Skip to content Skip to footer

Dutch Bros Earnings Call_CZ

Dutch Bros inc.

Earnings Call Transcript 2023-Q4 

Operator

Děkujeme, že jste tady s námi a vítáme vás ve společnosti Dutch Bros, Inc. za čtvrtý kvartál a fiskální rok 2023. Tento konferenční hovor a webcast se nahrává dnes ve středu 21. února 2024, v 16:30 východního času a bude k dispozici k přehrání krátce po jeho skončení. Po prezentaci společnosti otevřeme linky pro dotazy. Nyní bych rád předal slovo Paddymu Warrenovi, řediteli pro vztahy s investory a rozvoj společnosti Dutch Bros. Prosím, pokračujte, pane.

Daniel Warren (executive)

Dobré odpoledne a vítejte. Připojili se ke mně Christine Baroneová, generální ředitelka a prezidentka, a Charley Jemley, finanční ředitel. Dnes po uzavření trhu jsme vydali tiskovou zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí a rok končící 31. prosince 2023. Tisková zpráva o výsledcích hospodaření byla spolu s doplňujícími informacemi zveřejněna na našich webových stránkách pro vztahy s investory.

Vezměte prosím na vědomí, že všechna prohlášení v našich připravených poznámkách a v odpovědích na vaše otázky, která se netýkají historických skutečností, jsou výhledová prohlášení a podléhají rizikům, nejistotám a předpokladům, které mohou způsobit, že se skutečné výsledky budou podstatně lišit. Jsou omezena varovnými prohlášeními v naší tiskové zprávě o výsledcích a rizikovými faktory v našich nejnovějších dokumentech pro Komisi pro cenné papíry, včetně naší poslední výroční zprávy na formuláři 10-K a čtvrtletní zprávy na formuláři 10-Q. Nepřebíráme žádnou povinnost aktualizovat jakákoli výhledová prohlášení. V dnešním hovoru se rovněž zmíníme o finančních ukazatelích, které nejsou založeny na metodě GAAP. Připomínáme, že non-GAAP měřítka nenahrazují ani nepřevyšují měřítka, která jsou připravena podle GAAP. V naší tiskové zprávě o výsledcích hospodaření si prosím přečtěte odsouhlasení ukazatelů, které nejsou v souladu s principy GAAP, se srovnatelnými výsledky podle těchto principů.

S tímto bych nyní rád předal hovor Christine.

Christine Barone (executive)

Děkuji, Paddy. Dobré odpoledne všem. Měli jsme výjimečný rok 2023 a do roku 2024 jsme vstoupili s velkou dynamikou. Tržby meziročně vzrostly o 31 % a upravený zisk EBITDA vzrostl oproti roku 2022 o vynikajících 76 %. Otevřeli jsme 159 kaváren, z toho 146 firemních. Ve čtvrtém čtvrtletí jsme otevřeli 37 nových kaváren, což představuje desáté po sobě jdoucí čtvrtletí, kdy jsme otevřeli 30 a více nových kaváren, a to dokazuje pozoruhodnou konzistenci našeho růstového příběhu.

Rok 2023 jsme zakončili s historicky nejvyššími AUV, 1,97 milionu dolarů, a dosáhli jsme 2,8% systémového růstu tržeb kaváren za rok. Tyto vynikající výsledky byly podpořeny vynikajícím tokem, který vedl k podstatnému rozšíření našich marží. Dutch Bros je časem prověřená společnost řízená lidmi, která i nadále dosahuje konzistentního růstu vysoké kvality. Tento růst je podpořen vynikající ekonomikou 4 stěn a je umožněn našimi týmy, které se i nadále soustředí na naše klíčové zásady, rychlost, kvalitu a služby.

Na začátku roku 2023 jsme začali připravovat půdu pro klíčové iniciativy na zvýšení provozu, o které jsme se s vámi podělili během našeho květnového hovoru za 1. čtvrtletí. Ve 4. čtvrtletí jsme viděli, že dopad těchto snah vyvrcholil 5% růstem tržeb v jedné kavárně, což představuje zrychlení o 100 bazických bodů oproti 3. čtvrtletí. K těmto výsledkům přispělo postupné zlepšování návštěvnosti zákazníků, které bylo obzvláště silné v poledních a odpoledních částech dne.

Ve 4. čtvrtletí jsme navíc dosáhli rekordní míry rozšíření holandských odměn, když více než 65 % transakcí připadá na naše členy. Mějte na paměti, že 35 % našich kaváren je otevřeno méně než 2 roky, což činí číslo 65% ještě působivějším. S takto úspěšným rokem 2023 jako kulisou jsme optimističtí pro další fázi našeho růstu. Nyní se budu několik minut věnovat našim klíčovým prioritám.

Jakoukoli diskusi o společnosti Dutch Bros začínáme naším základním rozlišovacím znakem, tedy našimi lidmi. Naším cílem je zajistit bezkonkurenční angažovanost zaměstnanců a tím i spojení se zákazníky. Nábor, rozvoj a udržení vynikajících lidí zůstává naším hlavním cílem a jednou z našich nejsilnějších stránek. S hrdostí mohu říci, že minulý měsíc jsme byli v průzkumu Nation’s Restaurant News a Technomics America’s favorite chain jmenováni nejlepší značkou QSR, a to částečně díky vysokému hodnocení našich služeb. Opět se projevila kultura, kterou vnášíme do každé kavárny, a dovednosti a schopnosti našich broistů připravovat nápoje a vytvářet vztahy. Jsme přesvědčeni, že právě to je klíčem k budování přízně ke značce a k podpoře našeho růstu.

Dutch Bros byla také nejlépe hodnocenou značkou mezi spotřebiteli z generace Z a jedinou značkou kávy v první desítce. Považujeme to za potvrzení toho, že výjimečná kultura, výjimeční lidé a výjimečné služby oslovují zákazníky napříč demografickými skupinami a generacemi. To bylo podtrženo tento měsíc, kdy jsme otevřeli naši první kavárnu v Orange County v Kalifornii, kde bylo naše přijetí komunitou naprosto elektrizující. Během třídenního otevíracího víkendu jsme dosáhli obratu přes 90 000 dolarů. Za pozoruhodné považuji, že po 32 letech a více než 800 kavárnách může být otevření kavárny tak vzrušující a že se fronty táhly více než kilometr. Je mi jasné, že tu máme něco výjimečného a že i po tolika letech a tolika kavárnách naše značka rezonuje.

Takové kavárny bychom nemohli otevřít bez našich lidí a já mohu s potěšením oznámit, že náš personální potenciál je i nadále silný. Nyní máme v přípravě více než 350 kvalifikovaných kandidátů na operátory s průměrnou délkou praxe 7 let. Předpokládáme, že při rozšíření bude každý operátor schopen vést 3 až 7 kaváren. Za poslední 2 roky jsme na pozici operátora povýšili více než 60 lidí. Tento model umožňuje mnoha našim nejvýkonnějším a nejoddanějším zaměstnancům dále růst s námi. Věříme, že tento přístup nám umožňuje s růstem posilovat naši kulturu a hodnoty a posilovat tak náš konkurenční příkop. Při expanzi na nové trhy jsme velmi hrdí na to, že můžeme představit Dutch Bros v jeho nejlepší podobě, tedy domácí, motivované a přátelské operátory, kteří pronikli do naší jedinečné kultury a jsou odborníky na provozní systém, který jsme budovali a zdokonalovali více než 30 let.

V lednu jsme oznámili 3 přírůstky do našeho vedoucího týmu: Sumi Ghosh, nastupující prezident pro provoz, Josh Gunter, nastupující finanční ředitel, a Jeff Elmquist, ředitel pro lidi. Celý tým se těší na to, až se jejich bohaté zkušenosti přidají k tomu, co již nyní dělá společnost Dutch Bros skvělou.

V loňském roce jsme jako tým vedení zahájili projekt, jehož cílem bylo nastínit, jak může náš firemní tým co nejlépe podpořit naše kavárny při jejich rozšiřování a růstu. Klíčovým pilířem této práce je rozšíření provozu našeho centra podpory do Arizony. Uvědomujeme si, že je důležité i nadále přitahovat špičkové talenty, a věříme, že přidání významné přítomnosti na trhu ve Phoenixu nám umožní lépe se o tyto talenty ucházet. Věříme také, že tato expanze umožní snadnější přístup k našim provozům, protože rosteme po celých Spojených státech. V rámci tohoto kroku předpokládáme, že do ledna 2025 bude v Arizoně pracovat přibližně 40 % zaměstnanců podpůrných provozů.

Mnoho z těchto pozic se zaměří na řízení strategického směřování společnosti a pomoc při každodenním provozu v terénu. Očekáváme, že si zachováme významnou přítomnost v jižním Oregonu, kde bude i nadále sídlit naše pražírna, účetnictví a vybrané další funkce. Jižní Oregon byl klíčovou součástí úspěchu společnosti Dutch Bros a my budeme i nadále významným způsobem spojeni s touto komunitou.

Dutch Bros je růstová společnost a rok 2023 byl pro nás rekordní. Otevřeli jsme 159 nových kaváren ve 13 státech, což je nejvíce nově otevřených kaváren v naší historii. Překonali jsme tak očekávání, která jsme vám sdělili v loňském roce a která činila 150 kaváren. Za posledních 5 let jsme otevřeli více než 500 systémových kaváren a počet kaváren provozovaných společností jsme zvýšili z 90 na 542, což představuje průměrný roční nárůst o 43 % za tyto roky. V roce 2023 představoval náš rozvoj 24% nárůst celkového počtu systémových kaváren a 37% nárůst počtu kaváren provozovaných společností.

V roce 2024 očekáváme otevření 150 až 165 dalších, což by pro nás znamenalo další velký rozvoj. Další rok růstu tímto tempem svědčí o naší sebedůvěře, důvěře v naši značku, důvěře v naše lidi, důvěře v náš model 4 stěn a důvěře v náš tým. S růstem směrem k našemu cíli, kterým je více než 4 000 kaváren, pokračujeme ve zdokonalování naší strategie rozvoje a přístupu k plánování trhu.

V roce 2023 jsme nastínili kroky, které jsme začali podnikat ke změně naší strategie, především větší důraz na vyvážení rychlosti a pronikání na trh. Hovořili jsme také o obnoveném důrazu na kapitálovou efektivitu s dlouhodobějším posunem směrem k většímu počtu pronájmů typu build-to-suit a flexibilitě se zkoumáním širší škály prototypových jednotek. Očekáváme, že dopad těchto změn se začne projevovat v roce 2025.

Náš výjimečný čtyřstěnný model poskytuje palivo našemu motoru růstu. Nadále pilně pracujeme na udržení toho, co považujeme za jeden z nejpřesvědčivějších 4stěnných modelů v oboru. V loňském roce jsme se s vámi podělili o náš záměr dosáhnout v letošním roce alespoň 100 bazických bodů upravené SG&A páky. V roce 2023 jsme tento cíl výrazně překročili a dosáhli jsme pákového efektu 190 bazických bodů. Dosáhli jsme toho a zároveň jsme pokračovali v investicích do budování organizačních kapacit.

Od roku 2021, tedy od našeho IPO, jsme dosáhli 280 bazických bodů upravené SG&A páky. Celkem jsme v roce 2023 dosáhli 430 bazických bodů expanze upravené marže EBITDA. To podtrhuje odhodlání našeho týmu nejen růst, ale i ziskově růst. Od mého nástupu před více než rokem se tým soustředí na potěšení našich zákazníků a na zvyšování návštěvnosti. Ve 4. čtvrtletí činil celkový prodej stejných systémů v obchodě 5 %, což je oproti 3. čtvrtletí postupné zlepšení o 100 bazických bodů. Věříme, že toto zlepšení je z velké části výsledkem rostoucí dynamiky našich iniciativ zaměřených na podporu návštěvnosti, protože trajektorie návštěvnosti se od 3. do 4. čtvrtletí zlepšila.

V lednu jsme v souladu s celým odvětvím zaznamenali určité oslabení v souvislosti s výkyvy počasí. S tím, jak se počasí zmírnilo, naše prodejní trendy posílily a my jsme byli s výsledky spokojeni. Přinášíme vám aktuální informace o těchto iniciativách. Inovace. Věříme, že inovace hrají v další fázi růstu velkou roli. Konkrétně je jednou z našich priorit inovace kategorií, kde můžeme budovat prodejní vrstvy podporující četnost návštěv a představovat nové zákazníky a příležitosti. Jsme přesvědčeni, že naše operace jsou pro tyto snahy jedinečně vhodné a že jako značka máme příležitost hrát aktivnější roli při kurátorství, vývoji a uvádění inovativních produktů na trh.

Na začátku letošního roku jsme uvedli na trh proteinovou kávu, nový nápoj, který v každé středně velké porci přináší nejméně 20 gramů mléčných bílkovin a který by mohl poskytnout plán pro budoucí rozšíření kategorie. Produkty, jako je tento, nás opravdu vzrušují, protože mají potenciál podpořit rutinu u našich zákazníků. Budeme pokračovat v přidávání zajímavých LTO do naší nabídky a zdůrazňovat naše jedinečné tajné položky menu, jak jsme to udělali ve 4. čtvrtletí v rámci naší velmi úspěšné zimní kampaně. Rozruch kolem naší platformy Truffle Mocha vyhnal náš LTO mix na nejvyšší úroveň v historii během konkurenční sváteční sezóny. Věříme, že naše inovační strategie přivede společnosti Dutch Bros nové zákazníky a podpoří povědomí, zájem a loajalitu.

Soustředíme se také na zvyšování návštěvnosti prostřednictvím placených médií a využíváme reklamu ke zvýšení povědomí. Věříme, že reklama hraje roli při vzdělávání hostů o tom, co je Dutch Bros, a jsme přesvědčeni, že jakmile nás lidé navštíví, budou mít skvělý zážitek a budou se chtít vrátit. Naše práce s informacemi o značce podporuje naši strategii.

Při vstupu na nové trhy s nižším počátečním povědomím o značce si uvědomujeme, že je třeba přizpůsobit náš přístup. Na těchto nových trzích se přikláníme k aktivitám zejména prostřednictvím digitálních kanálů a aktivací místních komunit. Těšíme se, že budeme v průběhu času pokračovat v rozšiřování těchto aktivit, a jsme optimističtí ohledně dlouhodobého dopadu těchto trvalých snah.

Na Černý pátek jsme opět zaznamenali rekordní prodejní den, kdy jsme k nákupu jakýchkoli 2 nápojů poskytli přívěsky na boty. Bylo to vzrušující z mnoha důvodů, konkrétně to ukázalo, v co věříme, že je naše schopnost autenticky se podílet na kulturně relevantních momentech a vytvářet silné vazby s našimi hosty z generace Z.

Zatřetí pokračujeme ve zvyšování propracovanosti nabídek, sdělení a možností naší aplikace a platformy Dutch Rewards. V minulém čtvrtletí jsme hovořili o vstupu do druhé fáze našeho programu Dutch Rewards, tedy o individuálnějším přístupu k propagačním akcím. Ve čtvrtém čtvrtletí jsme dosáhli historicky nejvyšší míry odměn, kdy více než 65 % našich transakcí připadá na členy klubu. Do budoucna se zaměříme na zdokonalování našich možností personalizace. Ačkoli je na to brzy, jsme povzbuzeni reakcí zákazníků, zejména díky snahám, jako je gamifikace a segmentace.

Snad nejzajímavější je, že dnes oznamujeme pilotní testování funkce mobilních objednávek v naší aplikaci. Zahájili jsme provozní testování a hodláme zahájit beta testování naší nové aplikace s mobilním objednáváním v Arizoně. V závislosti na výsledcích bychom očekávali, že v rámci našeho procesu inovační fáze gate provedeme testování ve více kavárnách. Uvědomujeme si, že by to pro nás mohla být velká příležitost, a zároveň chápeme, jak je důležité, aby se nám to podařilo a abychom naplnili naše základní hodnoty, kterými jsou rychlost, kvalita a služby. Proto je naším cílem zavést tuto možnost do většiny kaváren do konce roku.

V roce 2024 podnikáme kroky k vybudování pevných základů, na kterých se pustíme do další fáze našeho růstového příběhu. Jsem hrdá na to, čeho tým dosáhl, abychom se dostali do tohoto bodu, a jsem přesvědčena, že máme stavební kameny dlouhodobého úspěchu. Máme úžasnou angažovanost zákazníků, kdy členové s odměnami ve 4. čtvrtletí uskutečnili rekordních 65 % našich transakcí, a těšíme se na příležitosti, které jsou před námi, abychom tuto platformu dále umocnili.

Máme špičkový růst. V roce 2023 jsme dosáhli 31% meziročního růstu tržeb. Tento růst je konzistentní, což dokazuje 10 po sobě jdoucích čtvrtletí, kdy jsme na cestě k více než 4 000 kavárnám otevřeli 30 a více kaváren. Máme vynikající marže těchto kaváren. Prokázali jsme, že tento výjimečný růst dokážeme podpořit ziskovostí. Jsme dobře kapitalizováni. Jsme přesvědčeni, že naše nedávná primární nabídka a navýšení objemu úvěrů nám poskytuje dlouhý rozjezd a dostatečnou flexibilitu, na jejímž základě můžeme realizovat náš plán růstu a obsadit naše značná „bílá místa“. A co je nejdůležitější, máme skvělé lidi. Máme vynikající a angažované broisty v našich prodejnách a silný tým operátorů připravených otevřít naše nové trhy. Tyto faktory nám dávají velkou důvěru v naši budoucnost.

S tímto předám slovo Charleymu, aby zhodnotil naše finanční výsledky.

Charles Jemley (executive)

Díky, Christine. Jak Christine řekla, rok 2023 skončil na obzvláště vysoké úrovni. Klíčové provozní ukazatele byly po všech stránkách vynikající, včetně otevření jednotek, růstu tržeb a upraveného zisku EBITDA a prodeje v kavárnách, což překonalo naše očekávání. Za finanční rok 2023 vzrostly tržby o 31 % na 966 milionů dolarů. USD, což představuje 24% nárůst, systémové tržby AUV dosáhly 1,97 milionu USD, což je nejvyšší hodnota v historii. Systémové tržby dosáhly 2,8 %, což je v souladu s naším výhledem, který počítá s nízkými jednocifernými hodnotami. Příspěvek kaváren provozovaných společností dosáhl 242 milionů dolarů, což představuje impozantní nárůst o 54 %. Marže z příspěvku provozovaných obchodů dosáhla 28,2 % a meziročně se zvýšila o 360 bazických bodů. Upravená marže EBITDA dosáhla 16,6 % a meziročně se zvýšila o 430 bazických bodů.

Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhl segment kaváren provozovaných společností vynikajících výsledků, když vygeneroval tržby z kaváren provozovaných společností ve výši 227 milionů USD a příspěvek kaváren ve výši 60 milionů USD. Meziročně se čisté tržby zvýšily o 30 % a příspěvek kaváren provozovaných společností vzrostl přibližně o 21 %. Procentuální podíl na tržbách provozovaných společností činil 26,5 %. Při porovnávání těchto výsledků s předchozím rokem si připomeňme, že ve 4. čtvrtletí roku 2022 byly naše tržby a marže pozitivně ovlivněny zlomem v položce tržeb ve výši přibližně 7,4 milionu USD, který souvisel především se spuštěním našeho programu Dutch Rewards v roce 2021.

Prosím, odkažte se na naše doplňkové materiály pro investory, kde demonstrujeme změny v maržích podnikových kaváren. Mimo negativní dopad na srovnatelném základě příjmů z přerušení v roce 2022 se marže podnikové kavárny zvýšily v důsledku cenové politiky, pákového efektu prodeje a příznivých nákladů před otevřením, což bylo částečně kompenzováno mírně zvýšenými náklady na suroviny a dalšími provozními náklady.

Jak jsem již zmínil, v roce 2023 jsme dosáhli rozšíření marží o 360 bazických bodů. Přesunem do společnosti SG&A. Za čtvrtletí činily SG&A přibližně 57 milionů dolarů, což zahrnuje přibližně 10 milionů dolarů v podobě kompenzací na základě akcií. Předpokládáme, že v roce 2024 budou průběžné odměny vázané na akcie činit přibližně 30 % až 40 % úrovně roku 2023, protože odměny vázané na akcie spojené s IPO budou plně nárokovatelné v lednu 2024.

Po vyloučení kompenzací na bázi akcií a dalších jednorázových nákladů činily upravené SG&A přibližně 44 milionů USD, tj. 17,4 % tržeb, ve srovnání s 18,9 % ve 4. čtvrtletí loňského roku. Přestože navyšujeme organizační kapacity na podporu rozšiřování podnikání, vyvíjíme také soustředěné úsilí, abychom tyto investice časem zúročili. Za celý rok činila upravená SG&A 16,6 %, což představuje zlepšení o 190 bazických bodů ve srovnání s rokem 2022.

Ohledně naší rozvahy a likvidity. K 31. prosinci jsme měli celkovou likviditu ve výši přibližně 683 milionů USD oproti přibližně 700 milionům USD na konci třetího čtvrtletí. Jsme přesvědčeni, že naše likvidní pozice je dostatečně silná na to, abychom podpořili naše aktuálně zvažované plány růstu při rozšiřování směrem k více než 4 000 kavárnám. K 31. prosinci se tato likvidita skládala z následujících položek: USD v hotovosti a ekvivalentech, 349 milionů USD nevyčerpaného revolveru, 200 milionů USD nevyčerpaných termínovaných úvěrů s odloženým čerpáním. Včera, před vypršením platnosti na konci února, jsme čerpali část termínovaných úvěrů s odloženým čerpáním v celkové výši 150 milionů USD. Tyto prostředky hodláme využít pro obecné firemní účely, mimo jiné včetně výstavby nových kaváren. Mezitím budou tyto peněžní prostředky investovány do krátkodobých úročených cenných papírů, dokud je nebudeme moci plně využít.

Přejdeme k výhledu na rok 2024. Na začátku ledna jsme se podělili o naše očekávání otevřít 150 až 165 nových kaváren. V roce 2024 očekáváme nízký jednociferný systémový růst tržeb ve stejných kavárnách. Tržby očekáváme v rozmezí 1,19 až 1,205 miliardy dolarů. Střed tohoto rozpětí by odrážel 24% růst oproti roku 2023 a 62% růst na dvouleté bázi.

Očekává se, že upravený SG&A se bude pohybovat mezi 15,3 % a 15,8 % celkových tržeb ve středním bodě rozpětí tržeb. To by představovalo pokračující pákový efekt ve výši přibližně 75 až 125 bazických bodů ve srovnání s rokem 2023. Odměny na bázi akcií, které jsou vyloučeny z upraveného SG&A, se očekávají ve výši 12 až 17 milionů USD za rok, což je méně než 39 milionů USD v roce 2023.

Očekává se, že upravený zisk EBITDA se bude pohybovat v rozmezí 185 až 195 milionů USD, což představuje přibližně 15,9 % celkových příjmů ve středu těchto rozmezí. Pro představu, střední hodnota upraveného rozpětí EBITDA představuje přibližně 19% meziroční růst a především 108% růst na dvouleté bázi.

Rád bych zdůraznil několik klíčových předpokladů, z nichž tento výhled vychází. Za prvé, pokračujeme v investicích do našich lidí. Ve 3. čtvrtletí 2023 jsme oznámili investici do vyššího odměňování našich vedoucích kaváren v celé zemi. Dále se 1. dubna zvýší mzdy v Kalifornii na minimálně 20 dolarů za hodinu, což představuje meziroční nárůst přibližně o 25 %. Dohromady bychom v důsledku těchto mzdových změn očekávali snížení upravené marže EBITDA o 50 až 100 bazických bodů.

Druhé, plánujeme investice do P&L a zvýšení technologií na úrovni kaváren, abychom podpořili propustnost plánování a iniciativy v oblasti mobilních objednávek. Dohromady bychom v důsledku těchto investic očekávali 75 až 125 bazických bodů negativního vlivu na upravenou marži EBITDA. V kombinaci s očekávanou upravenou pákou SG&A, kterou jsem právě zmínil, bychom očekávali, že tato opatření budou společně představovat 50 až 100 bazických bodů celkového tlaku na marže v meziročním srovnání.

V roce 2024 navíc hodláme přistoupit k rozsáhlé organizační změně. Na podporu tohoto kroku bychom očekávali náklady ve výši 24 až 31 milionů USD, které považujeme za jednorázové a předpokládáme, že budou téměř zcela vyloučeny z upraveného zisku EBITDA.

Kapitálové výdaje očekáváme v rozmezí 280 až 320 milionů dolarů, oproti 227 milionům dolarů v roce 2023. Tento meziroční nárůst bude způsoben především vyšším procentem pozemních pronájmů v roce 2024 ve srovnání s rokem 2023.

V loňském roce jsme začali schvalovat více budoucích lokalit pomocí pronájmů typu build-to-suit, abychom posunuli náš kapitál zpět na normativnější úroveň. Očekáváme, že veškeré výhody kapitálových výdajů se pevněji projeví počínaje ročníkem 2025.

V roce 2023 jsme na pražírnu vynaložili přibližně 18 milionů USD. V roce 2024 očekáváme výdaje ve výši přibližně 10 milionů USD a předpokládáme, že toto zařízení bude otevřeno v polovině tohoto roku. Dále očekáváme, že v souvislosti s rozšířením pobočky v Arizoně vynaložíme kapitálové výdaje ve výši 6 až 10 milionů USD.

Děkujeme vám a nyní budeme odpovídat na vaše dotazy. Operátore, otevřete prosím linky.

Operator

První otázku položí Andrew Charles z TD Cowen.

Andrew Charles (analyst)

Christine, při zavádění nových vylepšení ve vývoji v roce 2025, jako je build-to-suit a větší zaměření na bílé místo než při vyúčtování. Očekáváte, že se vám podaří zvýšit počet otevřených kaváren nad zhruba 160 dolarů ročně v roce 2023 a řízených pro rok 2024, nebo bychom měli očekávat možná zkrácenou třídu otevření v roce 2025, aby bylo možné lépe sledovat vylepšení, která zavádíte?

Christine Barone (executive)

Děkujeme za vaši otázku, Andrew. Myslím, že pokud jde o výhled do budoucna, dnes opravdu nemluvíme o pokynech pro rok 2025. Máme dobrý pocit z toho, kde se nachází náš tok, a z pokynů, které jsme poskytli kavárnám pro rok 2024, a máme pocit, že máme robustní tok, který podpoří naši budoucnost.

Andrew Charles (analyst)

Skvělé. A pak se chci zeptat na test digitálního objednávání. Co během něj chcete pozorovat? A jak to třeba ve zkrácené podobě mapujete, abyste nezpůsobili přetížení a stres ve vašich velmi produktivních restauracích?

Christine Barone (executive)

Rozhodně. Jak víte, naší značkou jsou služby. A tak je to spojení mezi Broistou a zákazníkem. Takže jak testujeme mobilní a digitální objednávání, opravdu se snažíme pokračovat ve stejném zážitku mezi našimi Broisty a našimi zákazníky. Takže o to se při testování opravdu snažíme. Přemýšlíme o provozu. Co to udělá s rychlostí fronty, jak se nám podaří zařadit nápoje při jejich objednávání, všechny tyto různé věci při provozním testování. Jak víte, máme také drive-thru, které jsou zřízeny s okénkem pro pěší, takže se díváme na to, jak lidé přijdou a vyzvednou si nápoje z okénka pro pěší, a také na to, jak projedou naším drive-thru pruhem a v řadě našich novějších kavárnách máme únikové pruhy. A tak můžeme začít testovat i takové věci, jako je doručení nápoje do auta, které pak může odjet únikovým pruhem, když si vyzvednou svou mobilní objednávku.

Operator

Další otázku položí Jeffrey Bernstein ze společnosti Barclays.

Jeffrey Bernstein (analyst)

Skvělé. Otázka týkající se výhledu růstu. Zdá se, že jste do roku 2024 vstoupili se silnou dynamikou. Zajímalo by mě tedy, zda byste mohl hovořit o složkách, které předpokládáte pro výhled na rok 2024, myslím, že jste říkal nízké jednociferné číslo, kolik bychom měli předpokládat za ceny, a tedy předpoklad provozu a jakékoliv informace, které byste mohl poskytnout k prvnímu čtvrtletí. Vím, že to bylo nestabilní, jak jste zmínil, s počasím na začátku, jen se snažím získat představu o tom, jak se vyvíjí první čtvrtletí ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím a jaký je váš výhled na celý rok 2024.

Charles Jemley (executive)

Jeffe, od roku 2023 se ceny budou pohybovat v nízkých jednociferných číslech. Zatím jsme neupřesnili, jak budeme stanovovat ceny v roce 2024, a v těchto komentářích jsme se zmínili o dopadu kalifornských mezd. Očekáváme, že náš převod tržeb z nových jednotek v dolarovém vyjádření bude podobný, ale jako procento naší kompenzační základny začne klesat oproti úrovni emitentů o 200 až 300 bazických bodů. A pak se budeme pohybovat na nízkém jednociferném čísle kompenzace. Takže bilance je z hlediska růstu na straně provozu docela nominální.

Christine Barone (executive)

Chtěla bych se s vámi podělit a dodat, že když jsme ve 4. čtvrtletí skončili s 5% prodejem v kavárně, tak jsme mezi 3. a 4. čtvrtletím snížili cenu o 300 bazických bodů. Takže toto postupné zvýšení prodejů mezi těmito dvěma čtvrtletími nás opravdu povzbudilo z hlediska reakce zákazníků.

Jeffrey Bernstein (analyst)

Rozumím. A jen pro upřesnění, Christine, vím, že jste zmínila, že rychlost služeb v rámci vašeho provozu je samozřejmě důležitá, ale pak jste také mluvila o inovaci kategorií, která je samozřejmě důležitá pro podporu většího počtu zkoušek a vyšší četnosti. Myslím, že je třeba vyvážit tyto dvě věci, i když by si člověk zřejmě myslel, že půjdou tak trochu proti sobě. Jak o tom uvažujete v širším měřítku?

Christine Barone (executive)

Ano. Myslím, že když přemýšlíme o inovaci kategorie, musí to být opravdu něco, co má dopad. Tedy něco, co buď přinese novou část, nebo novou příležitost pro zákazníka, nebo přivede nové zákazníky. A pak se zamyslet nad tím, jaké typy věcí jsou skutečně v rámci rutin, které již máme. Takže některé věci jsou opravdu v rámci našich stávajících rutin a nepředstavují další vrstvu složitosti, zatímco jiné věci by mohly. Takže při přemýšlení o inovacích a přidávání opravdu vyvažujeme všechny tyto různé věci. Ale rychlost služeb je pro nás opravdu… je pro nás nesmírně důležitá. Takže když promýšlíme jakoukoli novou inovaci, jakoukoli novou věc, kterou zavádíme do kaváren, vždy přemýšlíme o tom, jaký to bude mít dopad na rychlost, kvalitu nebo služby pro naše zákazníky.

Operator

Další otázku nám položí Chris O’Cull ze společnosti Stifel.

Christopher O’Cull (analyst)

Měl bych doplňující otázku týkající se mobilního objednávání a pak ještě jednu otázku, ale zajímalo by mě, jestli můžete nabídnout nějaký orientační bod ohledně toho, jaká by mohla být velikost příležitosti pro mobilní objednávání nebo jak uvažujete o přínosu nebo návratnosti tohoto typu investice? A za druhé, Christine, chtěl jsem se zeptat na placenou reklamu. Zdá se, že placená reklama by mohla být důležitým nástrojem v arzenálu společnosti, pokud jde o růst transakcí. A vypadalo to, že výdaje na reklamu byly v loňském roce, alespoň do třetího čtvrtletí, meziročně relativně stabilní, a to i přes zjevně velký růst tržeb. Jen by mě zajímalo, zda očekáváte, že placená reklama meziročně významně vzroste? A uvažovala společnost o tom, že by do budoucna tuto položku rozpočtovala jako procento z tržeb?

Christine Barone (executive)

Ano. Takže první otázka se týká mobilního pořadí a velikosti příležitosti. Když se na to podíváme, tak věc číslo jedna, kterou naši zákazníci požadují jako vylepšení aplikace, je mobilní objednávání. Takže to by nás mohlo upozornit na to, že naši zákazníci toto vylepšení v naší aplikaci opravdu, ale opravdu chtějí. Díváme se také napříč odvětvím a chápeme, jak důležitý je tento typ technologie pro zákazníky napříč odvětvím. Nedomníváme se, že to bude pro naše čísla v roce 2024 podstatné. Myslíme si však, že je to opravdu velká příležitost. Věříme také, že je to něco, co má potenciál přivést nové zákazníky a má potenciál zavést nové příležitosti. Takže pokud spěcháte a vzpomněli jste si, že jsme jednou měli opravdu dlouhou frontu, můžete – víte, že pokud si objednáte přes mobilní telefon, můžete upravit svůj čas a pomoci vám dostat se včas tam, kam máte namířeno.

Z hlediska reklamy bychom s vámi souhlasili, že opravdu věříme, že reklama je pro nás příležitostí, zejména když dosahujeme rozsahu na některých našich nových trzích, kde máme nižší povědomí o značce. Když jsme vstoupili do čtvrtého čtvrtletí, provedli jsme několik testů v oblasti reklamy, zejména na trzích, jako je Texas, kde víme, že máme před sebou opravdu skvělou příležitost pro zvýšení povědomí o značce.

Operator

Další otázku nám položí Sara Senatore z Bank of America.

Sara Senatore (analyst)

Zajímalo by mě – vlastně 2 otázky. První je, jestli byste mohli rozložit to zlepšení provozu, postupné zlepšení, které jste zaznamenali, jak jste to myslím udělali v předchozích čtvrtletích. Je zřejmé, že jste měli poněkud jednodušší srovnání návštěvnosti, ale pak bych chtěla pochopit, jak velkou část z toho tvořila reklama versus digitální služby versus jakýkoli druh LTO jen jako základní otázku týkající se kompenzace.

Charles Jemley (executive)

Ano. A co se týče kvalitativního složení našich prodejů ve stejných prodejnách, jak víte, vykázali jsme 5, plus 5. Naše cenové přetáčení je přibližně 5 %. Náš odhad převodu tržeb se pohybuje v rozmezí 200 až 300 bazických bodů a zbytek pak skutečně tvoří provoz – základní provoz, který roste a víme, že sekvenčně rostl. A abychom se vrátili ke komentáři Christine, opravdu si myslíme, že některé aktivity, které jsme aktivovali ve 4. čtvrtletí, nám pomohly posunout se z pozice provozu ve 3. čtvrtletí k lepším výsledkům ve 4. čtvrtletí.

Christine Barone (executive)

A myslím, že jak jsme již uvedli, zaznamenali jsme také velmi dobré výsledky v programu odměn. 65% podíl na transakcích. A opět, když si uvědomíme, že máme tolik nových kaváren v portfoliu, je pro nás opravdu povzbudivé, že si udržujeme toto pěkné, stabilní tempo.

Sara Senatore (analyst)

Chápu. Velmi užitečné. A pak jen navážu na to, co si myslíte o vaší schopnosti využívat data, která získáváte o svých zákaznících a transakcích prostřednictvím e-loyalty nebo prostřednictvím digitálních objednávek; pravděpodobně vám pomáhají informovat o tom, co děláte v celé oblasti. Ale hádám, kde jste, nebo zda to chcete dát do přírůstků nebo nějakého jiného měření, jako třeba jakého pokroku dosahujete v jakési analytické části tohoto.

Christine Barone (executive)

Ano. Myslím, že jsme tak nějak ve druhé směně, která se přesouvá do třetí, řekla bych, že se cítíme opravdu dobře. Za prvé, pokračujeme v testování různých typů nabídek prostřednictvím programu odměn. Takže chápeme, jaká úroveň bodů a jaké typy propagačních akcí fungují. Také jsme přidali řadu dárků, jako jsou náramky bestie a přívěsky na boty, o kterých jsem se zmínila. Takže se na to díváme. A to vše nám pak poskytuje údaje o tom, jak naši zákazníci reagují na typy věcí, které děláme. Když to zkombinujeme s pohledem na to, jak přicházejí noví zákazníci, tak do toho vneseme i nějaký externí výzkum. A když se na to všechno podíváme dohromady, tak skutečně naplánujeme kalendář na celý rok, který povede k přílivu nových zákazníků, k novým příležitostem. A tak se cítíme – máme dobrý pocit z cesty, kterou jsme se vydali, pokud jde o způsob, jakým jsme schopni využívat data.

Operator

Další otázku pokládá David Tarantino ze společnosti Robert W. Baird.

David Tarantino (analyst)

Moje otázka, Charley, se týká produktivity nové jednotky. Chtěl jsem se zeptat, zda byste nám mohl poskytnout aktuální informace o tom, co jste v této oblasti zaznamenali v poslední třídě nově otevřených jednotek, když jste dokončili poslední fiskální rok. A pak jsem chtěl trochu více porozumět tomu, co předpokládáte v pokynech pro letošní rok, pokud jde o nové kavárny, konkrétně proto, že podle mých výpočtů to vypadá o něco méně, než kolik to bylo v roce 2023, ale možná jsem to spočítal špatně. Mohl byste mi s tím pomoci?

Charles Jemley (executive)

Dobře, Davide. Takže jsme měli skvělý rok, 31% růst tržeb, nárůst EBITDA o 76 %, prodej ve stejném obchodě o 5 %. A náš systém AUV dosáhl v roce 2023 rekordní hodnoty 1,97 milionu dolarů. Takže věříme, že máme příležitosti na nových trzích, jak tuto strategii zdokonalit, tak budovat povědomí zákazníků. Jak jsme již zmínili, zdokonalili jsme realitní strategii a reflektujeme tyto poznatky o dopadu a pořadí a o tom, jak jdeme na nové trhy.

Zákazníci, jakmile nás vyzkoušeli, vědí, že si nás na nových trzích oblíbili, a vidíme, že rozdíl je skutečně v povědomí mezi našimi novými a stávajícími trhy, ale ne rozdíl ve spokojenosti s návštěvou. Máme příležitost budovat tyto AUV na nových trzích kombinací top of the funnel, kterou právě zmínila Christine, jak to testujeme a jak budujeme komunitu. Na to se velmi soustředíme. Jsme velmi spokojeni s prvními výsledky, ale uvědomujeme si, že budování značky probíhá a budování prodeje probíhá v průběhu času pomocí nových prodejních vrstev, jako je mobilní objednávka, kterou jsme právě oznámili. Takže sdílíme tyto celosystémové AUV, tyto společností provozované AUV každé čtvrtletí odráží, jak se systém vyvíjí. A uvědomili jsme si, že v podstatě všechny jednotky budou stoupat s touto vazbou na to, jak řídíme návštěvnost, zaměřujeme se na povědomí, zaměřujeme se na budování značky. A skutečně v tom budeme pokračovat i v příštím roce a pokusíme se dosáhnout podobných lepších výsledků v roce 2024, pokud jde o tato nová otevření na trhu.

David Tarantino (analyst)

Rozumím. Možná se zeptám jinak. Zahrnuje výhled na rok 2024 – a když uvažujete o průměrných týdenních prodejích nebo průměrných objemech pro třídu 2024, je to – předpokládáte něco podobného, co jste realizovali v roce 2023, alespoň směrově? Mohl byste se k tomu vyjádřit?

Charles Jemley (executive)

Přibližně podobně, chápejte, že budeme dělat více míst na stávajících trzích, jako je Kalifornie. V Texasu budeme dělat méně relativních míst. A v průběhu letošního roku, a podotýkáme, že tento týden otevíráme Floridu, což pro nás bude nový trh. Takže bychom předpokládali podobný výsledek. Ukáže se, jak se bude dařit novým trhům, jako je Florida, a jsme v tomto ohledu velmi optimističtí.

Christine Barone (executive)

Ano, Davide. Myslím, že když se podíváme na to, jak… pokračujeme v aktualizaci našich realitních modelů, jak rosteme, přidáváme nová data z každé nově otevřené kavárny a sledujeme jejich výkonnost a opět pokračujeme ve zdokonalování této realitní strategie. Předpokládáme tedy podobnou úroveň objemu, ale pokračujeme v hledání způsobů, jak tyto nové jednotky AUV vylepšit.

Operator

Další otázku pokládá John Ivankoe z JPMorgan.

John Ivankoe (analyst)

Otázka nebo téma se týká inovace kategorií a budování prodejních vrstev. A určitě mě to vede k zamyšlení nad vaším ranním obchodem, zejména obvyklým ranním obchodem, a nad tím, jak se Bros indexuje ve srovnání s některými kolegy. Takže jsem chtěl mluvit o příležitosti, kterou můžete mít ke zvýšení frekvence, zejména v ranních hodinách. A Christine, zejména vzhledem k některým tvým zkušenostem u předchozího zaměstnavatele v oblasti realizace programů stravování, které by vlastně mohly podpořit prodej nápojů, pokud se Bros přiblíží k úvahám o pilotním zavedení některých potravin na některých trzích, zejména když jsme konečně diskutovali o mobilním objednávání a placení jako o inkrementální iniciativě.

Christine Barone (executive)

Díky za otázku, Johne. Jsme nadšeni z proteinového mléka, které jsme uvedli na trh v prvním čtvrtletí, a myslíme si, že skutečně slouží jedinečnému souboru potřeb pro lidi, kteří se snaží získat bílkoviny „vše v jednom“, když začínají ráno. Jak se díváme na inovace do budoucna a budování těchto prodejních vrstev, prozatím se opravdu, ale opravdu soustředíme na mobilní objednávky. Myslíme si, že to pro nás může být něco opravdu silného. A jak to budeme testovat, aby to bylo správně a aby to fungovalo pro Dutch Bros, bude pro nás nesmírně důležité.

A myslím, že když se díváme na to, kde bychom mohli mít příležitosti, uvědomujeme si, že ranní část dne je jednou z těchto oblastí. Takže pokračujeme v přemýšlení o tom, co funguje u ostatních a co by bylo jedinečné pro společnost Dutch Bros a co může fungovat u nás.

Operator

Další otázku položí Jeff Farmer ze společnosti Gordon Haskett.

Jeffrey Farmer (analyst)

Jen by mě zajímalo, jak vaši strategii rozvoje Floridy v roce 2024 a v roce 2025 ovlivnilo nebo ovlivňuje vše, co jste se naučili v souvislosti s vaší strategií rozvoje Texasu v posledních několika letech. Takže v podstatě poučení z Texasu, které aplikujete na Floridu.

Christine Barone (executive)

Ano. Takže pár věcí. Za prvé, myslím, že začneme tím, jak odpovíme na otázku trhu. V poslední době jsme vlastně měli na Floridě naši mobilní jednotku Dutch Bros. Takže budujeme takové to vzrušení a povědomí, když jdeme na trh. Z aktivit, které jsme v rámci toho uskutečnili, jsme získali opravdu dobrý ohlas. Koncem týdne plánujeme otevřít první kavárnu v Orlandu. Vzhledem k množství otevíraných kaváren, které každý rok schvalujeme v rámci našeho plánu, to také zahrnujeme do našich nových modelů. A tak pokaždé, když otevíráme nové kavárny, je to aktualizováno, když se podíváme na schvalování těchto lokalit a vstup na nový trh. Takže si myslím, že se opravdu díváme na tuto strategii rozšiřování a trochu ji zdokonalujeme. A věříme, že konečný výsledek je úplně stejný, jako kdybychom skončili na cestě k více než 4 000 kavárnám. Ale věříme, že to můžeme trochu upravit, když jdeme na tyto nové trhy, jako je Florida.

Jeffrey Farmer (analyst)

To je užitečné. Nesouvisí to s tím, ale trochu se otočím. Jen se vrátím k potenciálnímu zvýšení cen v Kalifornii, ke kterému by mělo dojít na jaře 2024. Snažíte se ochránit dolarový zisk? Snažíte se chránit marži? Chystáte se zaujmout jakýsi vyčkávací postoj k tomu, co udělají někteří kolegové? Jak o tom přemýšlíte v širším měřítku?

Charles Jemley (executive)

Obecně si myslím, že se budeme dívat na ziskovost, nikoli na procentuální marži, a jsme si vědomi toho, co dělají ostatní. Chceme také načasovat vše, co děláme s médii a událostmi na trhu, abychom v tom příliš nezaostávali. Takže budeme upravovat cenu. To víme a právě teď to vyhodnocujeme, abychom byli připraveni, až k tomu dojde.

Operator

Další otázku pokládá Andy Barish z Jefferies.

Andrew Barish (analyst)

Jen jsem chtěl trochu rozvést některé z údajů o maržích a ziskovosti, Charley? A jen jsem se chtěl ujistit, že to, co bylo právě zmíněno o Kalifornii, stejně jako o manažerovi a zvýšení platů od 4. čtvrtletí. Očekává se, že to dohromady bude mít dopad asi 50 až 100 bazických bodů na položku práce pro rok 2024? A je to hlavní faktor, který ovlivní marže na úrovni obchodu? Nebo očekáváte nějaké další položky, kterým bychom měli věnovat pozornost?

Charles Jemley (executive)

Co se týče předsunutého průvodce, máte pravdu. Je to kombinace těchto dvou mzdových událostí, které jsou největším faktorem poklesu marže. Provádíme některé další investice do P&L. Ke konci roku podpoříme to, co potřebujeme v oblasti mobilních objednávek a plateb, a další technologické věci, které děláme, abychom byli připraveni a ujistili se, že náš systém prodejních míst a náš provoz jsou připraveny. Nějaké investice tam jsou. A pak se nám to podaří kompenzovat tím, že budeme pokračovat v získávání G&A pákového efektu, takže pokles čisté marže, očekáváme upravenou úroveň EBITDA, a to je to, co jsme zmínili, což je v souhrnu asi 50 až 100 bazických bodů.

Andrew Barish (analyst)

Chápu. Užitečné. A pak, Christine, na začátku minulého období se diskutovalo o možnostech provozní efektivity prostřednictvím systémů TAP a vím, že se do popředí dostala spousta dalších věcí. Ale jak si to v tuto chvíli představuješ, pokud jde o přehodnocení této potenciální iniciativy v budoucnu?

Christine Barone (executive)

Ano. Chtěla bych se s vámi podělit o to, že rychlost odbavení je pro nás stále velmi důležitá. Víme, že naše dlouhé fronty mohou někdy bránit zákazníkům, aby nás navštěvovali častěji. Konkrétně, když se podíváme na systém TAPS, systém TAP jsme nyní zavedli ve více než 100 kavárnách. A tak jsme povzbuzeni výsledky, které se systémem TAP zaznamenáváme. Plánujeme také investovat do systému TAP, abychom jej mohli nasadit do většiny našich nových kaváren, které budeme postupně otevírat.

Operator

Další otázku položí Nick Setyan z Wedbush Securities.

Nick Setyan (analyst)

Gratuluji ke skvělému 4. čtvrtletí. Moje otázka zní: zmínili jste se o dopadu investic do pracovní síly na marži. Je to před jakýmikoliv cenovými opatřeními? Nebo to vlastně zohledňuje cenová opatření v rámci tohoto výhledu?

Charles Jemley (executive)

Ano, v tomto rámci se uvažuje o některých cenách. V lednu jsme převzali ceny v souvislosti s některými pohyby minimální mzdy a uzákoněnými trhy. A uvažujeme o úrovni, která bude trvat po celý rok, o situaci v Kalifornii a dalších. Takže to je vlastně čistý dopad.

Nick Setyan (analyst)

Chápu. A tak jsem při zahájení hovoru počítal se 4 % v 1. a 2. čtvrtletí, pokud jde o ceny. Je to tak, 4 % v 1. a 2. čtvrtletí z hlediska cen menu?

Charles Jemley (executive)

Pokud se podíváte na náš cenový pohyb, zhruba nízký jednociferný rollover je konec roku 2024, který přichází z roku 2023. A myslím, že je také velmi důležité poznamenat, že jsme v průběhu roku 2023 posilovali naše marže, abychom se připravili na to, co nás čeká v roce 2024.

Nick Setyan (analyst)

Dobře. Takže nízké jednociferné ceny v 1. a 2. čtvrtletí?

Charles Jemley (executive)

Jedná se o přenesení cen z roku 2023 a další ceny, které jsme jasně signalizovali, že zavedeme v roce 2024.

Christine Barone (executive)

V lednu jsme pak v souladu s nárůstem mezd v některých západních státech, včetně Arizony, Kalifornie, Colorada a Washingtonu, snížili ceny v prvním čtvrtletí.

Nick Setyan (analyst)

Dobře. To je fér. A pak jste zmínili, že do roku 2024 vstupujete s velkou dynamikou. Nějaké další objasnění toho, jak vypadají dosavadní hlavní trendy ve srovnání se 4. čtvrtletím?

Christine Barone (executive)

Ne. Myslím, že jsme se v našich připravených poznámkách podělili o to, jak jsme na tom, myslím, že stejně jako všichni ostatní jsme viděli určité dopady počasí. Ale mimo počasí jsme opravdu spokojeni s tím, co jsme v lednu viděli.

Nick Setyan (analyst)

Chápu. A pak jen ohledně COGS, postupně, malý nárůst okolo COGS. Charley, jak se díváte na COGS v roce 2024? Můžeme tam skutečně vidět nějakou páku?

Charles Jemley (executive)

Přímé náklady na složky se zmírnily, ale víme také, že cukr stále roste, a to je součástí našeho spotřebního koše. A že naše náklady na distribuci jsou vzhledem k tomu, že jsme malá firma, stále dosti vysoké vzhledem k nákladům na energie a mzdy, které s tím souvisejí. Takže si myslíme, že COGS budou mít v roce 2024 docela mírný dopad. Neočekáváme zde velký přínos.

Operator

V tuto chvíli nejsou žádné další dotazy. Nyní bych rád předal slovo Christine Baroneové, aby přednesla závěrečné slovo.

Christine Barone (executive)

Děkujeme za vaše dotazy. Na závěr bych chtěla upozornit na náš nedávno dokončený projekt Dutch Luv giveback. Naše obchody, zákazníci, franšízanti a nadace každoročně společně přispívají místním organizacím, které se snaží ukončit hlad v našich komunitách. V letošním roce jsme tuto akci upravili a přešli jsme z jednoho dne darování na kampaň, která nám umožnila darovat jeden dolar za každý prodaný nápoj Dutch Luv od 1. do 18. února. Tato kampaň nejen zvýšila návštěvnost, ale také dala našim zákazníkům příležitost přispět pokaždé, když přišli k našemu okénku, a měla obrovský úspěch. Těším se, až brzy oznámíme naše výsledky, a jsem vděčná za příležitost skutečně dostát našemu poslání, které spočívá v tom, že jeden šálek po druhém přináší obrovskou změnu.

Na závěr bych chtěla říci, že jsme potěšeni našimi dobrými výsledky ve 4. čtvrtletí a věříme, že do roku 2024 vstupujeme v silné pozici. Chci poděkovat všem našim týmům, které vytvářejí tyto výjimečné výsledky díky každodennímu spojení s našimi zákazníky a komunitami. Děkuji vám.

Operator

Tím dnešní telekonference končí. V tuto chvíli se můžete odpojit. Děkujeme vám za účast.

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

 

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

 

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

 

Copyright © 2024 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ


GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika