hrubé marže zvýšilo zhruba o 1 bod, a to díky zlepšení v Azure a Office 365, které bylo částečně kompenzováno dopadem rozšiřování naší infrastruktury umělé inteligence s cílem uspokojit rostoucí poptávku.

Hrubá marže společnosti v dolarech vzrostla o 20 % a ve stálé měně o 18 % a procento hrubé marže se meziročně zvýšilo na 68 %. Bez zahrnutí dopadu změny účetního odhadu se procento hrubé marže zvýšilo zhruba o 2 body, a to i s dopadem 581 milionů dolarů z úprav nákupního účetnictví, integrace a nákladů souvisejících s transakcí po akvizici společnosti Activision. K růstu přispělo zlepšení v oblasti zařízení a také právě zmíněné zlepšení v oblasti Azure a Office 365.

Provozní náklady vzrostly o 3 % s 11 body z akvizice společnosti Activision, což bylo částečně kompenzováno 7 body příznivého dopadu z poplatků za 2. čtvrtletí předchozího roku. Vliv společnosti Activision zahrnuje 550 milionů USD z úprav účetnictví nákupu, integrace a nákladů souvisejících s transakcí. Na úrovni společnosti byl počet zaměstnanců ke konci prosince o 2 % nižší než před rokem. Provozní marže se meziročně zvýšila zhruba o 5 bodů na 44 %. Bez zahrnutí dopadu změny účetního odhadu se provozní marže zvýšily zhruba o 6 bodů, a to díky již zmíněné vyšší hrubé marži, příznivému dopadu poplatku za 2. čtvrtletí předchozího roku a lepšímu provoznímu pákovému efektu díky disciplinované kontrole nákladů.

Nyní k výsledkům našich segmentů. Tržby z oblasti produktivity a podnikových procesů dosáhly 19,2 miliardy USD a vzrostly o 13 % a o 12 % v konstantní měně, což předčilo očekávání, především díky lepším než očekávaným výsledkům v oblasti LinkedIn. Tržby v oblasti Office Commercial vzrostly o 15 % a o 13 % v konstantní měně. Komerční příjmy z Office 365 vzrostly o 17 % a 16 % v konstantní měně, což bylo v souladu s očekáváním, a to díky zdravému provádění obnovení a růstu ARPU díky pokračující dynamice E5. Počet placených komerčních míst Office 365 vzrostl meziročně o 9 % na více než 400 milionů, přičemž došlo k rozšíření instalované základny ve všech zákaznických segmentech. Růst počtu míst byl opět tažen našimi nabídkami pro malé a střední podniky a pracovníky v první linii, což bylo kompenzováno pokračujícími růstovými trendy v nových samostatných obchodech, které byly zmíněny dříve.

Licencování kancelářských komerčních aplikací pokleslo o 17 % a o 18 % v konstantní měně, přičemž pokračoval přechod zákazníků na cloudové nabídky. Tržby z prodeje spotřebitelských produktů Office vzrostly o 5 % a o 4 % v konstantní měně díky pokračující dynamice v oblasti předplatného Microsoft 365, které vzrostlo o 16 % na 78,4 milionu. Příjmy společnosti LinkedIn vzrostly o 9 % a 8 % v konstantní měně, což předčilo očekávání, a to díky mírně lepším než očekávaným výsledkům ve všech oblastech podnikání. V oblasti Talent Solutions byl růst počtu rezervací opět ovlivněn slabším prostředím pro nábor zaměstnanců v klíčových vertikálách.

Tržby společnosti Dynamics vzrostly o 21 % a 19 % v konstantní měně, a to díky Dynamics 365, která vzrostla o 27 % a 24 % v konstantní měně při pokračujícím růstu všech pracovních zátěží. Růst rezervací byl ovlivněn slabšími novými zakázkami především v pracovních úlohách Dynamics 365 ERP a CRM. Hrubá marže segmentu v dolarech vzrostla o 14 % a o 12 % v konstantní měně a procento hrubé marže se meziročně mírně zvýšilo. Bez zahrnutí vlivu změny účetního odhadu se procento hrubé marže zvýšilo zhruba o 1 bod, a to především díky zlepšení v oblasti Office 365. Provozní náklady se snížily o 5 % a o 6 % v konstantní měně s příznivým dopadem 5 bodů z poplatku za 2. čtvrtletí předchozího roku. Provozní výnosy se zvýšily o 26 % a o 24 % v konstantní měně.

Následuje segment Intelligent Cloud. Tržby dosáhly 25,9 miliardy USD a vzrostly o 20 % a 19 % v konstantní měně, což předčilo očekávání díky lepším než očekávaným výsledkům ve všech oblastech podnikání. Celkově vzrostly tržby ze serverových produktů a cloudových služeb o 22 % a 20 % v konstantní měně. Příjmy z Azure a dalších cloudových služeb vzrostly o 30 % a 28 % v konstantní měně, včetně 6 bodů růstu ze služeb umělé inteligence. Za lepším výsledkem stály jak služby Azure s umělou inteligencí, tak i služby Azure, které nejsou zaměřené na umělou inteligenci.

V našem podnikání na uživatele vzrostla instalovaná základna podnikové mobility a zabezpečení o 11 % na více než 268 milionů míst, přičemž pokračoval vliv růstových trendů v novém samostatném podnikání, které byly zmíněny dříve. V našem podnikání v oblasti lokálních serverů vzrostly tržby o 3 % a o 2 % v konstantní měně, což předčilo očekávání, a to především díky lepší než očekávané poptávce související s ukončením podpory systému Windows Server 2012. Příjmy z podnikových a partnerských služeb vzrostly o 1 % a ve stálé měně se relativně nezměnily díky lepším než očekávaným výsledkům v oblasti služeb podnikové podpory a průmyslových řešení.

Hrubá marže segmentu v dolarech vzrostla o 20 % a o 18 % v konstantní měně a procento hrubé marže se relativně nezměnilo. Bez zahrnutí dopadu změny účetního odhadu se procento hrubé marže zvýšilo zhruba o 1 bod, a to díky již zmíněnému zlepšení v Azure, které bylo částečně kompenzováno dopadem rozšiřování naší infrastruktury umělé inteligence s cílem uspokojit rostoucí poptávku. Provozní náklady se snížily o 8 % a o 9 % v konstantní měně s 9 body příznivého dopadu poplatku za 2. čtvrtletí předchozího roku. Provozní výnosy vzrostly o 40 % a o 37 % v konstantní měně.

Nyní k osobnějším počítačům. Tržby dosáhly 16,9 miliardy USD a vzrostly o 19 % a o 18 % v konstantní měně, což je celkově v souladu s očekáváním. Růst zahrnoval 15 bodů čistého dopadu akvizice společnosti Activision. Tržby z prodeje OEM systému Windows se meziročně zvýšily o 11 %, což předčilo očekávání, a to díky mírně lepším výsledkům na spotřebitelských trzích s vyšší monetizací. Tržby z komerčních produktů a cloudových služeb systému Windows vzrostly o 9 % a 7 % v konstantní měně, což bylo pod očekáváním v důsledku [nesrozumitelné] uznání tržeb za dané období ze skladby smluv. Růst anuitních účtů zůstal zdravý.

Tržby z prodeje zařízení se snížily o 9 % a 10 % v konstantní měně, což předčilo očekávání díky lepšímu plnění v komerčním segmentu. Příjmy z vyhledávání a zpravodajské reklamy bez TAC vzrostly o 8 % a 7 % v konstantní měně, relativně v souladu s očekáváním, a to díky vyššímu objemu vyhledávání, což bylo kompenzováno negativním dopadem partnerství s třetí stranou. A v oblasti her vzrostly příjmy o 49 % a 48 % v konstantní měně s čistým dopadem akvizice společnosti Activision ve výši 44 bodů. Celkové tržby z her byly v souladu s očekáváním, protože vyšší než očekávaný výkon společnosti Activision byl kompenzován slabším než očekávaným trhem s konzolemi, který byl zmíněn dříve.

Tržby z obsahu a služeb Xboxu vzrostly o 61 % a 60 % v konstantní měně díky čistému dopadu akvizice společnosti Activision ve výši 55 bodů. Příjmy z prodeje hardwaru pro Xbox vzrostly o 3 % a o 1 % v konstantní měně. Hrubá marže segmentu v dolarech vzrostla o 34 % a 32 % v konstantní měně s čistým dopadem akvizice společnosti Activision ve výši 17 bodů. Procento hrubé marže se meziročně zvýšilo zhruba o 6 bodů díky vyšší hrubé marži na zařízeních a posunu prodejního mixu směrem k obchodům s vyšší marží. Provozní náklady vzrostly o 38 % s 48 body dopadu akvizice Activision, což bylo částečně kompenzováno 6 body příznivého dopadu poplatku za 2. čtvrtletí předchozího roku. Provozní výnosy vzrostly o 29 % a o 26 % v konstantní měně.

Nyní zpět k celkovým výsledkům společnosti. Kapitálové výdaje, včetně finančního leasingu, činily 11,5 miliardy USD, což je méně, než se očekávalo, v důsledku přesunu dodávek pro smlouvu o kapacitě třetí strany z 2. do 3. čtvrtletí. Hotovost zaplacená za PP&E činila 9,7 miliardy USD. Tyto investice do datových center podporují naši poptávku po cloudu, včetně potřeb pro škálování naší infrastruktury umělé inteligence. Peněžní tok z provozní činnosti činil 18,9 miliardy USD, což je o 69 % více, a to díky silným fakturám za cloudové služby a inkasu v porovnání s předchozím rokem, který byl ovlivněn nižšími provozními příjmy. Volný peněžní tok činil 9,1 miliardy USD, což je meziroční nárůst o 86 %, který odráží načasování peněžních prostředků zaplacených za nemovitosti a zařízení. Ostatní výnosy a náklady byly v tomto čtvrtletí v souladu s očekáváním a dosáhly záporné hodnoty 506 milionů USD, což bylo způsobeno úrokovými náklady a čistými ztrátami z investic, které byly částečně kompenzovány úrokovými výnosy. Naše efektivní daňová sazba činila přibližně 18 %. A konečně jsme akcionářům vrátili 8,4 miliardy dolarů prostřednictvím dividend a zpětného odkupu akcií.

Nyní přejdeme k našemu výhledu na 3. čtvrtletí, který, pokud není výslovně uvedeno jinak, je na bázi amerických dolarů. Nejprve k měnovým kurzům. Na základě současných kurzů očekáváme, že FX zvýší celkové tržby a růst tržeb na úrovni segmentů o méně než 1 bod a neočekáváme žádný dopad na růst COGS a provozních nákladů. V oblasti komerčních rezervací by silná realizace našich hlavních motivů prodeje anuit, včetně zdravého obnovování, spolu s dlouhodobými závazky Azure, měla podpořit zdravý růst na rostoucí základně expirací. Procento hrubé marže Microsoft Cloud by se mělo meziročně snížit zhruba o 1 bod. Bez zahrnutí dopadu změny účetního odhadu bude procento hrubé marže v cloudu ve 3. čtvrtletí relativně stabilní, protože zlepšení v oblasti Office 365 a Azure bude kompenzováno posunem prodejního mixu do oblasti Azure a také dopadem škálování naší infrastruktury umělé inteligence s cílem uspokojit rostoucí poptávku.

Očekáváme, že kapitálové výdaje se na sekvenční bázi podstatně zvýší, a to v důsledku investic do naší cloudové infrastruktury a infrastruktury umělé inteligence a již zmíněného posunu termínu dodání z 2. na 3. čtvrtletí od poskytovatele třetí strany. Připomínáme, že v načasování budování naší cloudové infrastruktury může docházet k běžné čtvrtletní variabilitě výdajů.

Další pokyny pro jednotlivé segmenty. V oblasti produktivity a podnikových procesů očekáváme tržby ve výši 19,3 až 19,6 miliardy USD, tedy růst mezi 10 a 12 %. V oblasti Office Commercial bude růst tržeb opět tažen službou Office 365 s růstem počtu míst napříč zákaznickými segmenty a růstem ARPU prostřednictvím E5. Očekáváme, že růst příjmů z Office 365 bude činit přibližně 15 % při konstantní měně. Ačkoli je Microsoft 365 Copilot teprve v počátcích, jsme nadšeni dosavadním přijetím a nadále očekáváme, že tržby časem porostou. V oblasti on-premises podnikání očekáváme pokles tržeb na úrovni 20 %. V oblasti Office Consumer očekáváme růst tržeb ve středních až vysokých jednociferných číslech, a to díky předplatnému Microsoft 365. V případě společnosti LinkedIn očekáváme růst tržeb ve středních až vysokých jednociferných číslech díky pokračujícímu růstu ve všech oblastech podnikání. A v oblasti Dynamics očekáváme růst tržeb v řádu desítek procent díky Dynamics 365.

U služby Intelligent Cloud očekáváme tržby ve výši 26 až 26,3 miliardy USD, tedy růst mezi 18 a 19 %. Tržby budou i nadále taženy službou Azure, která, jak připomínáme, může mít čtvrtletní variabilitu především z našeho podnikání na uživatele a z uznávání tržeb v období v závislosti na skladbě smluv. V oblasti Azure očekáváme, že růst tržeb ve 3. čtvrtletí v konstantní měně zůstane stabilní vůči našim výsledkům za 2. čtvrtletí, které byly silnější, než jsme očekávali. Růst bude tažen naším podnikáním v oblasti spotřeby Azure s pokračujícím silným příspěvkem umělé inteligence. Naše podnikání v přepočtu na uživatele by mělo těžit z dynamiky balíčku Microsoft 365, i když vzhledem k velikosti instalované základny očekáváme pokračující zmírnění tempa růstu počtu míst.

V našem podnikání v oblasti lokálních serverů očekáváme růst tržeb v nízkých až středních jednociferných číslech s pokračující poptávkou po hybridních řešeních, včetně licencí provozovaných ve vícecloudových prostředích. A v oblasti podnikových a partnerských služeb by měly tržby klesnout přibližně o 10 % při vysokém srovnatelném nárůstu v předchozím roce u služeb podnikové podpory. V oblasti More Personal Computing očekáváme tržby ve výši 14,7 až 15,1 miliardy USD, tedy růst mezi 11 a 14 %. Růst tržeb OEM výrobců systému Windows by měl být relativně stabilní, protože objemy jednotek na trhu osobních počítačů budou i nadále na předpandemické úrovni. V oblasti komerčních produktů Windows a cloudových služeb by měla poptávka zákazníků po službě Microsoft 365 a našich pokročilých bezpečnostních řešeních podpořit růst tržeb ve středních desítkách procent. Připomínáme, že naše čtvrtletní tržby mohou vykazovat variabilitu především v důsledku uznání tržeb v daném období v závislosti na skladbě smluv.

V oblasti zařízení by měly tržby klesat v nízkých dvouciferných číslech, protože se nadále soustředíme na naše prémiové produkty s vyšší marží. Růst příjmů z reklamy ve vyhledávání a zpravodajství bez TAC by měl být středně až vysoko jednociferný, přibližně o 8 bodů vyšší než celkové příjmy z reklamy ve vyhledávání a zpravodajství, a to díky pokračujícímu posilování objemu. A v oblasti her očekáváme růst tržeb na úrovni nízkých 40 bodů, včetně přibližně 45 bodů čistého dopadu akvizice společnosti Activision. U obsahu a služeb pro Xbox očekáváme růst tržeb v rozmezí od nízkých do středních 50 bodů, a to díky přibližně 50 bodům čistého dopadu akvizice společnosti Activision. Tržby z hardwaru meziročně poklesnou.

Nyní zpět k výhledům společnosti. Očekáváme náklady na provoz v rozmezí 18,6 až 18,8 miliardy USD, včetně přibližně 700 milionů USD odpisů nabytých nehmotných aktiv z akvizice společnosti Activision. Provozní náklady očekáváme ve výši 15,8 až 15,9 miliardy USD, včetně přibližně 300 milionů USD z titulu účtování nákupu, integrace a nákladů souvisejících s transakcí z akvizice společnosti Activision. Ostatní výnosy a náklady by měly být zhruba záporné ve výši 600 milionů USD, protože úrokové výnosy budou více než kompenzovány úrokovými náklady a ostatními ztrátami. Připomínáme, že jsme povinni vykazovat zisky nebo ztráty z našich investic do akcií, což může zvýšit čtvrtletní volatilitu. Očekáváme, že naše efektivní daňová sazba za 3. čtvrtletí bude odpovídat naší celoroční sazbě, kterou nyní očekáváme ve výši přibližně 18 %.

Nyní několik dalších myšlenek k celému fiskálnímu roku. Za prvé, měnové kurzy. Za předpokladu, že současné sazby zůstanou stabilní, nyní očekáváme, že FX zvýší růst tržeb za 4. čtvrtletí a celý rok o méně než 1 bod. Nadále neočekáváme žádný významný dopad na celoroční růst COGS nebo provozních nákladů. Za druhé, Activision. Za celý rok FY ’24 očekáváme, že Activision bude mít akreční vliv na provozní výnosy, pokud vyloučíme náklady spojené s účtováním nákupu, integrací a transakcí.

Na celkové úrovni společnosti jsme v prvním pololetí dosáhli dobrých výsledků a poptávka po našem cloudu Microsoft Cloud je i nadále hnacím motorem růstu našeho výhledu pro druhé pololetí. Naše odhodlání rozšiřovat investice do cloudu a umělé inteligence se řídí poptávkou zákazníků a významnou tržní příležitostí. Při rozšiřování těchto investic se i nadále soustředíme na zvyšování efektivity ve všech vrstvách našeho technologického stacku a na disciplinované řízení nákladů v každém týmu. Proto očekáváme, že celoroční provozní marže se meziročně zvýší o 1 až 2 procentní body, a to i přesto, že kapitálové investice do umělé inteligence povedou k růstu nákladů na vlastní spotřebu. Toto rozšíření provozní marže zahrnuje dopad akvizice společnosti Activision a protivítr ze změny životnosti v loňském roce.

Na závěr se soustředíme na realizaci, aby naši zákazníci mohli využívat výhod zvýšení produktivity AI, protože investujeme do vedení této vlny platforem AI. S tím přejděme k otázkám a odpovědím, Brette.

Brett Iversen (executive)

Díky, Amy. Nyní přejdeme k otázkám a odpovědím.

Operator

První otázku pokládá Mark Moerdler ze společnosti Bernstein Research.

Mark Moerdler (analyst)

Gratulujeme k dobrému čtvrtletí. Amy, mluvila jste o stabilitě Azure a dosáhla jste stability růstu Azure. Ale když se ponoříme o 1 vrstvu dál, vidíme, že Azure AI se nadále stává větší částí příjmů. Chápu, že oddělit, co jsou přímo příjmy z AI a co jsou ostatní příjmy z IaaS/PaaS, které využívají a zároveň jsou poháněny AI, je obtížné, můžete mi pomoci se 2 souvisejícími otázkami? Optimalizace se stabilizuje a v určitém okamžiku by měla být součástí toku příjmů. Jak bychom měli uvažovat o tom, co se stane potom? Dočkáme se toho, že spotřeba bez přímé AI bude plošná? Nebo uvidíme oživení, protože bude pokračovat přesun do cloudu a potřeba inferenčních dat poroste? Druhá část, týkající se AI, kde se nacházíme na cestě od školení, které pohání většinu využití Azure AI, k inferencování? Kdy si myslíte, že začneme pozorovat nárůst inferencí mimo Microsoft? Kdy si myslíte, že bychom mohli dosáhnout bodu, kdy bude inferencing tvořit větší část hnací síly?

Satya Nadella (executive)

Mám odpovědět první?

Amy Hood (executive)

Proč ne. Já se postarám o technickou stránku.

Satya Nadella (executive)

Dobrá, dovolte mi, abych se vyjádřil k inferenci a školení, většina… to, co jste viděli, je z velké části inference. Takže žádné z velkých tréninkových modelů nejsou v žádném z našich čísel. Trénink malých dávek, takže někdo provádí dolaďování nebo cokoliv jiného, tam bude, ale to je tak nějak menší část. Takže většina toho, co vidíte v čísle Azure, je široce pojatá inference. A Marku, myslím, že by mohlo být užitečné zamyslet se nad tím, co je nová pracovní zátěž v oblasti umělé inteligence. Nová pracovní zátěž v oblasti umělé inteligence zřejmě v našem případě začíná u modelu 1 frontier – chci říct, začíná u modelu frontier, Azure OpenAI. Ale není to jen o jednom modelu, že? Takže vy — nejprve vezmete tento model, uděláte všechen ten jazz, můžete provést nějaké doladění. Provádíte načítání, což znamená, že buď získáte nějaký měřič úložiště, nebo sežerete nějaké měřiče výpočetní kapacity. A tak – a mimochodem, stále existuje velký model k malému modelu a to by bylo možná trénování, ale to je trénování malé dávky, které používá v podstatě inferenční infrastrukturu. Takže si myslím, že to je to, co se děje. Takže by se dalo dokonce říci, že tyto samotné pracovní zátěže AI budou mít životní cyklus, což znamená, že se budou vytvářet, pak se budou průběžně optimalizovat v čase. Takže to je taková první stránka. A myslím, že pokud rozumím vaší otázce, co se děje s tradiční optimalizací. A myslím, že v minulém čtvrtletí jsme řekli, že za prvé budeme pokračovat v těchto cyklech, kdy lidé budou vytvářet nové pracovní zátěže. Budou optimalizovat pracovní zátěže a budou spouštět nové pracovní zátěže. Takže si myslím, že to je to, co nadále vidíme. Ale to období masivní, nazvu to, pouze optimalizace a žádné spouštění nových pracovních zátěží, to, myslím, v tuto chvíli skončilo. Takže to, co vidíte, je mnohem více těch průběžných cyklů u zákazníků, ať už jde o umělou inteligenci, nebo o tradiční pracovní zátěže.

Amy Hood (executive)

Možná bych k tomu dodala jen pár věcí. Myslím si, že ať už použijete slovo lapping těchto optimalizačních srovnatelných položek nebo komparativní uvolnění, je to všechno tak nějak jedno a totéž. Že se dostáváme do tohoto bodu v H2, to je naprostá pravda. Rádi bychom hovořili o přínosu umělé inteligence, konkrétně z důvodů, o kterých hovořil Satya. To jsou – tady začínáme vidět uplatnění AI ve velkém měřítku a chceme být schopni lidem ukázat, že takhle to bude vypadat. Je to inferenční pracovní zátěž, kde lidé očekávají zvýšení produktivity, další přínosy, které zvyšují příjmy. A tak o nich přemýšlím jako o obou souvisejících. A nakonec o TAM, po kterém jdeme, je nejlepší přemýšlet napříč oběma, jak o pracovní zátěži AI, tak, myslím, o „ne-AI pracovní zátěži“, i když k Satyově poznámce, potřebujete oboje.

Operator

Další otázku pokládá Brent Thill z Jefferies.

Brent Thill (analyst)

Amy, zlepšení marže je vzhledem k investicím, které se Satyou do AI vkládáte, docela šokující. Zajímalo by mě, jestli bys mohla přiblížit, jak je to možné a co zatím vidíš v některých nákladech, které se snažíte řídit při rozšiřování AI.

Amy Hood (executive)

Díky, Brente. Především děkuji za otázku. Týmy na tomto tématu zjevně usilovně pracují. Poukazujeme na to, že ve druhém čtvrtletí kvůli dopadu poplatku před rokem vidíte větší zlepšení marže, než bych řekl, že je jakési zlepšení průběžné marže. Dovolte mi tedy, abych to nejdříve řekl. Za druhé, absolutní zlepšení marže bylo také velmi dobré. A myslím, že to vypovídá o jedné z věcí, o které Satya mluvil a kterou jsem trochu zopakoval, a to, že chceme opravdu zajistit, abychom investovali konzistentně napříč celým technologickým souborem. Technický stack, který budujeme, bez ohledu na to, v jakém týmu se nachází, zahrnuje podporu AI. A tak o tom přemýšlejte jako o budování této konzistence, aniž byste k tomu museli přidávat mnoho zdrojů. Byl to skutečný obrat celé naší investiční infrastruktury, abychom mohli pracovat na této práci. A myslím, že je to důležité, protože to znamená, že se posouváte do pozice AI-first, a to nejen v jazyce, který používáme, ale i v tom, na čem lidé denně pracují. To samozřejmě vytváří pákové příležitosti. Mnoho týmů také odvedlo opravdu dobrou práci na zlepšení hrubé marže produktu. Mluvili jsme o tom v souvislosti s Office 365. Hovořili jsme o tom u jádra Azure. Mluvili jsme o tom i v rámci našeho portfolia zařízení, kde jsme v průběhu roku zaznamenali podstatné zlepšení. A tak potřebujeme tak nějak vzít zlepšení na úrovni hrubé marže plus tuto konzistenci přeorientování pracovní síly na práci zaměřenou na umělou inteligenci, kterou děláme, aniž bychom museli přidávat podstatný počet lidí, a nakonec získáte tento typ pákového efektu. A stále musíme investovat. A tak je důležité investovat do toho, co bude utvářet příští desetiletí, a nadále se soustředit na to, abychom byli schopni plnit své každodenní závazky. A tak je to skvělá otázka a doufejme, že to pomůže rozdělit několik složek.

Operator

Další otázku pokládá Kash Rangan ze společnosti Goldman Sachs.

Kasthuri Rangan (analyst)

Vynikající čtvrtletí, skvělá vylepšení. Jen jedna otázka, Satyo. Cloud computing změnil technologický stack způsobem, který jsme si před deseti lety nedokázali představit. Povaha databázové vrstvy, operačního systému, prostě všech vrstev se dramaticky změnila. Jak podle vás změní generativní umělá inteligence technologický stack, jak ho známe?

Satya Nadella (executive)

Ano, myslím, že to bude mít velmi, velmi zásadní dopad. Vlastně by se dalo říci, že se změní samotná architektura výpočetního jádra, vše od hustoty napájení přes návrh datového centra až po to, co dříve bylo akcelerátorem, nyní je to takříkajíc hlavní procesor nebo hlavní výpočetní jednotka. A tak si myslím, že… a síť, paměťová architektura, to vše. Takže architektura hlavního počítače se mění, myslím, že se mění každá pracovní zátěž. A tak ano, takže je tu kompletní… vezměme si naši datovou vrstvu. Nejzajímavější věcí v posledním roce pro mě bylo sledovat, jak se naše datová vrstva vyvíjela, aby byla vytvořena pro umělou inteligenci, že? Když se zamyslíte nad Fabricem, jedním z geniálních prvků Fabricu je možnost říct: oddělme úložiště od výpočetní vrstvy. Ve výpočetní vrstvě budeme mít tradiční pokračování, budeme mít Spark. A mimochodem, na stejném datovém jezeře můžete mít Azure AI drop, abych tak řekl, nebo vzor Lake House. A pak obchodní model, můžete kombinovat všechny tyto různé výpočty. Takže to je typ výpočetní architektury. Takže je to něco jako… takže to je jen jeden příklad. Věci týkající se nástrojů se mění. Kancelář. Chci říct, že když se zamyslíte nad tím, co — když se podíváte na Copilot, na rozšiřitelnost Copilotu pomocí GPT, na aplikace Copilotu do zásobníku Copilot, je to další druh části toho, co se děje s technologickým zásobníkem. Takže ano, rozhodně se to buduje. Chci říct, že věřím, že umístění v cloudu bylo velmi užitečné pro budování umělé inteligence. Ale nyní AI prostě nově definuje, co to znamená mít – jak vypadá cloud, a to jak na úrovni infrastruktury, tak na úrovni aplikačního modelu.

Operator

Další otázku pokládá Karl Keirstead ze společnosti UBS.

Karl Keirstead (analyst)

Chtěl jsem se vrátit do AI. Šestibodový výtah AI na Azure je prostě mimořádný. Chtěl jsem se vás ale zeptat na váš postup při budování infrastruktury, která by tuto poptávku uspokojila. Pokud máte pocit, že Microsoft je omezen dodávkami GPU, pokud úspěch, který jste zaznamenali, možná pracuje na některých úzkých místech škálování, o kterých mluvili někteří jiní poskytovatelé cloudové infrastruktury, trochu možná na frontě škálování infrastruktury by mohlo být zajímavé.

Amy Hood (executive)

Díky, Karle. Možná začnu já, a Satyo, klidně se přidej. Karle, myslím, že máme dobrý pocit z toho, kde jsme byli, pokud jde o přidávání kapacit. Zrychlení našich kapitálových výdajů jste začali pozorovat téměř před rokem a viděli jste, jak se v průběhu tohoto procesu škálují. A jak jsme o tom mluvili, směřuje to do serverů a také do nových datových center, abychom byli schopni uspokojit poptávku, kterou vidíme jako tuto a skutečně se měnící poptávku, jak se díváme dopředu. A tak mám pocit, že týmy odvedly velmi dobrou práci. Mám pocit, že primárně je to samozřejmě budováno námi, ale také jsme využili kapacity třetích stran, které nám pomohly, pokud jde o uspokojení poptávky zákazníků. A mám tendenci si myslet, že při pohledu do budoucna budete mít tendenci vidět, a já jsem k tomu směřovala, zrychlení kapitálových výdajů, abychom byli schopni pokračovat v přidávání kapacit v nadcházejících čtvrtletích, vzhledem k tomu, co vidíme z hlediska připojení.

Operator

Další otázku pokládá Brad Zelnick z Deutsche Bank.

Brad Zelnick (analyst)

První ohlasy trhu na službu Microsoft 365 Copilot jsou velmi silné. Můžete poskytnout podrobnější informace o tom, jaké vidíte trendy v přijímání nových produktů v porovnání s jinými novými produkty, které byly představeny v minulosti? Co ji případně brzdí? A jak velkou prioritou je dostat jej do rukou zákazníků? Jak – kam až můžete zajít, abyste stimulovali jeho uvedení na trh?

Satya Nadella (executive)

Ne. Děkuji za otázku, Brade. A ještě pár věcí. Ve svých komentářích jsem řekl, že se zvýšil ve vztahu k našim předchozím částích, jako je, řekněme, E3 nebo E5, to je jedno, po dvou měsících je to rozhodně mnohem rychlejší. A tak z tohoto pohledu je vzrušující vidět, řeknu, signál poptávky, signál nasazení. Díval jsem se na nájemce, i využití, je rychlejší než cokoli jiného, protože je to jednodušší, že? Chci říct, že je to tak nějak… zobrazí se to ve vaší aplikaci. Kliknete na to jako na jakoukoli věc a stane se to každodenním zvykem. Vlastně mi to trochu připomíná takové to dávné přijetí PC, že? Je to tak trochu… Myslím, že to nejdřív začíná tím, že k tomu má přístup jen pár lidí. Existuje mnoho společností, které dělají standardní vydání, že? Takže stejně jako se PC staly standardní záležitostí v určitém okamžiku poté, co PC přijali první uživatelé. Myslím, že takový cyklus přinejmenším očekáváme. Pokud jde o to, co vidíme, je to vlastně zajímavé, když se podíváte na data, která máme, shrnutí, to je to, co je, číslo jedna, jako dělám shrnutí týmů, schůzek uvnitř týmů během schůzky, po schůzce, dokumenty Word, shrnutí. Dostanu něco do e-mailu, shrnuji. Takže shrnutí se stalo velkou záležitostí. Návrhy, že? Připravujete návrhy e-mailů, návrhy dokumentů. Takže kdykoli chcete něco začít, zmizí ta věc s prázdnou stránkou a začínáte tím, že napovídáte a navrhujete. Chat. Podle mě je nyní nejsilnější funkcí to, že máte nejdůležitější databázi ve firmě, která je shodou okolností databází vašich dokumentů a komunikace, je nyní možné se na ni mocným způsobem dotazovat přirozeným jazykem, že? Mohu jít a říct, na co všechno si mám podle Amy dát v příštím čtvrtletí pozor? A ono se to objeví s velkými detaily. A tak chat, shrnutí, návrh. Mimochodem, také akce, jedna z nejpoužívanějších věcí tady je dokument Word. Běžte vyplnit – chci říct, vytvořte mi PowerPoint. Takže to jsou věci, které také začínají. Takže mám pocit, že se z nich všech stává — ale v zásadě se stane to, že si vzpomenete na cyklus přijetí PC. To, co to udělalo, byla práce, pracovní artefakty a pracovní tok se změnily, že? Dokážete si představit, co bylo prognózování před Excelem a e-mailem a co bylo potom. Takže podobně uvidíte, jak se práce a pracovní postupy mění, protože lidé rychleji shrnují, rychleji připravují návrhy regulačních podání, chatují, aby získali znalosti z vašeho podniku. A to jsou tedy věci, které vidíme jako celkové zákonitosti.

Amy Hood (executive)

A možná jen přidám 2 body. Jednou ze zajímavých věcí, jak řekl Satya, pro některé společnosti to bude standardní výbava jako PC. Pro jiné společnosti mohou chtít provést začlenění s menší skupinou, zjistit zvýšení produktivity a pak rozšířit. A tak možnost zrušit některé požadavky, které jsme provedli na začátku tohoto měsíce, skutečně umožní zákazníkům, aby mohli použít i tento přístup. A další věc, kterou bych dodala, vždycky mluvíme o tom, že v podnikovém softwaru se software prodává, pak se čeká a pak se nasadí. A po nasazení chcete vidět, jak se používá. A konkrétně u Copilotu jsme viděli, a dalo se to tak nějak očekávat, že i v počátečních fázích nasazení probíhá samozřejmě velmi rychle. Ale ve skutečnosti vidíme růst zapojení. K bodu Satya o tom, jak se učíte a jak se mění vaše chování, vidíte, že zapojení s časem roste. To si myslím… jen abych to trochu přiblížila, protože je to důležitá dynamika, když přemýšlíte o optimismu, který od nás slyšíte.

Operator

Další otázku pokládá Mark Murphy ze společnosti JPMorgan.

Mark Murphy (analyst)

Je možné rozbalit 6bodový vítr v zádech služeb AI jen proto, aby nám pomohl pochopit, které prvky se zvyšují o 3 přírůstkové body? Jde například spíše o inferenci OpenAI, GitHub Copilot, další Copiloty, Azure OpenAI Service, LLM třetích stran běžící na Azure? Jen by mě zajímalo, kde jste zaznamenali nejsilnější nárůst této aktivity?

Amy Hood (executive)

Marku, aniž bychom se pouštěli do spousty vysvětlování, je jednodušší si to představit tak, že to jsou lidé, kteří si to osvojují pro odvozování v API obecně. To je nejjednodušší způsob, jak o tom přemýšlet. A také jsme zaznamenali růst v oblasti GitHub Copilot, o které jste mluvil – o které mluvil Satya. A viděli jsme rostoucí počet třetích stran, které jej používají v menším rozsahu pro školení. Ale v tuto chvíli se jedná především o inferenční pracovní zátěž, pokud jde o to, co je hnací silou tohoto čísla a jak o tom přemýšlet.

Satya Nadella (executive)

Ano, Azure OpenAI a pak vlastní rozhraní API OpenAI nad Azure by byly hlavními hnacími silami. Ale je tu i spousta malých dávek tréninku, ať už z [nesrozumitelné] nebo dolaďování. A pak spousta lidí, kteří začínají používat modely jako službu se všemi dalšími novými modely. Ale dnes je to převážně Azure OpenAI.

Operator

Na další otázku se ptá Brad Reback ze společnosti Stifel.

Brad Reback (analyst)

Amy, po mnoho a mnoho let v komerční službě Office 365 růst počtu pracovních míst výrazně převyšoval ARPU. A v posledních několika čtvrtletích zřejmě dochází ke sbližování, protože počet míst se opravdu zvyšuje. Když se podíváme do budoucna, měly by se po určitou dobu vyrovnávat, nebo bychom měli očekávat, že ARPU zde v krátkodobém horizontu předčí růst počtu míst?

Amy Hood (executive)

To je skvělá otázka, Brade. A dovolte mi, abych rozdělila jednotlivé složky a pak se můžeme vrátit k tomu, zda by se měly vyrovnat, nebo prostě jít tak trochu, vlastně věřte nebo ne, po trochu nezávislých trajektoriích, a já vysvětlím, proč to říkám. Růst zaměstnanosti, jak o něm hovoříme, pochází v tuto chvíli především z malých a středních podniků a skutečně ze scénářů pro pracovníky v první linii. A k vaší poznámce, občas se jedná o místa s nižším ARPU. Ale jsou to také – jsou to nová místa. A tak to vidíte v počtu míst. A jak jsme prošli a viděli, že se to čtvrtletně trochu snižuje, a my jsme se řídili tím, že se to opravdu stane i v příštím čtvrtletí. Ale zcela samostatnou věcí je schopnost přidávat ARPU. A tradičně, a opět v tomto čtvrtletí, že ano, to přichází v průběhu času z E3 a pak z E5. A my i nadále vidíme velmi zdravou sladkou dynamiku a slyšeli jste velmi dobré obnovy. Takže to všechno, správně, je určitým způsobem zcela nezávislé na růstu počtu míst. Pak další věc, o které jsme vlastně právě mluvili, možná v Bradově otázce, snažím se vzpomenout je, že uvidíte, že příjmy z Copilota se tam dostanou jako ARPU, že? To se neprojeví jako nárůst počtu míst. Takže v ARPU se časem objeví přechody na E3, E5 a Copilot. A pak bude růst počtu míst představovat především malé podniky a pracovníky v první linii a možná i nové scénáře pro průmysl. Takže mám tendenci, Brade, o nich nepřemýšlet jako o příbuzných liniích, věřte tomu nebo ne. Přemýšlím o nich jako o jedinečných nezávislých směrech, které provozujeme, a stále je zde prostor pro růst počtu míst. A samozřejmě, s pákami, o kterých jsme mluvili, je tu prostor i pro růst ARPU.

Operator

Poslední otázku položí Tyler Radke ze společnosti Citi.

Tyler Radke (analyst)

Satyo, na konferenčním hovoru a na summitu o umělé inteligenci v New Yorku minulý týden bylo patrné tvé nadšení pro GitHub Copilot. Zajímalo by mě, jak uvažujete o ceně. Je zřejmé, že díky tomu dochází k docela neuvěřitelnému průlomu v produktivitě vývojářů. Jak ale přemýšlíte o tom, že budete schopni časem zvýšit ARPU u služby GitHub Copilot? A řekněte nám, jak přemýšlíte o další fázi nových pronájmů.

Satya Nadella (executive)

Ano. Vždycky se vracím k vlastnímu přesvědčení, že tato generace UI bude jiná, což začalo přechodem z verze 2.5 na 3 GPT a následným použitím v rámci scénáře Office s GitHub Copilot. A tak ano, myslím, že právě zde se nejvíce vyvinula z hlediska svých ekonomických přínosů nebo přínosů pro produktivitu. A vidíte to. Vidíme to uvnitř společnosti Microsoft. Vidíme to ve všech případových studiích, které uvádíme u zákazníků. Všichni mluvili o tom, že se to stalo – je to 1 místo, kde se to stává standardní záležitostí pro každého vývojáře. Je to jako kdybyste z Wordu odstranili kontrolu pravopisu, byl bych nezaměstnatelný. A podobně to bude, jako si myslím, že GitHub Copilot se stane základem pro každého, kdo se zabývá vývojem softwaru. To, co jsi zmínil, trochu navazuje na to, o čem mluvila Amy, že? Takže začnete vidět, že lidé začnou o těchto nástrojích přemýšlet jako o prostředcích zvyšujících produktivitu, že? Když se na to podívám, naše ARPU byly skvělé, ale jsou dost nízké. Ale upřímně řečeno, i když jsme měli velký úspěch, není to tak, že bychom byli společnost s vysokým ARPU. Myslím, že začnete zjišťovat, že ať už jde o Sales Copilot nebo Service Copilot nebo GitHub Copilot nebo Security Copilot, budou zásadně zachycovat část hodnoty, kterou přinášejí, pokud jde o produktivitu OpEx, že? Takže jsou to tak 2 body, 3 body pákového efektu OpEx, které by šly na nějaké softwarové výdaje. Myslím, že to je docela přímočará rovnice hodnoty. A to je poprvé. Chci říct, že to není něco, co bychom byli dříve schopni zdůvodnit, zatímco teď si myslím, že to zdůvodnit umíme. A pak ještě horizontální Copilot je to, o čem mluvila Amy, což je na úrovni Office 365 nebo Microsoft 365. To je to, o čem mluvila Amy. I tam můžete argumentovat stejně. Ať už máme s E5 jakýkoli ARPU, nyní můžete říci, že inkrementálně jako procento OpEx, kolik byste zaplatili za Copilota, aby vám poskytl například větší úsporu času. A tak ano, myslím, že vše nahoru, vidím to jako nový vektor pro nás v tom, co nazvu další fází práce se znalostmi a práce v první linii i a jejich produktivity a toho, jak se na ní podílíme. A myslím, že GitHub Copilot, nikdy jsem si nemyslel, že byznys s nástroji se zásadně podílí na provozních výdajích firmy na, řekněme, vývojové činnosti. A nyní jste svědky tohoto přechodu. Prostě to nejsou nástroje. Jde o produktivitu vašeho vývojového týmu.

Brett Iversen (executive)

Tím jsme ukončili část otázek a odpovědí v rámci dnešního hovoru k výsledkům. Děkujeme vám, že jste se k nám dnes připojili, a těšíme se na brzký rozhovor s vámi všemi.

Amy Hood (executive)

Díky.

Satya Nadella (executive)

Děkujeme

Operator

Tím dnešní konference končí. Nyní se můžete odpojit. Užijte si zbytek večera.

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

 

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

 

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

 

Copyright © 2024 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ


GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika