Skip to content Skip to footer

Hershey Earnings Call_CZ

Hershey Company, The

Earnings Call Transcript 2023-Q4 

Operator

Zdravím vás a vítám vás na zasedání společnosti Hershey za čtvrté čtvrtletí roku 2023 s otázkami a odpověďmi. Připomínáme, že tato konference je nahrávána.

Rád bych nyní předal hovor vaší moderátorce, paní Melisse Poole, viceprezidentce pro vztahy s investory společnosti Hershey. Děkuji vám. Můžete začít.

Melissa Poole (executive)

Dobré ráno všem. Děkujeme vám, že jste se dnes připojili k jednání o výsledcích společnosti Hershey za čtvrté čtvrtletí roku 2023. Doufám, že si všichni stihli přečíst naši tiskovou zprávu a poslechnout si předem nahrané poznámky vedení společnosti, které jsou k dispozici na našich webových stránkách. Kromě toho jsme zveřejnili přepis předem nahraných poznámek. Po skončení dnešního živého Q&A zasedání zveřejníme také přepis a zvukový záznam tohoto hovoru.

Upozorňujeme, že během dnešního zasedání Q&A můžeme učinit výhledová prohlášení, která podléhají různým rizikům a nejistotám. Tato prohlášení zahrnují očekávání a předpoklady týkající se budoucí činnosti a finanční výkonnosti společnosti. Skutečné výsledky se mohou od předpokládaných podstatně lišit. Společnost se nezavazuje aktualizovat tato prohlášení na základě následných událostí. Podrobný výčet těchto rizik a nejistot naleznete v dnešní tiskové zprávě a v dokumentech společnosti pro Komisi pro cenné papíry a burzy.

Nakonec upozorňujeme, že se můžeme odvolávat na některé finanční ukazatele, které nejsou založeny na metodě GAAP a o nichž se domníváme, že investorům poskytnou užitečné informace. Prezentace těchto informací není určena k tomu, aby byla posuzována samostatně nebo jako náhrada finančních informací prezentovaných v souladu s GAAP. Přizpůsobení výsledků výsledkům podle GAAP je obsaženo v dnešní tiskové zprávě.

Dnes jsou se mnou předsedkyně představenstva a generální ředitelka společnosti Hershey, Michele Buck a senior viceprezident a finanční ředitel společnosti Hershey, Steve Voskuil. S těmito slovy předám slovo operátorovi, aby položil první otázku.

Operator

První otázku pokládá Andrew Lazar ze společnosti Barclays.

Andrew Lazar (analyst)

Možná bychom mohli začít tím, že vaše prognóza pro rok 24 počítá s růstem čistých tržeb o 2 až 3 %, přičemž objem zůstane stejný nebo mírně klesne. Znamená to tedy zhruba 3procentní meziroční přínos z ceny, což se zdá být převážně přeneseno z opatření přijatých v loňském roce. Moje otázka tedy zní, zda současný výhled počítá s nějakými dalšími cenovými opatřeními v letošním roce, která by řešila současné zvýšené náklady na kakao? A pokud ne, myslím, že pokud by společnost Hershey přijala další cenová opatření, byla by přínosem pro rok 24, nebo by vzhledem k typickému časovému zpoždění a složitosti přechodu na nové systémy byla v této fázi pravděpodobně přínosem spíše pro rok 25?

Michele Buck (executive)

Andrew, dovolte mi, abych vám řekla něco o našem přístupu k cenotvorbě a strategii, a pak Steve přejde k číslům. Je to dynamické prostředí a my k němu přistupujeme s rozvahou vzhledem k historickým inovacím nebo inflaci. Jak víte, nemůžeme mluvit o budoucích cenách. Chci však jasně říci, že se nemění naše cenová strategie a náš závazek používat ceny k pokrytí inflace a k podpoře investic, které považujeme za rozhodující pro rozvoj podnikání. Takže vzhledem k tomu, kde se ceny kakaa nacházejí, budeme využívat všechny nástroje v našem souboru nástrojů, včetně cen, jako způsobu řízení podniku. Steve, chceš mluvit o některých konkrétních věcech?

Steven Voskuil (executive)

Ano, způsob, jakým jsi to vyložil Andrew, je správný. Ceny, se kterými počítáme, jsou zhruba 3 %, hodně z nich se přenáší, některé z nich z roku 22 na východní Valentýn. Něco jsme vzali v polovině minulého roku na každodenní čokoládu a pak malé zvýšení, které jsme oznámili na začátku tohoto roku na potravinářské zboží a stravovací služby. A máte pravdu. Když se zamyslíme nad dopadem budoucího zvýšení cen, jsme v první polovině letošního roku opravdu nároční právě kvůli implementaci ERP. Jak jste řekl, klade to určitá omezení na to, co můžeme udělat, jak si dokážete představit, obrovská spolupráce mezi námi a maloobchodníky při provádění této transformace. A tak se snažíme v tomto období udržet věci velmi stabilní. A tak další zvýšení cen, pokud by k němu došlo, by prospělo spíše v druhé polovině roku a pravděpodobně spíše v roce 25.

Andrew Lazar (analyst)

Chápu. A pak se očekává, že zisk na akcii v roce 24 bude za celý rok přibližně stejný. Je zřejmé, že existuje velký rozdíl mezi tím, co očekáváte v první polovině oproti druhé polovině, pokud jde o růst zisku na akcii. Myslím, že se snažím získat představu o tom, jak velká část tohoto očekávaného zlepšení je očekávaným zlepšením spotřebitelského prostředí oproti tomu, co máte možná více na očích a pod kontrolou, například načasování vašich plánovaných systémových výdajů a načasování úspor nákladů a produktivity. Jen se snažím získat představu o viditelnosti tohoto… o výkyvu, chcete-li, v růstu zisku na akcii mezi prvním a druhým pololetím.

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Ano. Nespoléhá se na úlevu od kakaa a nespoléhá se na nějaký nárůst spotřebitelů nebo dokonce na nárůst základního podnikání. Největším faktorem jsou skutečně dvě věci, které to pohánějí. Jednou z nich je loňský rok. A jak víte, v prvním čtvrtletí loňského roku jsme začali opravdu silně a pak jsme narazili na věci, jako je měkčí růst kategorie slaného popcornu, implementace ERP v oblasti slaného zboží a pak změna strategie u klíčového prodejce. Takže když přemýšlíme o těchto věcech, je to jeden z faktorů, který ovlivňuje tento profil, protože se v zadní polovině výrazně zjednodušuje. A pak druhá věc, kterou jsi zmínil Andrew, jsou věci, které máme pod kontrolou. Takže úspory na iniciativě agility a automatizace se opět více projeví v zadní polovině, protože ERP tam klade určitá omezení.

To samé s produktivitou ve výrobních oblastech, zatížených zadní polovinou. A tak se budou kumulovat, jakmile se otočíme z první poloviny a přejdeme z období jakési stability ERP do období, kdy se budou projevovat dopady na tyto úsporné iniciativy. Takže jsou to opravdu části v kombinaci s věcmi, které máme pod kontrolou.

Operator

Další otázku pokládá Ken Goldman ze společnosti JPMorgan.

Kenneth Goldman (analyst)

Chtěl jsem se na něco zeptat. Letos chystáte další inovace. Máte větší kapacitu. Bojujete s elasticitou, která je, myslím, vyšší, než mnozí očekávali. Ale vaše výdaje na média se zvyšují pouze o stejnou částku, o kterou se zvyšují tržby. Uvědomuji si, že se trochu více zaměřujete na některé klíčové položky a že některé z nich tak trochu vyvažujete. Ale jen se snažím získat představu o riziku některých vašich značek spíše okrajového typu, pokud se od nich média odkloní, pokud je tento dojem, který jsem získal správný. A jak skutečně přemýšlet o svém rozhodnutí možná nezvyšovat výdaje na média o něco více, než je růst tržeb, abyste se ujistili, že bojujete s pružností vhodným způsobem.

Michele Buck (executive)

Ano. Díky, Kene. Jak víte, jsme velcí věřící a náš obchodní model se opírá o média jako o klíčovou páku, která bude i nadále dlouhodobě podporovat naše značky. Neustále – máme dobrý pocit z toho, že média rostou v souladu s tržbami. Neustále se také snažíme, aby pro nás tyto dolary pracovaly stále více a více, a provedli jsme několik obratů, pokud jde o některé naše cílení, které nám skutečně poskytnou rozšířené úrovně dosahu, které budou větší než prodeje. Takže dopad, který získáme z těchto médií, bude větší než nárůst v dolarech, ale budeme to neustále vyhodnocovat, a pokud budeme mít ještě lepší výsledky, než jsme očekávali, přehodnotíme rozhodnutí a rozhodneme, zda bychom měli v průběhu roku vynaložit více prostředků, jak to děláme vždy.

Kenneth Goldman (analyst)

A pak rychle, nestává se často, že by se taková zavedená kategorie, jako je popcorn, propadla do takové míry. Nemám na mysli zrovna zisky nebo ztráty akcií společnosti Hershey, ale co se podle vás v poslední době děje v oblasti popcornu? A co si myslíte, že se musí stát, aby se tato kategorie zotavila?

Michele Buck (executive)

Ano. Myslím, že jsme letos viděli, že jsme začali pozorovat určitý tlak v kategorii týkající se hodnoty. Skutečnost, že popcorn nebyl tak sytý jako některé jiné pochutiny. A také jsme viděli, že se do popředí dostaly některé privátní značky. Takže si myslím, že to, co se musí stát, a pak se k tomu přidá to, že v druhé polovině roku jsme v závislosti na časovém rámci v této kategorii hráčem č. 1 nebo 2. Na druhém místě. A v druhé polovině roku jsme v souvislosti se zaváděním ERP stáhli podporu merchandisingu a reklamy, abychom se ujistili, že nebudeme mít problémy s dodávkami. Takže to mělo určitě také vliv. Takže jsme v letošním roce udělali to, co jsme považovali za nutné.

Takže jsme provedli některá zlepšení v hodnotové nabídce, zavedli jsme hodnotnou velikost, větší balení, zostřili jsme některé naše merchandisingové ceny a také jsme zvýšili merchandising a vrátili jsme se k mnohem větším investicím do reklamy a inovací, které jsme měli v průběhu času. Myslíme si tedy, že v prvních pěti měsících roku budeme pokračovat v některých z těchto kroků a v druhé polovině roku se skutečně odrazíme k pěknému růstu a zvýšení podílu na trhu.

Operator

Další otázku pokládá Max Gumport z BNP Paribas.

Max Andrew Gumport (analyst)

Pokud jde o ceny kakaa, již dříve jste hovořil o tom, že existuje určitý rozpor mezi základními údaji a aktuálními tržními cenami. Předpokládám, že se zabýváte základní nabídkou/poptávkou a poměrem mezi zásobami a mletím, ale zajímalo by mě, co je v tomto směru nového a jak to ovlivňuje váš pohled na kakao v roce 2024.

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Ano, zabýváme se různými věcmi, jak si dokážete představit, řeknu základy. A když říkám podívat se, máme interní tým odborníků v této oblasti, ale máme také externí lidi, kteří nám také poskytují pohledy, abychom se ujistili, že nejsme krátkozrací v tom, jak se díváme na trh a co se děje. Díváme se na základní údaje, díváme se na údaje o mletí, díváme se na výnosy plodin, díváme se na počasí, díváme se na všechny tyto základní údaje a samozřejmě na poptávku. Ale zároveň je tu spousta finančních aktivit, transakcí a spekulací, které překrývají základní údaje. A bylo určitě obtížné tyto dvě části rozdělit. A tak je to jeden z důvodů, proč máme zajišťovací program, že tu nejsme proto, abychom se snažili přechytračit trh a porazit spekulanty jako takové, ale chceme se ujistit, že máme přehled a možnost snížit volatilitu v P&L v co největší míře, ale je to určitě velmi dynamický trh.

Operator

Další otázku pokládá Bryan Spillane z Bank of America.

Bryan Spillane (analyst)

Mám dvě otázky. První je, že nevím, jestli to bylo v té tiskové zprávě, nebo ne. Ale Steve, řekl jste nám, jaká je vaše celková inflace nebo možná jaká je kakaová inflace. Dnes ráno jsem tuto otázku dostal několikrát. Takže jaká je míra inflace, myslím ukazatel?

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Když se na to podíváte, rozdělte to na dvě části. Řeknu jen komodity, z nichž samozřejmě kakao a cukr jsou 2 nejvíce inflační. Nízká dvouciferná inflace. Pokud se podíváte na ostatní části P&L, je spíše středně-jednociferná. Takže když to tak nějak zprůměrujete, je to vysoké jednociferné číslo.

Bryan Spillane (analyst)

Dobře. A to je docela dobře zajištěné, že? Předpokládám, že máte pokrytí komodit na celý rok. Měli bychom… je to dobré očekávání?

Steven Voskuil (executive)

Ano, je to tak.

Bryan Spillane (analyst)

Dobře, super. A pak, Michele, myslím, že větší nebo širší otázka se týká úspor nákladů, přírůstkových úspor z dnešního rána. Mohla bys říct něco o tom, jak jste k tomu dospěli… jak jste k tomu jako organizace dospěli? A myslím, že otázka, kterou si někteří lidé dnes ráno kladou je, zda jsou úspory nákladů reakcí na inflaci, že se snažíte zachovat co nejvíce zisků, což možná znamená, že snižujete příliš mnoho. Máte spoustu věcí, které se dějí, i přechod na ERP systém. Jako jestli to opravdu příliš nezatěžuje organizaci, když se snažíte tolik soustředit na náklady, když se děje tolik jiných věcí. Takže si myslím, že váš pohled na věc by byl pro lidi užitečný.

Michele Buck (executive)

Ano, jistě. Řekla bych, že před rokem až 18 měsíci jsme začali pracovat na některých iniciativách, o kterých jsme si mysleli, že by mohly vytvořit skutečnou příležitost a hodnotu pro společnost. A jejich realizace závisela na dvou věcech. Záviselo to na tom, zda se nám podaří dokončit implementaci S/4, což, jak víte, bude do 2. čtvrtletí tohoto roku. A také to záviselo na tom, zda se nám podaří sjednotit naše podnikání v oblasti slaného občerstvení, tedy zda se nám podaří spojit jednotlivé akvizice, které jsme měli, což se nám samozřejmě podařilo v loňském roce, a zda zavedeme S/4 na této platformě v rámci této obchodní jednotky. To se pak může stát akcelerátorem pro to, abychom se skutečně vydali za tím, co jsme viděli jako určité příležitosti, a to jak z hlediska vytvoření většího propojení mezi jednotlivými produkty, tak i z hlediska využití technologií pro automatizaci a efektivitu.

Takže tady jsme opravdu očekávali, že budeme. Jistě, vzhledem k určitému tlaku na ceny kakaa jsme tyto práce trochu urychlili oproti původnímu časovému plánu, ale práce byly podle toho naplánovány a probíhaly. A snažíme se velmi uvážlivě rozhodovat o tom, kde jsou možnosti, které činíme v rámci těchto iniciativ, a určitě se ujistit, že k mnoha z těchto implementací dojde až po S/4, dokud neprojdeme implementací. Takže opravdu zvažujeme, kdy co uděláme, abychom to sladili s organizační kapacitou. Steve, chtěl bys k tomu něco dodat?

Steven Voskuil (executive)

Ne, jsme nadšení. Projdeme systémem ERP, budeme mít 95 % našeho podnikání na jedné platformě a možnosti, které se tím otevřou. A pak, jak řekla Michele, přemýšlíme dopředu o věcech, jako je integrované plánování poptávky a zavedení větší automatizace do dodavatelského řetězce. To byly věci, které jsme měli ve vizi již dříve, ale nyní jsme mnohem blíže tomu, abychom je mohli uskutečnit.

Bryan Spillane (analyst)

Steve, jsi možná první člověk, který použil slova nadšený a ERP ve stejné větě. Těším se na vás na Floridě.

Operator

Další otázku pokládá Alexia Howardová ze společnosti Bernstein.

Alexia Howard (analyst)

Mohu se zeptat na to, jak jste se zaměřili na kategorii čokolády ve Spojených státech. V posledních dvou nebo třech měsících jste zjevně zaznamenali pěkné oživení objemu a podílu na trhu, které bylo poměrně výrazné. Můžete se zmínit o tom, jaké jsou hlavní příčiny tohoto vývoje? Dovedu si představit, že k tomu přispěla inovace v podobě uvedení karamelového bonbonu Reese’s na trh. Jen abychom si udělali představu o tom, co to způsobuje a zda se očekává, že tento trend bude pokračovat?

Michele Buck (executive)

Ano, rozhodně. Řekl bych, že existují dvě věci, které opravdu vytvořily pěknou dynamiku podnikání. Jednak jsme viděli, že spotřebitelé mají obrovskou náklonnost k sezónním tradicím, a zaznamenali jsme velmi silný růst v této kategorii jak na Halloween, tak na svátky a také jsme získali určitý podíl. Takže to byl klíčový faktor. A jak jste zmínil, na začátku roku jsme hovořili o tom, že v roce 24 budeme mít příležitost skutečně zvýšit inovace. V roce 23 jsme měli lehčí rok. Naše inovace ve 24. roce vzrostly asi o třetinu oproti roku 23. A jsme opravdu nadšeni, že máme několik velkých inovací, Reese’s Caramel, o kterém věříme, že bude velmi pěkným přírůstkem, a kterému se daří dobře a ve 4. čtvrtletí bude představen na Super Bowlu, takže se na něj můžete také těšit. A pak nás čeká několik zajímavých sladkostí, které se objeví později v průběhu roku.

Alexia Howard (analyst)

Perfektní. A pokračujeme v tématu inovací. Zmínil jste třetí zvýšení. Jste schopni vyčíslit, jak jste na tom z hlediska procenta tržeb z nových produktů představených za poslední tři roky? Dovedu si představit, že od začátku pandemie se to výrazně snížilo.

Michele Buck (executive)

Ano. Takže jsme asi o 35 % výše, pokud jde o inovace, než v předchozím roce a jsme mírně výše i v porovnání s prepandemií. Myslím, že jsme se rozhodli nehovořit o inovacích jako o procentu čistých tržeb.

Operator

Další otázku pokládá Pamela Kaufmanová ze společnosti Morgan Stanley.

Pamela Kaufman (analyst)

Otázka týkající se vašich plánů na rozšíření kapacity. Myslím, že jste se již dříve zmínili o 15% navýšení kapacity v tomto roce. Můžete to nějak aktualizovat? A ovlivňují tyto plány vůbec vaše iniciativy na úsporu nákladů? A pak nám možná můžete připomenout, pro jaké produkty bude tato kapacita využita.

Michele Buck (executive)

Něco z toho tedy proberu já a něco Steve. Pokračovali jsme v investicích do kapacit značek a podniků v celém portfoliu, které mají před sebou růst a příležitosti. V posledních několika letech jsme se zaměřili na značku Reese’s, kde nám chyběly kapacity, abychom mohli uspokojit poptávku spotřebitelů. A pak další velkou oblastí, na kterou jsme se zaměřili, byla gumová část podnikání v oblasti sladkostí. V první polovině letošního roku jsme dokončili a zprovoznili kapacity v tomto segmentu, které budeme moci využít k lepší účasti v tomto segmentu v druhé polovině roku. Steve?

Steven Voskuil (executive)

Ano, jediné, co bych dodal je, že vše je na dobré cestě. Postupujeme podle plánu. A projekt úspory nákladů, o kterém jsme hovořili, nemá na tyto plány žádný přímý dopad, kromě toho, že se díváme do budoucna na další možnosti automatizace a vytvoření určité agility v dodavatelském řetězci nad rámec těchto projektů. Takže…

Pamela Kaufman (analyst)

Skvělé. A v připravených poznámkách jste poukázal na pokles hrubé marže v tomto roce o 200 bazických bodů. Můžete nás seznámit s tím, jak uvažujete o odkladech a zálohách na hrubé marže v roce 24? A jestli byste mohl trochu přiblížit vývoj hrubé marže v tomto roce.

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Ano, uvedu to nejdůležitější a v připravených poznámkách je o tom dobrá část. Takže cokoli mi tady chybí, odkážu vás na poznámky. Ale s celkovým celoročním poklesem o 200 bazických bodů, jak jste řekl, uvidíme více v první polovině roku než ve druhé polovině roku z některých důvodů, o kterých jsme mluvili již dříve v této Q&A sekci. Ve druhém pololetí budeme mít vyšší komoditní inflaci. Ale ve druhém pololetí začneme pozorovat více přínosů z neustálého zlepšování úspor výrobních nákladů, program agility a automatizace, o kterém jsme mluvili, se více rozběhne ve druhém pololetí, jakmile se dostaneme přes proces ERP. A v druhé polovině roku pak dorovnáme některé jednorázové náklady související se slaným zbožím a programem ERP.

Takže tato kola plus kumulované přínosy, které se projeví na straně úspor, jsou tím, co způsobí největší nárůst z hlediska hrubé marže, když se podíváme na to, že druhé pololetí bude mít menší odpor než první pololetí.

Pamela Kaufman (analyst)

Skvělé. A ještě jedna rychlá otázka. Co si myslíte o dalším vývoji cen kakaa? A jak to ovlivňuje vaši zajišťovací strategii?

Steven Voskuil (executive)

Ano. Naše strategie zajištění se nezměnila, ani se nezměnily naše zásady, jakým způsobem komodity řídíme. Je to dynamický trh a my nebudeme příliš komentovat budoucí ceny. V našem podnikání, jak řekla Michele, jsme už podobné cykly zažili. Máme k dispozici spoustu nástrojů, jak dopady kakaa řídit, a všechny je plánujeme využít. Takže…

Operator

Další otázku pokládá Robert Moskow z TD Cowen.

Robert Moskow (analyst)

Mám asi 2 otázky. První se týká předpokládaného podílu na trhu v USA v roce 2024. Lze říci, že si myslíte, že můžete zvýšit podíl v oblasti cukrovinek? A druhá věc, pokud jde o cenovou strategii, Michele, nic se nezměnilo, ale je to jiná strategie, než jakou jste měli v minulosti. Jde o to, aby se ceny tak nějak stlačovaly možná častěji a v menších krocích. A hádám, že je to stále možné dělat v prostředí, jako je toto, když vstupní náklady tak výrazně stoupají, zní to, jako byste to dělali letos, ale je obtížnější to provést, když vidíte takovou volatilitu vstupů, nebo ne?

Michele Buck (executive)

Dobře, takže nejprve odpovím na první otázku. Pokud jde o tržní podíl, očekáváme, že v průběhu roku dojde k postupnému zlepšování. První polovina roku bude pod tlakem Velikonoc. Velikonoce letos přicházejí mnohem dříve. A také budeme mít v první polovině zhruba 5 měsíců na to, abychom se vyrovnali s omezeným merchandisingem a distribucí u jednoho klíčového prodejce. A z loňského roku víme, že to mělo dopad celkem asi o 2 body. Z toho jsme kompenzovali asi 1 bod na základě odběru. Takže to bude tlačit na podíl.

V druhém pololetí pak máme za sebou tato kola Velikonoc a maloobchodního prodeje, a tak očekáváme, že dojde k postupnému zlepšení a že rok zakončíme na mnohem lepším místě, než kde jsme začínali.

Když se zamyslím nad naší cenovou strategií, řekla bych, že to, co je konzistentní, je náš cíl pokrýt inflaci cenou v čase. V rámci toho, jak přesně toho dosáhneme ve vztahu k menším, kratším, častějším nebo větším, jsou načasování a rozsah podle mého názoru do značné míry ovlivněny dalšími faktory, například tím, kde se nacházejí naše vstupní náklady a obecná inflace. Takže si myslím, že ano, celkově máme strategii rozšiřovat hrubé marže na cenu, abychom pokryli inflaci a umožnili reinvestice. To se nezměnilo. Ale způsob, jakým toho dosáhneme, bude trochu jiný. Jsme také velmi zaměřeni na architekturu cenového balíčku jako příležitosti mít všechny nástroje v páce.

Robert Moskow (analyst)

Rozumím. Takže byste mohli být flexibilní v závislosti na nákladových podmínkách.

Michele Buck (executive)

Ano.

Operator

Další otázku pokládá Michael Lavery ze společnosti Piper Sandler.

Michael Lavery (analyst)

Chtěl jsem se vrátit k Velikonocům a přechodu na ERP. Zmínili jste se o tom, že jste ve 4. čtvrtletí snížili některé výdaje na merchandising a myslím, že i trochu na marketing. Zmínili jste, že Velikonoce jsou o něco dříve, ale je tu nějaký zesílený protivítr kvůli načasování, že… budete podobně přistupovat k propagaci nebo marketingu v souvislosti s přechodem, abyste to trochu omezili? Nebo je nějaký důvod, proč by se neuplatňovaly stejně jako při přechodu na slané?

Steven Voskuil (executive)

Ano, v tomto ohledu nepoužíváme stejný přístup jako v případě Salty. V prvním čtvrtletí budeme stále vytvářet zásoby, ve druhém čtvrtletí budeme stále zásoby vyprazdňovat, abychom snížili riziko přechodu, ale nebudeme dělat další kroky, jako je zmrazení všech aktivit v obchodech, propagace zboží. Máme kompletní merchandisingové a propagační plány. Ty budou pokračovat. Byly naplánovány v dostatečném předstihu a máme plnou důvěru v to, že je dokážeme podpořit. Takže to je ten rozdíl.

Michele Buck (executive)

Ano, mám pocit, že jsme se díky salty opravdu dobře učili, a to byl náš plán, že nejdříve uděláme Mexiko, pak salty a pak mateřskou loď, a získali jsme opravdu dobré poznatky, které jsme mohli po cestě začlenit a doladit. Nemáme také tolik složitých systémů, které bychom museli spojovat s naším podnikáním, jako tomu bylo v případě všech akvizic.

Michael Lavery (analyst)

Dobře. To je skvělá kombinace. A pak nám můžete přiblížit elasticitu, možná jak vypadá v současnosti a jak v historii? A pak také, jaké jsou vaše předpoklady v pokynech, pokud jde o to, jak by se mohly vyvíjet po zbytek roku?

Michele Buck (executive)

Ano, takže očekáváme, že elasticita bude podobná historickým úrovním. To je náš klíčový předpoklad.

Operator

Další otázku pokládá Tom Palmer ze společnosti Citi.

Thomas Palmer (analyst)

Snad jen v první řadě na tahu dopředu produktivity a úspory nákladů. Chtěl jsem jen navázat na předchozí otázku. Jsou v tom obsaženy nově nalezené úspory? Nebo se jedná z velké části o iniciativy, které by byly provedeny v průběhu roku? Možná jen objasnit tuto část.

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Když jsme v březnu pořádali konferenci pro investory, hovořili jsme o postupných úsporách produktivity v oblasti výroby. Pro začátek je to tedy přírůstek. Tohle je nad rámec toho. Jak řekla Michele, z dlouhodobějšího hlediska jsme to viděli jako příležitosti, ale jsou to nové příležitosti, je to skutečně postaveno na základě některých technologií, které se nyní realizují, tak bychom o tom měli přemýšlet.

Michele Buck (executive)

A opravdu jsme posílili a posilujeme naše technologické schopnosti. Ve čtvrtém čtvrtletí jsme přijali CDTO, který nám skutečně přináší schopnosti a dále rozšiřuje to, co jako společnost dokážeme, věříme v to.

Thomas Palmer (analyst)

Dobře. A vím, že některé otázky kolem toho tak trochu tančily, ale já to řeknu trochu příměji. Jen k cenám, co přesně proudí, když přemýšlíme o roce 2024? Tak nějak, kterých částí portfolia se to týká? Jsou vůbec ve výhledech zakotveny nějaké přírůstkové cenové akce, nebo to, co začínáme v prvním čtvrtletí jako průběžná sazba, je tak nějak v plném rozsahu?

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Ano. Takže máme tři cenové složky, které jsou součástí výhledu. Pár z nich jsem zmínil již dříve. Je to velikonoční a valentýnská akce, která byla přijata v roce 22. Ta se odráží v letošním roce. V polovině loňského roku jsme zvýšili cenu čokolády, což se projevilo. A pak je tu malé nové zvýšení cen u potravin a potravinářského zboží, které skutečně vstoupilo v platnost právě tento měsíc. Takže to se děje právě teď. To jsou jediné předpoklady, které jsou nyní zakotveny ve výhledu.

Operator

Další otázku pokládá Chris Carey ze společnosti Wells Fargo Securities.

Christopher Carey (analyst)

Takže jen pár doplňujících otázek, pokud mohu. Jen k hrubé marži. Myslím, že bych to chtěl trochu upřesnit. Očekáváte expanzi v druhé polovině roku? Nebo říkáte, že prostě dojde k menšímu poklesu než v první polovině roku?

Steven Voskuil (executive)

Bude to menší kontrakce. Kontrakce bude výraznější v první polovině, méně v druhé polovině.

Christopher Carey (analyst)

Dobře. Rozumím. To jsem si myslel. Pak jen na základě segmentů, správně, je tu ta dynamika, kde většina inflace, jasně, je zasažena na straně cukrovinek, ale pravděpodobně některé zásadnější dynamiky kategorií jsou více pod tlakem na straně občerstvení, jasně, protože očekáváte nižší algoritmus pro příští rok. A jen z hlediska dynamiky marží mezi samotnými segmenty, existuje nějaká dynamika, kdy – a toto čtvrtletí je u snacků tak těžké posoudit kvůli ERP, ale budou snacky vyžadovat více investic, že budou mít kupodivu větší pokles marží, než jaký uvidíme u cukrovinek?

Je nějaký způsob, jakým byste mohli prostě nějak zarámovat investiční potřeby a jakýsi zásadní tlak na marže u snacků oproti, řekl bych, jen inflací způsobené inflaci, kterou bychom viděli u cukrovinek. A pak se omlouvám ještě za jeden svým způsobem úklid.

Ale myslím, že k Bryanově otázce ohledně SM&A jako procenta tržeb, pravděpodobně naznačujete zhruba 15leté minimum pro tento rok. Možná nám jen pomůže dát do souvislosti, proč se z tohoto hlediska nedostáváme příliš nízko a možná, že ta 15letá cesta je jen o zvyšování efektivity vzhledem k tempu prodeje. Několikrát se to objevilo. Takže jakýkoli další kontext by tam… možná by byl užitečný.

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Co se týče marží v segmentech, máte pravdu, cukrovinky ponesou hlavní dopad marží kvůli kakau. Marže ze slaných výrobků se v roce 2024 meziročně zvýšily, a to i díky poměrně velkým investicím. A tak máme dobrý pocit z cesty, kterou jsme se vydali. Kakaová složka na to samozřejmě nemá vliv. Pokud jde o druhou otázku, mohl byste ji zopakovat? Chci se ujistit, že jsem ji slyšel dobře.

Christopher Carey (analyst)

Provozní náklady jako procento tržeb se v roce 2024 zřejmě dostanou na zhruba 15leté minimum. A jde o to, abychom pochopili, proč to neznamená, že klesáme nebo že jdeme příliš nízko v poměru k – no, prostě se v průběhu času stáváme efektivnějšími v poměru k prodejní základně. A to je to, co budeme dělat příští rok a rok poté, takové věci. Možná by pomohla jen kontextualizace této historie, která by dala rok 2024 do souvislostí.

Steven Voskuil (executive)

Jistě. Ano. Nejdřív bych chtěl říct, že neomezujeme na kost. To vůbec není záměrem programu. Chceme i nadále chránit značky a schopnosti, které nám poskytují diferencované příležitosti na trhu. Když se podíváte na provozní náklady, pokud se podíváte zpět v čase, rozhodně získáváme větší pákový efekt na fixní náklady, podnikání je větší i při trochu pomalejším růstu zde v roce 24, než jsme viděli v posledních několika letech. Získáváme významnou finanční páku. Máme efektivitu i jinde v P&L, zvyšujeme efektivitu prostřednictvím P&L a každoročních aktivit, a to není nic nového.

A také jsme zaznamenali větší efektivitu v mezinárodní činnosti. Když si vzpomenete, marže byly před několika lety o dost nižší, než jsme tam provedli některé transformační kroky. Takže kombinace všech těchto věcí vedla ke zlepšení, které vidíme, ale nesnižujeme tak daleko, abychom měli pocit, že ohrožujeme některou z našich klíčových schopností nebo růstový potenciál.

Operator

Další otázku pokládá Rob Dickerson ze společnosti Jefferies.

Robert Dickerson (analyst)

Takže já jsem se chtěl jenom vrátit k vašemu, myslím, že stručnému komentáři dneska, pak myslím, že jste se o tom zmínili v těch předchozích několika hovorech, právě kolem nakupování výrobků spotřebiteli, možná s trochu větším nasycením, protože je zřejmé, že váš dnešní rozhovor se zdá být trochu více zaměřen na inflaci nákladů na kakao, sůl a pak také na cenový potenciál odtud. Ale kdybychom to všechno oddělili a zaměřili se spíše na současné nákupní chování spotřebitelů, zejména v rámci kategorie cukrovinek, řekli byste, že stále dochází k nějakým změnám v chování? Nebo předpokládáte, že se to v průběhu roku změní? Jen se snažím získat představu o tom, jak se díváte na spotřebitele, kteří nakupují v této kategorii, ve srovnání s jinými částmi občerstvení.

Michele Buck (executive)

Ano. Především bych řekla, že celkově u spotřebitelů určitě dochází k určitému nárůstu spotřebitelské důvěry. Zaznamenali jsme stabilní míru nezaměstnanosti a zaměstnanosti. Nicméně i nadále vidíme určité chování spotřebitelů, kteří hledají hodnotu. Domníváme se, že chování napříč konfekcí se do značné míry normalizovalo. A myslíme si, že jsme podnikli některé správné kroky, abychom vyrovnali problém s nasycením, který jsme zaznamenali u popcornu, například v oblastech úpravy hodnoty různých typů balení, zlepšení marketingové komunikace způsobem, který vytváří hodnotovou nabídku. Očekáváme tedy, že v průběhu roku začneme pozorovat určitou normalizaci u popcornu.

Robert Dickerson (analyst)

Dobře. Chápu. A pak se chci zeptat na dlouhodobější růstový potenciál slaného segmentu. I když si uvědomuji, že možná neuvádíte – neposkytujete nové dlouhodobé cíle ve srovnání s tím, co jste prezentovali na loňském dni pro investory. Chci říct, že se zjevně změnilo dost na to, abychom se na to alespoň zeptali. Takže uvažujeme tak nějak po roce 2024. Myslíte si, že obecně je takový nízký dvouciferný růst tohoto segmentu stále reálný? Nebo by distribuce mohla být o něco pomalejší, je třeba trochu více investic, aby se tam dostala? Prostě jakákoli informace o tom, jak o tom přemýšlíte.

Michele Buck (executive)

Ano. Žádný problém. Hej, z obchodu se slaným občerstvením a jeho dlouhodobého potenciálu máme i nadále skvělý pocit. V průběhu času jsme zaznamenali tak obrovský růst. Na našem dlouhodobém výhledu se nic nemění. Náš dlouhodobý výhled a algoritmus se vždy pohyboval kolem středního jednociferného růstu. V dlouhodobém horizontu jsme nikdy neočekávali nízký dvouciferný růst. Původně jsme očekávali, že letošní rok by mohl být o něco silnější, ale ne na dlouhodobé bázi. Takže žádná změna tohoto dlouhodobého výhledu.

Operator

Dámy a pánové, poslední otázku pokládá Jim Salera ze společnosti Stephens Inc.

James Salera (analyst)

Ve svých připravených komentářích jste zmínili, že se dočkáme společných merchandisingových aktivit mezi cukrovinkami a slanými výrobky. Můžete nám přiblížit, zda je to proto, aby se zvýšila míra nákupu Hershey v domácnostech, které možná kupují cukrářskou část vašeho portfolia, ale ne slanou? Nebo je to spíše způsob, jak zvýšit viditelnost slaných výrobků tím, že se tak trochu napojíte na dobré merchandisingové aktivity, které již máte pro cukrovinky?

Michele Buck (executive)

Ano, je to opravdu obojí. Určitě je v tom síla, že se všechny tyto skvělé značky zviditelňují společně. Naše slané značky jsou nyní dvě z našich deseti nejlepších značek. Mají tedy rychlost, která je opravňuje k tomu, aby byly s některými z našich dalších opravdu významných značek. A pak to samozřejmě podporuje i některé nákupy napříč domácnostmi.

James Salera (analyst)

A pak jestli se můžu zaměřit na Dot’s. Myslím, že jste se zmínil o postupné distribuci klubů Dot’s. Mohu říci, že alespoň v mém okolí, když nakupuji ve svém místním klubovém obchodě, mám určitě pocit, že je zde více míst Dot’s. Jak moc bychom měli přemýšlet o dalším navýšení distribuce Dot’s v některých nesledovaných částech, kde nejste tolik vidět?

Michele Buck (executive)

U Dot’s máme stále určité distribuční plusy. Takže bych řekla, že stále zbývá více než několik bodů růstu distribuce.

Operator

Další otázku pokládá John Baumgartner ze společnosti Mizuho Securities.

John Baumgartner (analyst)

Michele, chtěl jsem se vrátit k výhledu výdajů na reklamu v roce 2024, víceméně v souladu s tržbami. Je to dáno tím, že v roce 2023 byly výdaje vyšší než tržby a nyní je to normálnější rok? Nebo se očekává možná posun reinvestic k jiným faktorům, ať už je to obchod nebo cokoli jiného, kde je váš celkový růst výdajů skutečně nad tempem tržeb, protože se prostě zdá, že větší inovace přicházející skrze potřebu větší cenotvorby na trhu. Trochu mě překvapuje, že výdaje na reklamu nebudou letos vyšší.

Michele Buck (executive)

Vždy se opravdu díváme na celý svazek. A určitě jsme v roce 24 zaznamenali určité zvýšení obchodních výdajů. A tak se díváme na to, jaký je ten správný balíček napříč DME, marketingem, spotřebitelským marketingem a obchodem, o kterém si myslíme, že bude mít největší dopad a nejefektivněji přispěje ke zvýšení příjmů. Jde tedy o určité vyvážení celkového pohledu na všechny tyto výdaje dohromady, což je pro nás velká oblast, na kterou se zaměřujeme. Jak to udělat, aby to všechno dohromady fungovalo stejně dobře jako každá jednotlivá část.

Operator

Dámy a pánové, tímto naše zasedání s otázkami a odpověďmi končí. Předávám slovo paní Pooleové k závěrečnému komentáři.

Melissa Poole (executive)

Děkujeme vám všem, že jste se k nám dnes ráno připojili. Těšíme se, že se s vámi později setkáme a odpovíme na vaše případné další otázky. Přeji vám hezký den.

Operator

Děkujeme. Tím dnešní konferenční hovor končí. V tuto chvíli se můžete odpojit. Děkujeme vám za účast.

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

 

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

 

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

 

Copyright © 2024 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ


GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika