Skip to content Skip to footer

Apple Earnings Call_CZ

Apple inc.

Earnings Call Transcript 2024-Q1 

Operator

Dobrý den, vítejte u konferenčního hovoru k výsledkům společnosti Apple za 1. čtvrtletí fiskálního roku 2024. Dnešní hovor je nahráván. V tuto chvíli bych pro úvodní poznámky a představení rád předal hovor Suhasini Chandramouliové, ředitelce pro vztahy s investory. Prosím, pokračujte.

Suhasini Chandramouli (executive)

Děkujeme, že jste se k nám připojili. Jako první dnes promluví generální ředitel společnosti Apple Tim Cook a po něm bude následovat finanční ředitel Luca Maestri. Poté otevřeme hovor pro otázky analytiků. Než předám hovor Timovi, ráda bych všem připomněla, že čtvrtletí, o kterém dnes informujeme, zahrnovalo 13 týdnů, zatímco čtvrtletí, o kterém jsme informovali před rokem, zahrnovalo 14 týdnů. Vezměte prosím na vědomí, že některé informace, které uslyšíte během naší dnešní diskuse, budou obsahovat výhledová tvrzení, mimo jiné včetně těch, která se týkají tržeb, hrubé marže, provozních nákladů, ostatních příjmů a výdajů, daní, alokace kapitálu a budoucího výhledu podnikání, včetně možného dopadu makroekonomických podmínek na podnikání a výsledky hospodaření společnosti. Tato prohlášení zahrnují rizika a nejistoty, které mohou způsobit, že se skutečné výsledky nebo trendy budou podstatně lišit od našich prognóz. Další informace naleznete v rizikových faktorech uvedených v poslední výroční zprávě společnosti Apple na formuláři 10-K a ve formuláři 8-K, které byly dnes předloženy Komisi pro cenné papíry a burzy, spolu s příslušnou tiskovou zprávou. Společnost Apple nepřebírá žádný závazek aktualizovat jakákoli výhledová prohlášení, která hovoří pouze k datu, kdy byla učiněna.

Nyní bych ráda předala slovo Timovi, aby přednesl úvodní řeč.
Timothy Cook (executive)

Děkuji, Suhasini. Dobré odpoledne všem a děkuji, že jste se připojili k hovoru. Společnost Apple dnes oznámila tržby za prosincové čtvrtletí ve výši 119,6 miliardy dolarů, což je o 2 % více než před rokem, přestože v tomto čtvrtletí bylo o jeden týden méně. Zisk na akcii činil 2,18 USD, což je o 16 % více než před rokem a rekordní hodnota v historii. Rekordních tržeb jsme dosáhli ve více než dvou desítkách zemí a regionů, včetně rekordních tržeb v Evropě a zbytku Asie a Tichomoří. Pokračovali jsme také v silném dvouciferném růstu na mnoha rozvíjejících se trzích, s historickými rekordy v Malajsii, Mexiku, na Filipínách, v Polsku a Turecku, stejně jako s prosincovými čtvrtletními rekordy v Indii, Indonésii, Saúdské Arábii a Chile. V oblasti služeb jsme dosáhli historického rekordu v příjmech, když placené předplatné meziročně vzrostlo dvouciferným tempem. S potěšením vám dnes oznamuji, že jsme dosáhli nového rekordu v počtu instalovaných zařízení, který nyní překročil 2,2 miliardy aktivních zařízení. Tyto výsledky oznamujeme v předvečer dne, který bude jistě historický, neboť vstupujeme do éry prostorových počítačů. Od zítřka bude Apple Vision Pro, nejvyspělejší zařízení osobní elektroniky všech dob, k dispozici v Apple Storech pro zákazníky v USA a později v tomto roce se rozšíří i do dalších zemí. Apple Vision Pro je revoluční zařízení postavené na desetiletích inovací společnosti Apple, které je o mnoho let napřed před čímkoli jiným. Apple Vision Pro má převratný nový vstupní systém a tisíce inovací a uživatelům i vývojářům zpřístupní neuvěřitelné zážitky, které na žádném jiném zařízení prostě nejsou možné. Recenzenti, zákazníci i vývojáři jsou z tohoto produktu už teď nadšeni. Chválí vše od neuvěřitelného zážitku ze sledování filmu na stometrové obrazovce až po pozoruhodné nové možnosti strojového učení, jako je sledování rukou a mapování místností. Nemůžeme se dočkat, až lidé zažijí kouzlo na vlastní kůži. Pro takové okamžiky ve společnosti Apple žijeme. Proto děláme to, co děláme. Proto se tak neochvějně věnujeme převratným inovacím a proto se tak soustředíme na posouvání technologií až na hranice jejich možností, protože se snažíme obohatit životy našich uživatelů. Při pohledu do budoucna budeme i nadále investovat do těchto a dalších technologií, které budou utvářet budoucnost. To zahrnuje i umělou inteligenci, které nadále věnujeme obrovské množství času a úsilí, a těšíme se, že se ještě letos podělíme o podrobnosti naší probíhající práce v této oblasti. Nyní přejděme k výsledkům za prosincové čtvrtletí a začněme iPhonem. S hrdostí oznamujeme, že tržby dosáhly 69,7 miliardy dolarů, což je o 6 % více než před rokem. Řada iPhone 15 si vysloužila skvělé recenze a byla zákazníky přijata. Telefony iPhone 15 a iPhone 15 Plus mají nádherný nový design s barevným zadním sklem a tvarovanými hranami, Dynamic Island, A16 Bionic a nový 48megapixelový systém fotoaparátů. A iPhone 15 Pro a iPhone 15 Pro Max nastavují zlatý standard chytrých telefonů díky krásnému a lehčímu titanovému designu, špičkovému výkonu s A17 Pro a našemu nejpokročilejšímu systému fotoaparátů s ekvivalentem 7 objektivů Pro a možností nahrávat prostorové video. Funkce jako nouzové volání SOS a silniční asistence přes satelit přinášejí uživatelům klid na cestách a já jsem vděčný za každou poznámku, kterou jsem dostal o jejich život zachraňujícím dopadu. Přechod na Mac. Tržby dosáhly 7,8 miliardy dolarů, což je meziročně o 1 % více, a to díky síle našich nejnovějších modelů MacBooků Pro poháněných technologií M3, přestože se prodávaly o 1 týden méně. Právě minulý týden jsme mohli Macu popřát ke 40. narozeninám. Když byl Mac před 40 lety uveden na trh, změnil všechno a v průběhu let to dokázal znovu a znovu. V poslední době jsme se dostali do obrovského tempa inovací. Od uvedení Apple Silicon v roce 2020 jsme hrdí na to, že můžeme našim uživatelům nabídnout bezkonkurenční výkon a sílu spolu s pozoruhodným neuronovým enginem pro umělou inteligenci a strojové učení. Letos na podzim jsme úžasně uvedli na trh nejnovější generaci Apple Siliconu pro Mac: M3, M3 Pro a M3 Max. Tyto čipy přinášejí nové možnosti v oblasti výkonu a síly a umožňují uživatelům dělat více než kdykoli předtím, ať už vytvářejí hudební díla pomocí nejnovějších funkcí v Logic Pro, nebo překonávají své nejvyšší skóre v graficky náročné hře. Naše řada MacBooků Pro, oblíbená mezi studenty, podnikateli, umělci a střihači videa, je nejlepší rodinou notebooků Pro na světě. A iMac, nejschopnější a nejprodávanější all-in-one počítač na světě, je nyní díky M3 rychlejší než kdykoli předtím. V oblasti iPadů činily tržby za prosincové čtvrtletí 7 miliard dolarů, což je meziročně o 25 % méně kvůli obtížnému srovnávání s uvedením iPadu Pro M2 a iPadu desáté generace během prosincového čtvrtletí loňského roku a o 1 týden nižšímu prodeji. iPad zůstává nejvšestrannějším, nejschopnějším a nejelegantnějším tabletem na současném trhu. I nadále zůstává zařízením pro studenty, kreativce a další, přičemž zákazníci si oblíbili neuvěřitelnou kombinaci přenosnosti a výkonu iPadu. Výkonné aplikace jako Final Cut Pro a Logic Pro pro iPad umožňují tvůrcům videa a hudby rozvinout svou kreativitu novými způsoby, které jsou možné pouze na iPadu. iPad stále posouvá hranice možností tabletu. V kategorii Wearables, Home and Accessories dosáhly tržby 12 miliard dolarů, což je o 11 % méně než před rokem, a to kvůli obtížnému srovnání s načasováním uvedení několika produktů v této kategorii na trh a vlivu 14. týdne minulého roku. V celé naší nejnovější řadě hodinek Apple Watch umožňujeme a podporujeme naše uživatele, aby žili zdravěji, a zároveň děláme používání hodinek Apple Watch ještě intuitivnější. Nové gesto dvojitého klepnutí na Apple Watch Series 9 a Apple Watch Ultra 2 usnadňuje přijímání hovorů, přehrávání a pozastavování hudby nebo pořizování fotografií pomocí iPhonu. Hluboce mě dojalo mnoho dojemných příběhů o tom, jak funkce jako Upozornění na nepravidelný rytmus a Detekce pádu pomohly uživatelům Apple Watch, když to nejvíc potřebovali. A vůbec poprvé si uživatelé mohou vybrat uhlíkově neutrální variantu jakýchkoli nových Apple Watch. Mezitím se naše řada sluchátek AirPods i nadále těšila sváteční oblibě. V oblasti služeb jsme dosáhli rekordních tržeb ve výši 23,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 11 %. Protože jsme v tomto čtvrtletí měli o 1 týden méně, představuje tento růst zrychlení oproti zářijovému čtvrtletí. Dosáhli jsme rekordních příjmů z reklamy, cloudových služeb, platebních služeb a videa a také rekordů za prosincové čtvrtletí v oblasti App Store a AppleCare. Napříč našimi službami neustále rozšiřujeme nabídku, aby si ji uživatelé mohli ještě více oblíbit. Díky přepracované aplikaci Apple TV jsme předplatitelům usnadnili sledování všech jejich oblíbených pořadů, filmů a sportovních přenosů, včetně hitů Apple TV+, jako jsou Masters of the Air, Monarch a Slow Horses. Jsme hrdí na to, že se můžeme podílet na filmu Martina Scorseseho Zabijáci květinového měsíce, který dojal diváky a získal více než 200 ocenění, včetně ceny za nejlepší film roku od New York Film Critics Circle, 9 nominací na cenu BAFTA, vítězství na Zlatém glóbu a 10 nominací na Oscara, včetně té za nejlepší film. Za celou produkci Apple TV+ jsme od zavedení služby získali 2 050 nominací na ceny a 450 vítězství. Jsme také nadšeni, že tento měsíc začíná nová sezóna Major League Soccer. Těšíme se na návrat Lionela Messiho na hřiště a na sledování všech našich oblíbených týmů v této jistě neuvěřitelné sezóně. A odpočítáváme čas do Apple Music Super Bowl Halftime Show s Usherem. Přesun k maloobchodu. V posledních měsících jsme otevřeli 3 prodejny, včetně naší 100. prodejny v Asii a Tichomoří. Během celých svátků se členové našeho týmu snažili zákazníkům pomoci najít dokonalý dárek. A vím, že členové našeho amerického týmu se obzvlášť těší, až zítra začnou našim zákazníkům předvádět Apple Vision Pro. Ve společnosti Apple žijeme a dýcháme inovacemi. Jsme hnáni k tomu, abychom byli průkopníky nových technologií, které mohou obohatit životy našich zákazníků, a stejně tak cílevědomě se snažíme projevovat naše hodnoty a být ve světě silou dobra. Únor je měsícem černošské historie a na jeho počest jsme uvedli na trh novou kolekci Black Unity, která zahrnuje náramek Black Unity Sport Loop. Letošní návrhy odrážejí trvalý závazek pracovat na spravedlivějším světě. Pokračujeme také v zásadní práci v rámci naší iniciativy Rasová rovnost a spravedlnost a jsme hrdí na to, že můžeme i nadále poskytovat granty organizacím, které mají skutečný dopad na svět. V posledních měsících jsme také učinili významné pokroky v naší práci v oblasti životního prostředí. Spolupracujeme s dodavateli, abychom pro výrobu ve společnosti Apple zajistili více čisté energie. Používáme více recyklovaných materiálů než kdykoli předtím a energeticky úspornější dopravu než kdykoli předtím. A každým dnem podnikáme další a další kroky k tomu, abychom se do roku 2030 stali stoprocentně uhlíkově neutrálními ve všech našich produktech. Apple je společnost, která se nikdy nevyhýbala velkým výzvám. Je to proto, že jsme založeni na hlubokém smyslu pro účel a vedeni základní vírou v transformační sílu inovací. A proto se díváme do budoucnosti s optimismem, věříme v dlouhodobou perspektivu a jsme tak nadšení, jako nikdy předtím, že můžeme našim uživatelům poskytovat služby, jaké umí jen Apple.

S tímto předávám slovo Lucovi.
Luca Maestri (executive)

Děkuji Time, a přeji všem dobré odpoledne. Tržby za prosincové čtvrtletí dosáhly 119,6 miliardy dolarů, což je o 2 % více než v loňském roce. Během prosincového čtvrtletí před rokem ovlivnily naše výsledky 2 jedinečné faktory: zaprvé jsme měli ve čtvrtletí týden navíc a zadruhé jsme měli odstávky továren související s COVID, které omezily dodávky iPhonů. Odhadujeme, že čistý dopad těchto dvou faktorů vedl v tomto čtvrtletí k poklesu našich příjmů o 2 procentní body. V Evropě a ve zbytku Asie a Tichomoří jsme dosáhli rekordních tržeb a na našich rozvíjejících se trzích pokračujeme v dobrých výsledcích, přičemž na většině sledovaných rozvíjejících se trhů jsme zaznamenali dvouciferný růst. Tržby z produktů dosáhly 96,5 miliardy USD, což je ve srovnání s loňským rokem stejná hodnota, a to díky silným výsledkům v oblasti iPhonů, které byly kompenzovány náročnými porovnáními v oblasti iPadů a nositelných zařízení, domácnosti a příslušenství a o 1 týden nižším prodejem v tomto roce v rámci celého portfolia. Díky bezkonkurenční loajalitě našich zákazníků a velmi vysoké úrovni jejich spokojenosti dosáhla naše celková instalovaná základna aktivních zařízení nového rekordu ve všech produktech a zeměpisných segmentech a nyní přesahuje 2,2 miliardy aktivních zařízení. Tržby ze služeb dosáhly historického rekordu 23,1 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 11 %. Když vezmeme v úvahu loňský týden navíc, představuje to postupné zrychlení růstu oproti zářijovému čtvrtletí. Jsme velmi spokojeni s výkonem našich služeb na rozvinutých i rozvíjejících se trzích, přičemž jsme dosáhli historických rekordů v tržbách v Americe, Evropě a zbytku Asie a Tichomoří. Hrubá marže společnosti dosáhla 45,9 %, což představuje sekvenční nárůst o 70 bazických bodů, a to díky pákovému efektu a příznivému mixu, který byl částečně kompenzován vlivem směnných kurzů. Hrubá marže na produktech dosáhla 39,4 %, což představuje sekvenční nárůst o 280 bazických bodů, rovněž díky pákovému efektu a příznivému složení sortimentu, částečně kompenzovanému vlivem směnných kurzů. Hrubá marže ze služeb dosáhla 72,8 %, což je o 190 bazických bodů více než v minulém čtvrtletí v důsledku příznivějšího mixu. Provozní náklady ve výši 14,5 miliardy dolarů se pohybovaly uprostřed námi stanoveného rozpětí a meziročně vzrostly o 1 %. Čistý zisk činil 33,9 miliardy USD, což je o 3,9 miliardy USD více než v loňském roce. Zředěný zisk na akcii činil 2,18 USD, což je o 16 % více než loni a rekordní hodnota, a provozní cash flow bylo velmi silné a dosáhlo 39,9 miliardy USD. Dovolte mi nyní uvést podrobnější údaje o jednotlivých kategoriích našich příjmů. Tržby z prodeje iPhonů činily 69,7 miliardy USD, což je o 6 % více než v předchozím roce. Dosáhli jsme historických rekordů v několika zemích a regionech, včetně Latinské Ameriky, západní Evropy, Středního východu a Koreje, a také rekordů za prosincové čtvrtletí v Indii a Indonésii. Naše aktivní instalovaná základna iPhonů vzrostla na nové historické maximum a během čtvrtletí jsme zaznamenali rekordní počet uživatelů, kteří upgradovali iPhone. Zákazníci si novou řadu iPhone 15 oblíbili a podle nejnovějších zpráv společnosti 451 Research dosahuje spokojenost zákazníků v USA 99 %. Mnoho modelů iPhone patřilo ve čtvrtletí k nejprodávanějším smartphonům na celém světě. Podle průzkumu společnosti Kantar byly iPhony 4 z 5 nejprodávanějších modelů v USA a Japonsku, 4 z 6 nejprodávanějších modelů v městské Číně a Velké Británii a všech 5 nejprodávanějších modelů v Austrálii. Mac dosáhl tržeb 7,8 miliardy dolarů a vrátil se k růstu, přestože se letos prodával o 1 týden méně. To představuje výrazné zrychlení oproti zářijovému čtvrtletí, kdy jsme se potýkali s náročným srovnáním kvůli přerušení dodávek a následnému oživení poptávky, které jsme zažili před rokem. Odezva zákazníků na naše nejnovější modely iMac a MacBook Pro s čipy M3 byla skvělá a naše instalovaná základna Maců dosáhla historického maxima, přičemž téměř polovina kupujících Maců byla v tomto čtvrtletí nováčky. Také společnost 451 Research nedávno uvedla, že spokojenost zákazníků s počítači Mac v USA dosahuje 97 %. iPad dosáhl tržeb 7 miliard dolarů, což je meziroční pokles o 25 %. iPad čelil obtížnému srovnání, protože během loňského prosincového čtvrtletí jsme uvedli na trh nový iPad Pro a iPad 10. generace a měli jsme týden prodeje navíc. Počet instalovaných iPadů však stále roste a je historicky nejvyšší, přičemž více než polovina zákazníků, kteří si iPad v tomto čtvrtletí zakoupili, je nováčky. A spokojenost zákazníků s iPadem byla nedávno v USA naměřena na úrovni 98 %. Tržby z prodeje nositelných zařízení, domácích potřeb a příslušenství dosáhly 12 miliard USD, což je meziročně o 11 % méně kvůli náročnému porovnání uvedení na trh a týdnu navíc před rokem. Loni touto dobou jsme měli po celé čtvrtletí prospěch z uvedení AirPods Pro druhé generace, hodinek Watch SE a prvních hodinek Watch Ultra. Nadále se nám daří přilákat nové zákazníky k hodinkám Apple Watch. Téměř 2/3 zákazníků, kteří si během čtvrtletí zakoupili hodinky Apple Watch, byli noví zákazníci. A podle nejnovější zprávy společnosti 451 Research je spokojenost zákazníků v USA 96 %. A v oblasti služeb nás velmi potěšil dvouciferný růst, který byl způsoben silou našeho ekosystému. Naše instalovaná základna nyní činí více než 2,2 miliardy aktivních zařízení a nadále slušně roste, čímž vytváří pevný základ pro budoucí expanzi našeho podnikání v oblasti služeb. I nadále zaznamenáváme zvýšený zájem zákazníků o naše služby. Transakční účty i placené účty dosáhly nového historického maxima, přičemž placené účty meziročně vzrostly dvouciferným tempem. Také naše placené předplatné vykázalo silný dvouciferný růst. V rámci všech služeb na naší platformě máme výrazně přes 1 miliardu placených předplatných, což je více než dvojnásobek počtu, který jsme měli ještě před 4 lety. V neposlední řadě pokračujeme v rozšiřování a zkvalitňování našich současných služeb. Od nominací na Oscara v kinech s Apple TV+ přes další publikace v News+, jako je The Atlantic, až po nové vzrušující hry v Arcade. Pokud se zaměříme na podnikovou sféru, stále vidíme, že mnoho firemních zákazníků využívá produkty Apple ke zvýšení produktivity a podpoře inovací. Společnost Target nedávno doplnila své stávající nasazení tisíců Maců o nejnovější MacBook Pro M3, který umožňuje zaměstnancům různých oddělení odvádět co nejlepší práci. Na rozvíjejících se trzích nabízí Zoho, přední technologická společnost se sídlem v Indii, svým více než 15 000 zaměstnancům po celém světě možnost volby zařízení. 80 % zaměstnanců používá k práci iPhone a téměř 2/3 z nich volí jako primární počítač Mac. V souvislosti s nadcházejícím uvedením Apple Vision Pro jsme svědky silného vzrušení v podnikové sféře. Přední organizace napříč mnoha odvětvími, jako jsou Walmart, Nike, Vanguard, Stryker, Bloomberg a SAP, začaly využívat a investovat do Apple Vision Pro jako do nové platformy, která jejich zákazníkům a zaměstnancům přináší inovativní prostorové počítačové zážitky. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme, co úžasného naši podnikoví zákazníci v následujících měsících a letech vytvoří – od každodenní produktivity přes spolupráci při navrhování produktů až po pohlcující školení. Nyní mi dovolte přejít k naší peněžní pozici a programu návratnosti kapitálu. Čtvrtletí jsme zakončili s hotovostí a obchodovatelnými cennými papíry ve výši 173 miliard dolarů. Snížili jsme objem komerčních cenných papírů o 4 miliardy USD, takže naše celkové zadlužení činilo 108 miliard USD. V důsledku toho byla čistá hotovost na konci čtvrtletí 65 miliard dolarů a náš cíl stát se časem čistě hotovostně neutrální zůstává nezměněn. Během čtvrtletí jsme akcionářům vrátili téměř 27 miliard USD, z toho 3,8 miliardy USD ve formě dividend a ekvivalentů a 20,5 miliardy USD prostřednictvím odkupu 112 milionů akcií Apple na volném trhu. V rámci konečného vypořádání 19. ASR jsme také vyřadili dalších 6 milionů akcií. Jako obvykle poskytneme aktualizaci našeho programu navracení kapitálu, až na konci tohoto čtvrtletí oznámíme výsledky. V březnovém čtvrtletí bych se rád věnoval našemu výhledu, který zahrnuje informace o budoucnosti, o nichž se Suhasini zmínil na začátku hovoru. Barva, kterou dnes uvádíme, předpokládá, že se makroekonomický výhled nezhorší oproti tomu, co dnes předpokládáme pro aktuální čtvrtletí. A očekáváme, že měnové kurzy budou v meziročním srovnání představovat pro tržby nepříznivý vliv ve výši přibližně 2 procentních bodů. Připomeňme, že v prosincovém čtvrtletí před rokem jsme se potýkali s výrazným omezením dodávek telefonů iPhone 14 Pro a 14 Pro Max v důsledku odstávek továren COVID-19. V prosinci jsme se potýkali s výrazným omezením dodávek telefonů iPhone 14 Pro a 14 Pro Max. A v březnovém čtvrtletí před rokem se nám podařilo doplnit zásoby v kanálu a uspokojit značnou poptávku, která v důsledku těchto omezení vznikla. Odhadujeme, že tento vliv zvýšil celkové tržby za březnové čtvrtletí loňského roku o téměř 5 miliard dolarů. Když tento dopad z loňských tržeb odstraníme, očekáváme, že jak celkové tržby společnosti za březnové čtvrtletí, tak tržby za iPhone budou podobné jako před rokem. V oblasti služeb očekáváme podobný dvouciferný růst jako v prosincovém čtvrtletí. Očekáváme, že hrubá marže se bude pohybovat mezi 46 % a 47 %. Očekáváme, že provozní náklady se budou pohybovat mezi 14,3 a 14,5 miliardy USD. USD, bez případného dopadu tržního ocenění menšinových investic, a očekáváme, že naše daňová sazba se bude pohybovat kolem 16 %. A konečně dnes naše představenstvo vyhlásilo peněžní dividendu ve výši 0,24 USD na akcii kmenových akcií splatnou 15. února 2024 akcionářům s rozhodným dnem 12. února 2024.

Tímto otevíráme hovor pro dotazy.
Suhasini Chandramouli (executive)

Děkuji ti, Luco. [Pokyny operátora] Operátore, můžeme dostat první otázku?

Operator

První otázku nám položí Erik Woodring ze společnosti Morgan Stanley.

Erik Woodring (analyst)

Mám 2 a gratuluji k pěknému čtvrtletí. Luco, možná kdybychom začali u tebe, mohl bys nám trochu přiblížit některé z faktorů služeb? Je zřejmé, že v prosincovém čtvrtletí se oproti tvým očekáváním podařilo dosáhnout opravdu dobrých výsledků. Rekordní hrubá marže naznačuje, že zdrojem lepších výsledků byly pravděpodobně vaše činnosti s vyšší marží. Ale můžete nám možná trochu objasnit, jak bychom měli uvažovat o růstu služeb v březnovém čtvrtletí? A pak mluvit o některých základních faktorech v prosincovém čtvrtletí a pak v březnovém čtvrtletí, jaké by byly rozdílné předpoklady. A pak mám ještě jednu otázku, prosím.

Luca Maestri (executive)

Díky, Eriku, za otázku. Začněme prosincovým čtvrtletím. Jak jsme již řekli, nárůst o 11 %, 23,1 miliardy dolarů je pro nás rekordní, s rekordními hodnotami v Americe, v Evropě a ve zbytku Asie a Pacifiku. Z geografického hlediska se tedy jednalo o poměrně široký záběr a velmi silné výsledky ve všech kategoriích služeb, protože jsme zaznamenali rekordní tržby za cloud, platby, video a reklamu a rekordní prosincové čtvrtletí za App Store a AppleCare. V loňském roce jsme samozřejmě měli týden navíc, takže 11 % je silnějších než – základní výkon je silnější než 11 %, které jsme vykázali. Myslím, že se daří celému ekosystému, protože nadále zaznamenáváme růst a nové historické rekordy jak u transakčních, tak u placených účtů, což je samozřejmě velmi důležité. A placené předplatné pokračuje v silném dvouciferném růstu. Jen pro srovnání, máme více než 1 miliardu placených předplatných napříč všemi službami na naší platformě. To je více než dvojnásobek počtu placených předplatných, které jsme měli ještě před čtyřmi lety, takže je zřejmé, že jde o velmi významný růst. Během připravených poznámek k březnovému čtvrtletí jsem se zmínil, že budeme pokračovat v dvouciferném růstu, který bude v procentech podobný tomu, který jsme vykázali za prosincové čtvrtletí. Neposkytujeme pokyny týkající se různých kategorií služeb, takže více barev poskytneme, až budeme reportovat za 3 měsíce.

Erik Woodring (analyst)

Dobře. A pak, Time, je opravdu hezké vidět, že vaše instalovaná základna dosáhla rekordní úrovně, opět ve srovnání se všemi produkty a zeměpisnými oblastmi. Zajímalo by mě, jestli byste se mohl podělit o trochu podrobnější informace o nových uživatelích, které se vám podařilo získat za posledních 12 měsíců, tedy jak se tato nová kohorta může lišit od minulých kohort, ať už z hlediska geografického zastoupení nebo příklonu k určitým produktům, nebo dokonce jak se mohou lišit trendy jejich monetizace od minulých kohort.

Timothy Cook (executive)

Ano. Eriku, řekl bych, že rozvíjející se trhy jsou – byly pro nás velmi silnou oblastí. Když se na to podíváte, Indie v prosincovém čtvrtletí zaznamenala silný dvouciferný růst příjmů a dosáhla rekordních čtvrtletních příjmů. Další rozvíjející se trhy, jako je Indonésie, také dosáhly čtvrtletního rekordu a měli jsme několik regionů s rekordními tržbami od Latinské Ameriky po Blízký východ. A toto téma bylo poměrně konzistentní i v dalších čtvrtletích roku. Takže rozvíjející se trhy jsou velmi, velmi důležité a mám pocit, že se nám na nich daří.

Operator

Další otázku nám položí Mike Ng z Goldman Sachs.

Michael Ng (analyst)

Mám jen 2 otázky. První se týká služeb. Jen mě zajímá, proč v březnovém čtvrtletí nedojde k podobnému dvoucifernému růstu jako v prosincovém čtvrtletí – proč nebude potenciálně rychlejší, vzhledem k tomu, že v prosincovém čtvrtletí byl samozřejmě nepříznivý vítr v podobě kompenzačního týdne navíc, a také si myslím, že v březnovém čtvrtletí by měla pomoci některá zvýšení cen u vybraných služeb Apple One, která byla zavedena v zimě. Bylo by skvělé, kdybyste se ještě zamysleli nad tím, jaké jsou vaše předpoklady. A pak mám rychlou doplňující otázku.

Luca Maestri (executive)

Ano. Uvidíme, jak se bude čtvrtletí vyvíjet. Upozornil bych na dvě věci. Jednou je skutečnost, že jsme zmínili, že v březnovém čtvrtletí očekáváme několik záporných kurzových bodů, přičemž v prosincovém čtvrtletí byl pro nás kurzový vývoj v podstatě stabilní. Takže tu máte trochu protivítr. A když se podíváte na vývoj našeho podnikání v oblasti služeb v posledních několika čtvrtletích, srovnání za březen je o něco obtížnější než srovnání za prosinec.

Michael Ng (analyst)

Skvělé. A druhá otázka: bylo velmi zajímavé slyšet o investicích podnikových zákazníků do Vision Pro. Mohl byste se zmínit o některých snahách o podporu vývojářského ekosystému Vision Pro? A také bylo dobré slyšet o potenciálních nadcházejících oznámeních týkajících se umělé inteligence, takže jakékoli myšlenky v této oblasti by byly také užitečné.

Timothy Cook (executive)

Ano. Jsme neuvěřitelně nadšeni možnostmi, které Vision Pro nabízí pro podniky. Viděl jsem několik ukázek od různých společností. Luca jich několik zmínil ve svém úvodním slově, ale Walmart má velmi skvělou aplikaci pro merchandising. Existují firmy, které dělají aplikace pro spolupráci, pro spolupráci v oblasti designu. Existují aplikace pro terénní služby. Opravdu všude. Existují aplikace, které jsou určeny pro řídicí centra, velitelská centra. SAP se do toho opravdu pustil a samozřejmě SAP je v tolika firmách, že si myslím, že pro nás bude velká příležitost v podnikové sféře, a nemůžeme být nadšenější z toho, kde se věci právě teď nacházejí. Samozřejmě se těšíme na zítřek. Bylo to několikaleté úsilí mnoha lidí napříč společností Apple. A opravdu bylo potřeba úsilí celé společnosti, aby se to dostalo tak daleko. Pokud jde o generativní umělou inteligenci, na kterou se asi zaměřujete, máme za sebou spoustu interní práce, jak už jsem naznačil. Náš modus operandi, chcete-li, vždycky spočíval v tom, že jsme dělali práci a pak o ní mluvili a nevystupovali před sebou. A tak se toho budeme držet i v tomto případě. Ale máme několik věcí, na které se neuvěřitelně těšíme a o kterých budeme mluvit ještě letos.

Operator

Další otázka je od Wamsi Mohan z Bank of America.

Wamsi Mohan (analyst)

Mám také 2 otázky. Za prvé, pokud jde o iPhone, objevily se obavy z prodlužování cyklů výměny a zintenzivnění konkurence v Číně. A vy stále překonáváte tržby z iPhonů navzdory slabším výsledkům v Číně. Zajímalo by mě, jak celkově uvažujete o cyklu 15 vzhledem k tomu, co jste viděli v prosincovém čtvrtletí. A poté mám další otázku.

Timothy Cook (executive)

Je to Tim. Jak jsme se zmínili v úvodním slově, vzrostli jsme o 6 %. S tímto výkonem jsme spokojeni. Pod tím se skrývají opravdu dobré výsledky v několika částech světa, přičemž v Evropě a zbytku Asie a Tichomoří jsme dosáhli rekordních výsledků. Jak jsem již zmínil, obzvláště dobře se nám dařilo na několika rozvíjejících se trzích od Latinské Ameriky po Blízký východ a rekordů jsme dosáhli v prosincovém čtvrtletí v Indii a Indonésii, takže opravdu velkolepé reakce na iPhone v širokém měřítku. Důležité je, že jsme také celosvětově zaznamenali rekord v počtu upgradů iPhonu. A instalovaná základna dosáhla nového historického maxima, což odpovídá celkovému počtu našich zařízení. A tak je tu spousta dobrých věcí. Luca ve svém úvodním komentáři zmínil, že iPhony byly 4 z 5 nejprodávanějších modelů chytrých telefonů v USA a Japonsku a 4 z 6 nejprodávanějších v městské Číně a Velké Británii a všechny 5 nejprodávanějších v Austrálii. A tato úroveň spokojenosti zákazníků s iPhonem 15 dosáhla 99 %. Pokud se podíváte na iPhone 15 od jeho ohlášení a dodání v září, tedy včetně části 4. čtvrtletí, a porovnáte to s iPhonem 14 za stejné období, iPhone 15 překonává iPhone 14. A tak z toho máme velmi dobrý pocit a rekordní nárůst počtu upgradů je pro nás obzvlášť vzrušující.

Wamsi Mohan (analyst)

Skvělé. A jako pokračování, zřejmě jste právě uvedli na trh Vision Pro, což je zcela nová kategorie. Jde o cenovou kategorii, která je mnohem vyšší než většina vašich ostatních produktů, které jste uvedli na trh pravděpodobně za posledních deset let. Ale jen by mě zajímalo, jak byste měřili úspěch Vision Pro v čase? A křivku přijetí kterého produktu Apple byste považoval za potenciálně nejpodobnější? A existuje způsob, jakým bychom si mohli myslet, že by Vision Pro mohl časem zastínit třeba něco jako iPad v tržbách?

Timothy Cook (executive)

Každý výrobek má svou vlastní cestu, a proto bych ho nechtěl s žádným konkrétním srovnávat. Řekl bych jen, že interně nemůžeme být nadšenější. Máme neuvěřitelné množství nadšení od vývojářů i od zákazníků, kteří se nemohou dočkat zítřka, až si vyzvednou své jednotky. A jsme neuvěřitelně hrdí na to, že od zítřka můžeme v mnoha našich prodejnách ve Spojených státech předvést jednotku lidem, kteří si ji chtějí vyzkoušet. A tak uvidíme a budeme informovat o jeho výsledcích v kategorii Wearables, kterou znáte. Myslím, že když se na to podíváte z hlediska ceny, je v tom produktu nacpáno neuvěřitelné množství technologií. V produktu je 5 000 patentů. A je samozřejmě postaven na mnoha inovacích, kterým Apple věnoval několik let, od křemíku po displeje a významnou umělou inteligenci a strojové učení, veškeré sledování rukou, mapování místností, všechny tyto věci jsou poháněny umělou inteligencí. A tak jsme z toho neuvěřitelně nadšení. Nemůžu se dočkat, až budu zítra v obchodě a sám uvidím reakce.

Operator

Další otázku položí Amit Daryanani ze společnosti Evercore.

Amit Daryanani (analyst)

Mám také 2. Nejprve jsem doufal, že byste mohl trochu pohovořit o tom, co právě teď vidíte v Číně. Myslím, že z geografického hlediska je to jedno z mála míst, kde došlo k dvoucifernému poklesu, zatímco vše ostatní rostlo. Takže doufám, že byste mohl věnovat trochu času diskusi o tom, co tam vidíte z hlediska konkurence a hlavně z hlediska poptávky v Číně.

Timothy Cook (executive)

Ano. Pokud se podíváte na iPhone v kontinentální Číně, o který se podle mého názoru hodně zajímáme, a podíváte se na něj v konstantní měně, tedy spíše z provozního pohledu, tak jsme u iPhonu zaznamenali pokles v řádu jednotek procent. A tak to byly jiné věci, které způsobily větší meziroční pokles. Co se týče dobrých zpráv, v pevninské Číně jsme meziročně zaznamenali solidní nárůst upgradů a v městské Číně jsme měli 4 ze 6 nejprodávanějších modelů chytrých telefonů. Společnost IDC také právě vydala zprávu, kterou jste možná viděli, že jsme byli nejlepší značkou za celý rok a za prosincové čtvrtletí. A tak je tu několik dobrých zpráv spolu s… samozřejmě bychom raději neuzavírali smlouvy.

Amit Daryanani (analyst)

To je fér. V návaznosti na to jste po zavedení DMA v Evropě provedli v App Storu řadu změn. Můžete se zmínit o některých klíčových aktualizacích? A pak, Luco, po odečtení toho všeho, vidíte, že to bude mít nějaký významný finanční dopad na vaše služby nebo širší výkaz P&L společnosti Apple?

Timothy Cook (executive)

Ano. Pokusím se odpovědět na obojí a Luca k tomu může přidat pár poznámek. Minulý týden jsme v Evropě oznámili řadu změn, které budou platit od března, tedy od posledního měsíce prvního kalendářního čtvrtletí, druhého fiskálního čtvrtletí. To jsou – některé z věcí, které jsme oznámili, zahrnují alternativní možnosti účtování, alternativní obchody s aplikacemi nebo tržiště, chcete-li. Otevíráme také NFC pro nové možnosti bankovních aplikací a peněženek. To jsou některé z věcí, které jsme oznámili. Pokud se zamyslíte nad tím, co jsme v průběhu let udělali, tak jsme se opravdu zaměřili na soukromí, bezpečnost a použitelnost. A snažili jsme se co nejvíce přiblížit minulosti, pokud jde o věci, které jsou… které mají lidé na našem ekosystému rádi. Ale nebudeme schopni poskytnout maximum toho, co bychom mohli dodat, protože — musíme dodržovat nařízení. A tak pokud jde o předvídání rozhodnutí, která vývojáři a uživatelé učiní, je velmi obtížné to udělat s přesností. A tak uvidíme, co se stane v březnu.

Luca Maestri (executive)

Ano. Amit, jak řekl Tim, tyto změny se chystáme zavést v březnu. Hodně bude záležet na rozhodnutích, která budou učiněna. Abychom to uvedli do kontextu, změny se týkají trhu EU, který představuje zhruba 7 % našich celosvětových příjmů z App Store.

Amit Daryanani (analyst)

Perfektní. To je opravdu dobrá perspektiva.

Operator

Další otázku nám položí Aaron Rakers ze společnosti Wells Fargo.

Aaron Rakers (analyst)

Mám 2, jak si asi dokážete představit. Myslím, že první otázka, na kterou bych se chtěl zeptat a možná ji trochu více rozvést, jsou pozoruhodné trendy, které vidíme konkrétně u hrubých marží vašich produktů. Takže by mě zajímalo, jak se díváme dopředu, myslím, že v tomto posledním čtvrtletí, byly nějaké přínosy, které vidíte, jako například závazky týkající se nákupní složky, které jste zavedli, řekněme, před rokem a které se projevily? A jak se díváte na cenové prostředí v oblasti komponentů, pokud jde o hrubou marži v březnovém čtvrtletí a do budoucna?

Luca Maestri (executive)

Ano. Co se týče produktů, a pak bych možná uvedl celkový komentář za společnost, na straně produktů se naše hrubé marže postupně zvýšily o 280 bazických bodů, což je samozřejmě velmi významný nárůst. Řekl bych, že dvě hlavní složky tohoto nárůstu jsou příznivý mix. Samozřejmě se velmi dobře dařilo iPhonu. Velmi dobře se nám dařilo s našimi špičkovými modely. A samozřejmě pákový efekt. Je to pro nás největší čtvrtletí v roce, a tak se projevuje pákový efekt. Částečně jsme kompenzovali negativní vliv směnných kurzů, ale v čistém vyjádření samozřejmě velmi výrazné zlepšení. A velmi podobnou dynamiku jsme měli na straně služeb, kde jsme sekvenčně zvýšili o 190 bazických bodů, i v tomto případě díky příznivějšímu mixu. A tak nám kombinovaný efekt těchto dvou podniků přinesl 45,9 % na úrovni celé společnosti, což je o 70 % více než v předchozím období. Z mých připravených poznámek jste slyšeli, že celkovou hrubou marži společnosti směřujeme na 46 % až 47 %, což je další rozšíření marží ve srovnání s již tak velmi dobrými výsledky v prosincovém čtvrtletí.

Aaron Rakers (analyst)

Dobře. A pak druhá otázka, na kterou jsem se chtěl zeptat. Time, zmínil jste se o svém nadšení z generativní umělé inteligence a o některých oznámeních, o kterých bychom měli uvažovat možná ještě letos. Jedna z věcí, která mě zaujala, je, že vaše kapitálové výdaje se v loňském roce skutečně snížily. Zajímalo by mě, jak se chcete více přiklonit ke generativní umělé inteligenci, jestli bychom měli zvážit intenzitu kapitálových výdajů společnosti Apple, abychom mohli investovat do vytvoření platformy pro generativní umělou inteligenci, vzhledem k některým věcem, které jsme viděli u některých jiných velkých technologických společností?

Luca Maestri (executive)

Přijmu tu otázku, Aarone. Vždycky jsme říkali, že nikdy nebudeme investovat do podnikání málo, takže v rámci vývoje našich produktů, softwaru a služeb provádíme všechny nezbytné investice. A tak budeme i nadále investovat do všech oblastí podnikání a na odpovídající úrovni. A velmi se těšíme na to, co nás čeká do konce roku.

Operator

Další otázku pokládá Krish Sankar z TD Cowen.

Sreekrishnan Sankarnarayanan (analyst)

Mám 2. První je pro Lucu, vysvětlení a otázka. Dopad 5 miliard dolarů v březnovém čtvrtletí se týká příjmů z produktů, nebo celkových příjmů společnosti? A v téže souvislosti jsi zdůraznil silné hrubé marže a chápu, že v loňském roce jsou některé náklady na komodity deflační, ale nyní to vypadá, že budou inflační. A samozřejmě jste provedli některé konverze Maců, konverze křemíku. Takže se jen snažím přijít na to, kolik šťávy je ještě možné vytlačit na straně hrubé marže. A pak mám doplňující otázku pro Tima.

Luca Maestri (executive)

Ano. První část otázky se týkala 5 miliard dolarů. Těch 5 miliard dolarů, jak jsem zmínil, před rokem jsme měli přerušení dodávek iPhonu 14 Pro a Pro Max kvůli uzavření továrny v důsledku situace v COVID-19 . A tak v podstatě existovala odložená poptávka. Když jsme opouštěli prosincové čtvrtletí, byla uspokojena. A v březnovém čtvrtletí jsme také provedli s tím spojené naplnění prodejního kanálu. Takže těch téměř 5 miliard dolarů, které jsem zmínil, souvisí výhradně s iPhonem. Co se týče hrubé marže, samozřejmě jsme na velmi vysoké úrovni hrubé marže. A zopakuji to, co jsem řekl předtím, v posledních několika čtvrtletích jsme zaznamenali dobrou expanzi a nyní se řídíme 46 % až 47 %, a to s přihlédnutím ke všemu, co se děje, což je komoditní prostředí, což je situace v oblasti směnných kurzů, a samozřejmě také mix produktů a služeb. A výsledkem toho je výhled, který je samozřejmě velmi silný a jsme s ním velmi spokojeni.

Sreekrishnan Sankarnarayanan (analyst)

A pak mám pro Tima doplňující otázku. Time, bylo velmi zajímavé slyšet tvé připomínky k podnikání. Historicky byl Apple společností zaměřenou na spotřebitele. A nyní, když Vision Pro, Mac atd. pronikají více do podniků, by mě docela zajímalo, jak přemýšlet o budoucím Applu. Bude stále zaměřen na spotřebitele, nebo si myslíte, že se v budoucnu bude více orientovat na podniky?

Timothy Cook (executive)

Opravdu jsme dospěli k závěru, že můžeme dělat obojí, že když se na to podíváte, tak v posledních několika letech došlo k tomu, že zaměstnanci jsou v mnoha firmách v pozici, kdy si mohou sami vybrat technologii, která je pro ně nejlepší. A tak se z tradiční společnosti jaksi vytratilo část centrálního velení a rozhodování se decentralizovalo. To je pro Apple obrovská výhoda, protože spousta lidí chce používat Mac. Používají Mac doma. Chtěli by ho používat i v kanceláři. iPad z toho také těžil. Vision Pro, to je… když se podíváte na tu tunu případů použití, myslím tím, že začínáme s 1 milionem aplikací a více než 600, které jsou… byly navrženy speciálně pro Vision Pro. Když se podívám na to, co přichází z podnikové sféry, jsou to jedny z nejinovativnějších věcí, které jsem v podnikové sféře za dlouhou dobu viděl. A tak si myslím, že stejně jako pro Mac a iPad, a samozřejmě i pro iPhone, který je v podnikové sféře již od počátků iPhonu, i pro Vision Pro se zde naskýtá pěkná příležitost.

Operator

Další otázka je od David Vogt ze společnosti UBS.

David Vogt (analyst)

Mám také 2 otázky. Tome a Luco, oceňuji sílu rozvíjejících se trhů, jako je Indie a další jména, která jste v hovoru vyjmenovali. Ale mohli byste se věnovat Americe? Je zřejmé, že tam byl poměrně stabilní vývoj. Dotkli jste se Číny. Co vidíte na tomto trhu od dopravců zde ve Státech? A prodlužuje se prodejní cyklus nebo cyklus výměny? A co se podle vašeho názoru musí změnit, aby se tento obchod v Americe, zejména v oblasti iPhonů, znovu urychlil? A pak něco jako… chci se jen ujistit, že jsem pochopil něco jako průvodce. Když se zamyslím nad 5 miliardami dolarů v březnovém čtvrtletí loňského roku z pohledu naplnění prodejního kanálu, i kdybych je vyřadil z minulého čtvrtletí nebo je vyřadil z tohoto čtvrtletí, březnové čtvrtletí by bylo tak nějak nejslabším čtvrtletím od pandemie COVID. Samozřejmě vím, že Amerika, jak jsem se právě zmínil, je o něco měkčí a Čína, což jste objasnil dříve. Ale co si myslíte o rozdílech v makropodmínkách v jednotlivých regionech? A opět, máte pocit, že se blížíme ke dnu z hlediska makro poptávky? Nebo jak dlouho si myslíte, že tato konkrétní slabost přetrvá?

Timothy Cook (executive)

Dovolte mi, abych se věnoval první části vaší otázky týkající se Ameriky. Pokud se podíváte na Spojené státy, které samozřejmě tvoří naprostou většinu příjmů v Americe, v prosincovém čtvrtletí jsme z hlediska prodeje iPhonů rostli. A instalovaná základna dosáhla historického maxima. Pokud se podíváte na cyklus výměny, je velmi obtížné změřit cyklus výměny v daném okamžiku. A tak se interně hodně zaměřujeme na aktivní instalovanou základnu a – samozřejmě na prodeje v průběhu obvykle celého cyklu a z těchto věcí máme lepší pocit. Když se podíváte na to, kdo se prodává v USA, iPhone je 4 z 5 nejprodávanějších smartphonů v USA a samozřejmě spokojenost zákazníků v USA, jak jsme již zmínili, je 99 %. Takže se cítíme velmi, velmi dobře, pokud jde o naši pozici v USA.

Luca Maestri (executive)

K tomu bych dodal, že je třeba mít na paměti, že týden navíc, který jsme měli před rokem, samozřejmě trochu zkresluje srovnání. Pokud jde o průvodce březnovým čtvrtletím, upozornil bych vás na to, že roky COVID byly samozřejmě hodně, řekněme, neklidné, hodně volatilní, což obvykle nevidíte. Pokud se podíváte na náš postupný vývoj od prosince do března letošního roku ve srovnání s obdobím před COVID a jakoby normálnějším prostředím, je ve skutečnosti silnější než v těchto letech.

Operator

Poslední otázku položí Ben Reitzes ze společnosti Melius Research.

Benjamin Reitzes (analyst)

Dvě otázky, pokud mohu. Jen jsem chtěl objasnit Čínu, Time. Myslím, že v minulém čtvrtletí jsi ji stále považoval za rostoucí trh. Je zřejmé, že víš, že v poslední době panují určité obavy, a vzhledem k tomu, co jsme viděli v tomto čtvrtletí. Je něco, na co bychom mohli poukázat, kde se domníváte, že tento trh může v budoucnu obnovit růst? A zajímalo by mě, zda jste stále optimističtí ohledně této vyhlídky. Pak mám jen krátkou doplňující otázku.

Timothy Cook (executive)

Bene, v Číně působíme už 30 let a já jsem – zůstávám ohledně Číny z dlouhodobého hlediska velmi optimistický. A mám dobrý pocit z toho, že jsme dosáhli nového čísla instalované základny, což je nejvyšší hodnota, a mám velmi dobrý pocit z meziročního růstu počtu uživatelů, kteří provedli upgrade během čtvrtletí.

Benjamin Reitzes (analyst)

Skvělé. A jen co se týče AI, vím, že nebudete mluvit o svých plánech, ale věříte – věříte v tezi o hraně, že AI a zpracování v chytrých telefonech a zařízeních, jako je to vaše, bude hrát obrovskou roli v AI a AI aplikacích, a že je to něco, co můžete využít?

Timothy Cook (executive)

Dovolte mi jen říct, že si myslím, že pro Apple existuje obrovská příležitost s gen AI a AI, a aniž bych zabíhal do dalších podrobností a vystupoval před sebou.

Suhasini Chandramouli (executive)

Dobře. Děkuji, Bene. Záznam dnešního hovoru bude po dobu dvou týdnů k dispozici na Apple Podcasts, jako webcast na apple.com/investor a telefonicky. Telefonní číslo pro opakování je (866) 583-1035. Zadejte prosím potvrzovací kód 0106234 následovaný znakem libry. Tyto reprízy budou k dispozici dnes přibližně do 17:00 hodin pacifického času. Zástupci tisku se mohou s dalšími dotazy obrátit na Joshe Rosenstocka na telefonním čísle (408) 862-1142 a finanční analytici se mohou s dalšími dotazy obrátit na mě, Suhasini Chandramouli, na telefonním čísle (408) 974-3123. Ještě jednou děkujeme, že jste se k nám připojili.

Operator

Tím dnešní konference končí. Vážíme si vaší účasti.

ODPOVĚDNOST:

Jakékoliv analýzy, novinky, cenové odhady, vstupy, cenová rozhraní nebo jiné informace sdílené na této webové stránce, jsou poskytovány jako obecný komentář a sdíleny prostřednictvím těchto webových stránek a aplikace Discord s množstvím klientů, proto se nedají považovat za investiční poradenství nebo investiční výzkum. Nejsme obchodní poradci. Většina naší práce má edukativní účely založené na aplikaci Teorie Elliott Wave do reálného prostředí marketu.

 

Obchodování na forexu, futures marketech, opcích, akciích, kryptoměn nebo jakýkoliv další druh marketu obsahuje vysoké riziko a není určeno pro každého investora či obchodníka. Vždy zde je a bude určitá možnost, že o své vklady můžete přijít, proto vždy pouze investujte a obchodujte pouze s penězi, které můžete ztratit. Naše webové stránky a informace, které zde sdílíme by se neměly slepě následovat a nahrazovat tak nezávislý odborný výzkum provedený před nutnou investicí či obchodním rozhodnutím. V žádném případě nejsme zodpovědní za jakoukoliv ztrátu na Vašem účtu na základě našich produktů. Pro skutečné finanční rady kontaktujte svého finančního poradce.

 

Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 74 až 89 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků.

 

Copyright © 2024 GoldenPocket.cz | Obchodní podmínky | Všechna práva vyhrazena | FAQ


GOLDEN POCKET s.r.o.
IČO: 08379548
+420 777 460 000
info@goldenpocket.cz
nám. T.G. Masaryka 1281
Zlín, 760 01
Česká Republika